MB s203 ruostekorjaukseen

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Hannula
Viestit: 5
Liittynyt: 28.5.2013 9:34
Paikkakunta: Seinäjoki

MB s203 ruostekorjaukseen

Viesti Kirjoittaja Hannula »

Terve, 203 farkku tuli taloon ja tyytyväisiä ollaan, mutta valitettavasti ruosteremonttia on tiedossa :shock:
Osaatteko suositella Seinäjoella tai Oulussa MB: ruostekorjaukset hallitsevaa automaalaamoa? Asun Sjoella, mutta Oulun suunta on tuttua eikä olisi mahdottomuus korjauttaa sielläkään.
Ruostetta kaikkien ovien alasaumoissa ja kahden oven yläkarmissa tiivisteen alla.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Jos itte joutusin s-joella viemään niin K-T kolarikorjaus tjsp .. siä trailconin likillä.. Kurikas olis sit special cars ..
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Hannula
Viestit: 5
Liittynyt: 28.5.2013 9:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Hannula »

Vaikuttaisi asialliselta paikalta nettisivujen perusteella tuo K T kolarikorjaus, pitänee kysellä. Aiempaa kokemusta on TJ automaalauksesta, joka sekin on tehnyt ok jälkeä. Ja sekin täs Sjoella.
Nyt voisi hieman tarkemmin katsella minne vie, jos jollakin olisi erityisosaamista näiden Mersujen ruostekorjauksiin, yläkarmin leikkaamiseen tms.
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moi
Härmän JM-Auto Härmässä !
Siellä on muistaakseni myös ainakin pari 202:sta purettuna.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Vaikka minne viet niin voit mainita vähä että ei tarrtisi sitte ihan heti kukkia.mielummin ei "ikänä".

Se perhanan virhe kun tulee niin pienistä asioista ja kostaantuu vasta vuodenkin kuluttua niin maalarille saakka ei välttämättä tule se tieto "ikinä" että mikä sillä menee pieleen,ellei reklamaatiota ala valumaan niin että sen pystyisi paikallistamaankin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

On valitettava tosiasia, että useimpien automaalarien/peltikorjaamojen ammattiylpeys on varsin vaatimatomalla tasolla. Vuosia sitten mobiiliharrastajana tein itse pohjia ja totesin, että on mahdollista saavuttaa käytännön taso "ei ikinä", vaan kun sitten käyttöauton vie ammattimiehelle, niin voi varautua uuteen kukkaloistoon noin 2 vuoden päästä. Kuitenkin, jos pohjatyöt tehtäisiin ohjeiden mukaan ja lopuksi ruostesuojaus työstetyille rakenteille, niin tulos olisi kestävä.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Niin ja tuo ruostesuojaus auttaa paljon vaikka itse työ tehtäisi vähän sinne päin.

Ei sitä kerran ruostunutta peltiä saa ehjäksi vaikka tekisi mitä, pitää vaan keskittyä siihen ruostumisen hidastamiseen :lol:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jos se on jo kerran ruostunut tehtaan tekemänäkin, miksi se kestäis paremmin jo ruostuneena ja korjattuna?
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

laineracing kirjoitti:Jos se on jo kerran ruostunut tehtaan tekemänäkin, miksi se kestäis paremmin jo ruostuneena ja korjattuna?

Minä ainakin elän vakaasti siinä uskossa, että kun jo kertaalleenkin ruostunut pelti käsitellään KUNNOLLA, saadaan vuosien suoja uudelleen kukkimista vastaan. Siis ruosteen eteneminenhän vaatii happea ja kosteutta....ja jos nuo molemmat saadaan pidettyä erillään pellistä, ei ruostuminen etene :roll:

Monesti vaan tehdään pikainen hinkkaus, jolla lähinnä kiillotettaan jo olemassa oleva ruoste ja jotain uudelle pellille tarkoitettua pohjamaalia ohut huntu päälle ja siihen toinen huntu pintamaalia, niin ei kestä välttämättä vuottakaan kun taas kukkii, mutta milläs tavis sen tarkastaa autoa maalarilta hakiessa :evil: Itse menin tähän samaan miinaan tuon ässän kanssa....laitettiin takuuhin takakaaret parivuotta takaperin merkkiliikkeessä ja nyt meleko masentavassa kunnossa :shout: Kun taas yksi wanha corolla (-92) jonka ostin -05 kulkupeliksi kun tuo E500:nen päätti sähköiltään hyytyä ja maalautin sen heti uusiksi ruosteiden takia ja kesä sillä kurvailtiin vara-autona, mutta corolla on edelleen ajossa tuttavapiirissä, eikä kukkaa pukkaa vieläkään niistä kohti mistä ruosteita otettiin kunnon hapoilla, pohjilla, pinnalla ja suojauksella kiinni 8)

Eli kyllä sitä suojaa kuppaa vastaan saa, kun vain halutaan, mutta monesti laiskuus, ahneus ja osaamattomuus kampeaa halun edelle samalla ajatellen että eipä tämä omistaja tällä kuitenkaan vuotta kauemmin aja....autotehtaalla taas painaa se kustannus, kun tarvii saada suurinpiirtein takuuajan kestävää pintaa todella edullisesti :evil: Tonnin-pari kun laittaisivat uuden auton pohjaan/pintaan enemmän euroja, niin johan alkaisi kestämään, mutta ei niitä kiinnosta, kun suurimmalle osalle kelpaa näinkin :no:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

laineracing kirjoitti:Jos se on jo kerran ruostunut tehtaan tekemänäkin, miksi se kestäis paremmin jo ruostuneena ja korjattuna?
Joskus tehtaan tekemä ei ole se paras. Ruosteen saa pois kokonaan hiekkapuhalluksella, jos ei ole pahasti ruostunut. Pohjamaaleja on monenlaisia myös harrastelijalle saatavana, toiset toimii paremmin kuin toiset. Kaikki on kiinni viitseliäisyydestä ja yleisin korjaustapa on vähiten viitseliäs, koska hyvä lopputulos ottaa aikaa. Mutta jos lasket tuntihinnan 60 euroa ja lasket maksaisitko 200 ylimääräistä kestävästä lopputuloksesta, jos voisit olla varma että homma toimii, niin itse vastaisin kyllä.
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Itsellä sama projekti parin viikon päästä edessä, ovien alareunan hiekkapuhallus + maalaus ikkunalinjasta alaspäin. Oven alareunassa olevan U-listan alta löytyi ikävä yllätys, ruosteen paska oli tenyt sinne pesän. Pari vuotta sitten irrottelin ne listat ja laitoin sinne kotelosuojan ruosteettomalta näyttävälle pinnalle. Nyt listan aluset on kauttaaltaan pintaruosteessa ja maalia näytti lähtevän listojen mukana kävelemään. Aivan kuin kotelosuoja olis pehmentänyt maalin ja ruostuminen olisi vain saanut lisää vauhtia :roll:
Mikä virka noilla listoilla edes on? Meinaan vaan että sehän tarjoaa hyvät olosuhteet lian ja kosteuden kertymiselle ja sitä kautta ruostumiselle. Kannattaako niitä listoja edes laittaa paikalleen maalauksen jälkeen?
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 kori”