Automaattilaatikon vika

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
kabbo
Viestit: 3
Liittynyt: 23.10.2014 23:34

Automaattilaatikon vika

Viesti Kirjoittaja kabbo »

Tere!

Elikkäs 2002 vm 270 cdi ja automaatilla ja tälläinen vika olisi kyseessä:

Käytin autoa starin päässä ihan muusta syystä jolloin huomasin vikakoodin että vaihdelaatikko luistanut vaihtaessa 3-4. En muista vikakoodin numeroa, saan sen tarvittaessa. Aloin tutkia asiaa jolloin huomasin että kierrokset nousevat 500-1000rpm kun laatikko vaihtaa 3->4. Eli käyttää nopeaa ns vapaalla. Tuon se tekee ainoastaan täyskiihdytyksessä (kierroksia noin 4000rpm kun vaihtaa isompaan). Aikani siinä kikkailin kick down kiihdytyksillä niin laatikko heitti "vapaalle" eli meni vikatilaan. Pysäytin tien varteen jolloin laatikko tarras kiinni auto sammuttamatta. Normaaliajossa autopelaa täysin, ainostaan huomaa täyskiihdytyksessä/typeröidessä oikkuja.

Öljyjen vaihdosta ei tietoa, vaihdan kun ehdin. Auto ollut 2 viikkoa minulla.

Miten kannattais lähteä korjailee vikaa ja mistähän on kyse?

Kiitos vastauksista!
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Automaattilaatikon vika

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kabbo kirjoitti:Tere!

Elikkäs 2002 vm 270 cdi ja automaatilla ja tälläinen vika olisi kyseessä:

Käytin autoa starin päässä ihan muusta syystä jolloin huomasin vikakoodin että vaihdelaatikko luistanut vaihtaessa 3-4. En muista vikakoodin numeroa, saan sen tarvittaessa. Aloin tutkia asiaa jolloin huomasin että kierrokset nousevat 500-1000rpm kun laatikko vaihtaa 3->4. Eli käyttää nopeaa ns vapaalla. Tuon se tekee ainoastaan täyskiihdytyksessä (kierroksia noin 4000rpm kun vaihtaa isompaan). Aikani siinä kikkailin kick down kiihdytyksillä niin laatikko heitti "vapaalle" eli meni vikatilaan. Pysäytin tien varteen jolloin laatikko tarras kiinni auto sammuttamatta. Normaaliajossa autopelaa täysin, ainostaan huomaa täyskiihdytyksessä/typeröidessä oikkuja.

Öljyjen vaihdosta ei tietoa, vaihdan kun ehdin. Auto ollut 2 viikkoa minulla.

Miten kannattais lähteä korjailee vikaa ja mistähän on kyse?

Kiitos vastauksista!
Jos öljyt ei ole todela huonot
niin vikan paineet karkaillee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kabbo
Viestit: 3
Liittynyt: 23.10.2014 23:34

Re: Automaattilaatikon vika

Viesti Kirjoittaja kabbo »

CDI203 kirjoitti:
kabbo kirjoitti:Tere!

Elikkäs 2002 vm 270 cdi ja automaatilla ja tälläinen vika olisi kyseessä:

Käytin autoa starin päässä ihan muusta syystä jolloin huomasin vikakoodin että vaihdelaatikko luistanut vaihtaessa 3-4. En muista vikakoodin numeroa, saan sen tarvittaessa. Aloin tutkia asiaa jolloin huomasin että kierrokset nousevat 500-1000rpm kun laatikko vaihtaa 3->4. Eli käyttää nopeaa ns vapaalla. Tuon se tekee ainoastaan täyskiihdytyksessä (kierroksia noin 4000rpm kun vaihtaa isompaan). Aikani siinä kikkailin kick down kiihdytyksillä niin laatikko heitti "vapaalle" eli meni vikatilaan. Pysäytin tien varteen jolloin laatikko tarras kiinni auto sammuttamatta. Normaaliajossa autopelaa täysin, ainostaan huomaa täyskiihdytyksessä/typeröidessä oikkuja.

Öljyjen vaihdosta ei tietoa, vaihdan kun ehdin. Auto ollut 2 viikkoa minulla.

Miten kannattais lähteä korjailee vikaa ja mistähän on kyse?

Kiitos vastauksista!
Jos öljyt ei ole todela huonot
niin vikan paineet karkaillee

Kerrotko lisää paineitten karkaamisesta? Korjaustoimenpiteitä?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Hytraulikka pöytä palasiks ja sorvataan ylikokoon CDI203 voi täsmentää
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tsekkaile nyt ihan ensimmäisenä se öljyn laatu/määrä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
kabbo
Viestit: 3
Liittynyt: 23.10.2014 23:34

Viesti Kirjoittaja kabbo »

Kiitos vastauksista!

Lurautan aluksi vaihteistoon jotain ainetta, joka putsaa kaikki moskan ym. (vissiin) kun ajelee jokusen päivän. Sen jälkeen huuhtelua, "venttiilipöydän" putsausta ja uudet ölpät,suodatin ja pistokkeenkin hommasin.

Yks mersu mies sanoin että tuo vika ei kuulosta pahalta mikä omaani vaivaa ja vielä kun vikatilaan laatikon saattaminen on aika vaikeaa.

Toivotaan parasta :)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kabbo kirjoitti:Kiitos vastauksista!

Lurautan aluksi vaihteistoon jotain ainetta, joka putsaa kaikki moskan ym. (vissiin) kun ajelee jokusen päivän. Sen jälkeen huuhtelua, "venttiilipöydän" putsausta ja uudet ölpät,suodatin ja pistokkeenkin hommasin.

Yks mersu mies sanoin että tuo vika ei kuulosta pahalta mikä omaani vaivaa ja vielä kun vikatilaan laatikon saattaminen on aika vaikeaa.

Toivotaan parasta :)
Se kannatta sitten tehdä pikimiten
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”