Läpätys lämppäristä
Läpätys lämppäristä
Elikkä sellaista mysteeriä löytyy omasta W124 E260, 87:sta
- ilmastointia ei ole
- kun närhenmuna naksahtaa, niin heti sen jälkeen lämppärin kennon tienoilta kuuluu "läpä läpä läpä..." about 3 - 5 kertaa
- ääntä ei siis kuulu, jos lämppäri on täys kuumalla tai täys kylmällä
- lämmönsäätö ja koko systeemi tuntuu kuitenkin toimivan hyvin
Mikähän tällaista mysteeri ääntä vois aiheuttaa
Lämmönsäätö yksikköhän ohjaa suoraan närhenmunia ja mitään muita venttiileitä ei kai pitäis olla
Onko kellään muulla tuota läpätystä, vai kuuluko läpätys asiaan
Mä jo kerkesin tarkastella vesimäärän ja käytin konetta korkki auki ilman poistamiseksi, mutta ei mitään vaikutusta.
Kojelautaa en oo vielä purkanu, vaikka kaikki muuhun kojelautaan liittyvä on jo purettu ainakin pari kertaa muiden pikkuvikojen takia.
No voihan olla että kohta sekin irtoaa äänen selvittämiseksi
Toisaalta tyhmä topikki näillä helteillä
- ilmastointia ei ole
- kun närhenmuna naksahtaa, niin heti sen jälkeen lämppärin kennon tienoilta kuuluu "läpä läpä läpä..." about 3 - 5 kertaa
- ääntä ei siis kuulu, jos lämppäri on täys kuumalla tai täys kylmällä
- lämmönsäätö ja koko systeemi tuntuu kuitenkin toimivan hyvin
Mikähän tällaista mysteeri ääntä vois aiheuttaa
Lämmönsäätö yksikköhän ohjaa suoraan närhenmunia ja mitään muita venttiileitä ei kai pitäis olla
Onko kellään muulla tuota läpätystä, vai kuuluko läpätys asiaan
Mä jo kerkesin tarkastella vesimäärän ja käytin konetta korkki auki ilman poistamiseksi, mutta ei mitään vaikutusta.
Kojelautaa en oo vielä purkanu, vaikka kaikki muuhun kojelautaan liittyvä on jo purettu ainakin pari kertaa muiden pikkuvikojen takia.
No voihan olla että kohta sekin irtoaa äänen selvittämiseksi
Toisaalta tyhmä topikki näillä helteillä
Re: Läpätys lämppäristä
Tämä on hakuammuntaa, mutta kun närhenmuna naksahtaa niin silloin siitä katkeaa jännite ( niin kuin pitääkin ) ja se venttiili ( närhenmuna ) aukeaa ja vesi virtaa kennostoon ja jos kennostossa on ilmapussi niin voisi olettaa läplätyksen tulevan siitä kunnes se ilmapussi on täyttynyt ja tämä taas viittaisi siihen, että jostain sinne menee ilmaa silloin kun venttiilit on kiinni.teaa kirjoitti:Elikkä sellaista mysteeriä löytyy omasta W124 E260, 87:sta
- ilmastointia ei ole
- kun närhenmuna naksahtaa, niin heti sen jälkeen lämppärin kennon tienoilta kuuluu "läpä läpä läpä..." about 3 - 5 kertaa
- ääntä ei siis kuulu, jos lämppäri on täys kuumalla tai täys kylmällä
- lämmönsäätö ja koko systeemi tuntuu kuitenkin toimivan hyvin
Mikähän tällaista mysteeri ääntä vois aiheuttaa
Lämmönsäätö yksikköhän ohjaa suoraan närhenmunia ja mitään muita venttiileitä ei kai pitäis olla
Onko kellään muulla tuota läpätystä, vai kuuluko läpätys asiaan
Mä jo kerkesin tarkastella vesimäärän ja käytin konetta korkki auki ilman poistamiseksi, mutta ei mitään vaikutusta.
Kojelautaa en oo vielä purkanu, vaikka kaikki muuhun kojelautaan liittyvä on jo purettu ainakin pari kertaa muiden pikkuvikojen takia.
No voihan olla että kohta sekin irtoaa äänen selvittämiseksi
Toisaalta tyhmä topikki näillä helteillä
Toimiiko kiertovesipumppu? Voisi olettaa, että kun kiertovesipumppu ei toimi niin auton oma vesipumppu imee lämppäristä vettä ja jos vesiletkuliitoksissa lämppärissä on löysää niin vetää ilmaa sisäänsä, mutta ei vuoda ulospäin.
Kuten sanoin on nämä vain arvailua ja keskustelun avaamista, jotta muutkin heräisivät asiaa pohtimaan.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Purin tossa viikonloppuna vähän sitä pumppua. Muutama asia jäi arvelluttaan:
1. Mikä on veden kiertosuunta? Pumppu -> närhenmunat -> lämppärin kenno vai toisinpäin?
2. Pumpussa on kaks nuolta. Toinen kuvaa kai "propelin" kiertosuuntaa, mutta toinen nuoli näytää pumpusta koneeseenpäin, jos letkut asentaa niinkuin ne nyt helposti menee (kuva). Tää viittais taas toisinpäin kiertoon, jos se toinen nuoli kuvaa virtauksen suuntaa
3. Onko muuta keinoa saada ilma pois järjestelmästä, kun antaa koneelle jengaa korkki auki
Tosin systeemihän toimii (läpätyksen kanssa), mutta asia kiinnostaa kuitenkin
Mulla letkut asennettu näin (vasemmalle menevä koneeseen ja oikealle menevä närhenmunille):
