"Kummalliset" lukemat iskaritestissä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

"Kummalliset" lukemat iskaritestissä

Viesti Kirjoittaja mcee »

Uskonko vain että 500 € on taas laitettava menemään vai katonko tilannetta :?: Katsastuksen iskaritesti antoi vasemmalle taakse noin 70% ja oikealle yllättäen noin 35% :shock:

Ajossa ei mitään outoa, takakontissa "pomppien" ja hytkytellen ei mitään outoa eikä vuotoa vaimentimessa. Insinöörikin ihmetteli tulosta ja toisti sen uudelleen..tuumas että todennäköisesti se on sitten antautumassa mutta kun ei edes vuoda eikä muutoin tunnu löysää tms. Kehotti vaan että kannattaa varmaan jossakin vaiheessa alkaa suunnitella uutta.

Autossa on tehtaan urheilualusta. Järki sanoo että vaihtoon jos käyttökelvoton, mutta onko se nyt ihan saletti että tuo vaimennin on ihan finaalissa ja pikimmiten vaihtoon kun nämä iskaritestit on juttujen mukaan mitä on..vai odotanko ja seuraanko että alkaa vuotaa, mitä se ei ehkä sitten välttämäti teekkään, antautuu muulla tavalla :?:
Mersuja
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Vaihda ensin puolelta toiselle ja käy uudestaan testissä, siinä näklee onko vika iskarissa vai koneessa.

4 kertaa sille tehny ja 2 kertaa saanu aikaan sen että on kone joutunu tarkempaan syyniin.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Renkaatkin on aika kovat, painetta 3 kiloa ja matalat eli ei nekään paljon jousta (225/35/19) menee kaikki iskut testissäkin lähes suoraan vaimentimelle

Millasia eroja per puoli pupetilla ollu :?:
Mersuja
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

miksi tarvii vaihtaa, eikö sitä autoa voi peruuttaa siihen testerille jolloin puoli vaihtuu ?
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tolleen peruuttamalla ja vekslailua ne ei mielellään tee. Mutta saman tuloksen anto samalla oikeella puolella testeri takapyörältä testattuna vielä peruuttaen siihen testerille missä testataan oikea eturengas, eli "tuplatesti" ns laitteen läpi ajettaessa

Lainaus:
TM:n mukaan:
0 - 25% huono
26 - 45% melko hyvä
46 - 90% erittäin hyvä
yli 90% liian jäykkä jousitus


Onhan siinä vaimentimessa varmasti jotain sanomista mutta ei halua uskoa että ihan vielä noin huono kun ei tunnu mitenkään muuten eikä vuoda ja kaikki muut olivat aivan tikissään :lol: vaikkakaan tuo 35% ei tarkoita vielä täysin sököä mutta jos ero toiseen on noin paljon niin seuraavasta katsastuksesta ei mene läpi...nyt joku varmaan taas sanoo että miksi taas säästellään turhassa paikassa, no siksi, että vuoden aikana on tietty budjetti auton laittoon, nyt se on ylitetty..nimittäin se kymppitonni meni rikki ja alko nuukuusviikot, vain pakolliset, eli autoa kyllä huolletaan edelleen enemmän mitä ajetaan :pappa: :idea:
Mersuja
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Nii, ja renkaanpaineet sitte vaikuttaa huonontavasti tulokseen...eikä parantavasti kuten moni luulee :wink:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kävi väykyssä samalla lailla että vuoden vanhat tarvikeiskari antoivat kuskin nurkalle arvoksi 30% ja muihin tasaisesti 70%. Venkslattiin kyllä autoa katsastusasemalla edestakaisin mutta tulos oli aina sama. Kävin takuuseen hakemassa uuden iskarin ja sillä tuli kuntoon. Sachsit oli ne joita piti takuuseen uusia ja ei ollut ryttyyteetty, eikä vuotanut ulospäin.
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

mulla sano pari vuotta takaperin että iskarit on aika lopussa että vaihtaa viimmestään seuraavaan kertaan.no en vaihtanu ja menin seuraavana vuonna toiselle konttorille eikä sanonu iskareista mitään.ei ne ainakaan paremmat ollu vuoden päästä :rollin:
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mustang 66 kirjoitti:mulla sano pari vuotta takaperin että iskarit on aika lopussa että vaihtaa viimmestään seuraavaan kertaan.no en vaihtanu ja menin seuraavana vuonna toiselle konttorille eikä sanonu iskareista mitään.ei ne ainakaan paremmat ollu vuoden päästä :rollin:
no sillähän ne kuntoon tulikin että sattu tuurilla leiman saamaan.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

[OT]Mustang 66 - Viestejä 66[/OT]
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Iskari testissä pääsee jostain syystä välillä läpi Aivan paskoillakin iskareilla, esim. Viton iskareilla ei enää uskaltanut ajaa rajoitusten mukaan jos monttuja ja silti näytti hyviä lukemia :lol: Ja kyllä, vaihdoin ne katsastuksen jälkeen.

Bemussa näytti samanlaiset lukemat kuin Mceellä. Toinen huonompi just saman 35%. Mutta hylsy tuosta tuli. Ajossa sitä ei huomaa oikein mitenkään, oikein kun keskittyy niin tietynlaisessa montussa huomaa että iskarissa on jotain vikaa.

Kalliita on iskarit jos 500€ menee :?
ruf
Viestit: 15
Liittynyt: 15.10.2013 14:29

Viesti Kirjoittaja ruf »

Eilen yritin katsastaa w203:sen. Perstuntuma on kertonut, että takaiskareissa on vakavasti jotain vikaa. Lasti pällä heitoissa muikeasti heijaa. Terävissä epätasaisuuksissa rengas menettää pidon ja perä vetää oikealle, sinne minne se tie onkin yleensä kallellaan.

Iskaritesti tukee 100% epäilyäni: VASENTAKA 36% OIKEATAKA 13%
Prosenttilukema kertoo jäljelläolevan vaimennustehon.

Katsastaja totesi, ettei ole vuotoja.

Lopuksi katsastaja vielä paineli auton takakulmia, ja sanoi: en laita merkintää, ei vielä aihetta!

Mikä tekee tilanteesta mielenkiintoisen?? Se, että auton ajettavuus on todella heikkoa lasti päällä, suorastaan vaarallista tottumattoman käsissä, talvesta puhumattakaan. Kerroin auton ajettavuudesta katsastajalle.

Tämän iskariasian olisi pitänyt aiheuttaa hylätty, EIKÄ seisontajarrun jarruvoima!! Seisontajarrun huono pito ei ole turvallisuuteen vaikuttava asia, kuin on iskarit. Toki jos mäkeen parkkeeraa ja tollona laittaa vain seisontajarrun varaan, niin sittenhän on onnettomuus valmis.

No, ei muutako KL:ltä iskarit tilaukseen ja samalla paksuimmat jousensäätökumit, kesällä autoon vaihdettiin korkeammat jouset, ja takapää jäi hiukan vielä liian matalalle. Samallahan sitä uusii sitten takaa kaikki jarruosat, muistaakseni palat oli aika loppu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilman muuta olisi pitänyt noilla lukemilla hylätä iskareista :?
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 alusta”