1. Mikä on veden kiertosuunta? Pumppu -> närhenmunat -> lämppärin kenno vai toisinpäin?
2. Pumpussa on kaks nuolta. Toinen kuvaa kai "propelin" kiertosuuntaa, mutta toinen nuoli näytää pumpusta koneeseenpäin, jos letkut asentaa niinkuin ne nyt helposti menee (kuva). Tää viittais taas toisinpäin kiertoon, jos se toinen nuoli kuvaa virtauksen suuntaa
3. Onko muuta keinoa saada ilma pois järjestelmästä, kun antaa koneelle jengaa korkki auki
Tosin systeemihän toimii (läpätyksen kanssa), mutta asia kiinnostaa kuitenkin
Mulla letkut asennettu näin (vasemmalle menevä koneeseen ja oikealle menevä närhenmunille):
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän
W124 260E, Aut 87
W124 260E, Aut 87
Aiheesta viidenteetoista, kuvasitko tuon osan loisteputkivalossa vai onko ilmastointiisi laitettu väriaine joka on vuotanut...
Ja taas luin hyvin... siinä mitään ilmastointia oo...
Ja taas luin hyvin... siinä mitään ilmastointia oo...
Viimeksi muokannut dry, 17.7.2006 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Niinkuin yllä mainittiin niin keskeltä imee ja sivusta työntää ulos. Minulla on kytketty keskiliitos närhenmunille päin. Sinun läpätys saattaa johtua juuri vastakkain virtauksesta.
Viimeksi muokannut mjo33400, 15.9.2006 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Joo Eipä haittaa. Väriaine olis oikeastaan tähänkin ongelmaan ihan kelpo vaihtoehtodry kirjoitti:Aiheesta viidenteetoista, kuvasitko tuon osan loisteputkivalossa vai onko ilmastointiisi laitettu väriaine joka on vuotanut...
Ja taas luin hyvin... siinä mitään ilmastointia oo...
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän
W124 260E, Aut 87
W124 260E, Aut 87
No sillonhan kierto on moottori -> kenno -> närhenmunat -> pumppu
Mulla pumpun propeli tosiaan pyörii pumpun kanteen valetun nuolen suuntaisesti, joten taitaa se toimia oikeinpäin. Kokeilin pumppua myöskin ilman vettä ja kyllä se "lehmän henkäys" tulee juurikin "virtaus nuolen" suuntaan.
Ettei vaan moottori (eli siis rikkinäinen kannen tiiviste) lykkää ilmaa järjestelmään Miten se muuten oireilee, jos näin on
Mulla ei oo (amatöörin analyysi):
- öljyä veden seassa
- vettä öjlyn seassa
- valkoista savua pakoputkesta
- vesivajetta (siis ainakin kolme kuukautta eikä hävikkiä)
Tosin mittailin sylintereiden paineet ja kakkos sylinterin paineet on about 1 bar vähemmän kuin muiden. Voihan se olla vaikka venttiili, mutta tiedä häntä
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän
W124 260E, Aut 87
W124 260E, Aut 87
No niin.
Jottei kukaan ajattelis, että mä teen jotakin muuta, kun räplään Meseä niin tällasta taas olis
- Kolme tuntia räpellystä ja kojelauta pois
- lämppärin kenno esiin, paikkojen tarkistus
- ei vuotoja, kaikki kunnossa
- läpätys kuuluu yhtälailla kun lutkuttaa vesiletkuja, joten se siitä kannen tiivisteen menon pelosta
- kojelauta takas, kun ei mikään auttanu
No nyt sitten kompuuterin ääreen tullessa vilkasin noita ryssien räjäytyskuiva, ja mites tää homma ny olikaan
Jos oikeen ymmärsin, niin mulla näyttäs olevan ilmastointi versioon tarkoitettu lämppärin kenno.
Eli siis kaikki kolme letkua on kennon yläpäähän. Tässä vielä linkki kuviin:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=01
Ymmärsinköhän nuo kuvat nyt ihan oikeen
Ja mikähän se Tempmatik nyt oikeen olikaan
Jottei kukaan ajattelis, että mä teen jotakin muuta, kun räplään Meseä niin tällasta taas olis
- Kolme tuntia räpellystä ja kojelauta pois
- lämppärin kenno esiin, paikkojen tarkistus
- ei vuotoja, kaikki kunnossa
- läpätys kuuluu yhtälailla kun lutkuttaa vesiletkuja, joten se siitä kannen tiivisteen menon pelosta
- kojelauta takas, kun ei mikään auttanu
No nyt sitten kompuuterin ääreen tullessa vilkasin noita ryssien räjäytyskuiva, ja mites tää homma ny olikaan
Jos oikeen ymmärsin, niin mulla näyttäs olevan ilmastointi versioon tarkoitettu lämppärin kenno.
Eli siis kaikki kolme letkua on kennon yläpäähän. Tässä vielä linkki kuviin:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=01
Ymmärsinköhän nuo kuvat nyt ihan oikeen
Ja mikähän se Tempmatik nyt oikeen olikaan
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän
W124 260E, Aut 87
W124 260E, Aut 87