Mikä on oikee öljy 6-loviseen manuaaliin?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

eero1989 kirjoitti:Kertokaa nyt joku jo että miksi vajaaksi??
Olisko ehkä siksi että ylitäyttö kiusaa synkrojen toimintaa, en tiedä :roll: ?

Edit. Ei sitä kai jätetä määrältään vajaaksi vaan pistetään oikea määrä, jostain syystä täyttöproppu on suunniteltu väärään paikkaan...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aaltojarvi kirjoitti:
eero1989 kirjoitti:Kertokaa nyt joku jo että miksi vajaaksi??
Olisko ehkä siksi että ylitäyttö kiusaa synkrojen toimintaa, en tiedä :roll: ?

Edit. Ei sitä kai jätetä määrältään vajaaksi vaan pistetään oikea määrä, jostain syystä täyttöproppu on suunniteltu väärään paikkaan...
Ei se väärässä paikkassa ole
Nimi sen paljastaa... Täyttö roppu :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

CDI203 kirjoitti:
aaltojarvi kirjoitti:
eero1989 kirjoitti:Kertokaa nyt joku jo että miksi vajaaksi??
Olisko ehkä siksi että ylitäyttö kiusaa synkrojen toimintaa, en tiedä :roll: ?

Edit. Ei sitä kai jätetä määrältään vajaaksi vaan pistetään oikea määrä, jostain syystä täyttöproppu on suunniteltu väärään paikkaan...
Ei se väärässä paikkassa ole
Nimi sen paljastaa... Täyttö roppu :)
Ainut mikä puuttuu on sitten tarkistusproppu :wink:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Oon aina elänyt väärässä uskossa että olis sellanen ku tasoproppu.. :cry:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

eero1989 kirjoitti:Oon aina elänyt väärässä uskossa että olis sellanen ku tasoproppu.. :cry:
Eipä mennyt sitten hukkaan tämäkään päivä. :D Aina oppii uutta...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Oon varmaan rikkonu satoja autoja tietämättäni laittamalla liikaa öljyä laatikkoon (omat on kyllä ruvennu toimimaan aina paremmin, poikkeuksetta)
Kertokaa nyt vielä että perässä on sama juttu?
(Olen lopettanut autojen huollon/korjauksen, että ei hätää)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tuo ohje on lähinnä 203 / 211 ja eteenpäin (ehken 210 loppu), joten vanhemmissa niinpaljonkuinmenee-ohje pätee. Perissä ei yleensä ole kytkeytyviä vaihteita, joiden takia oisi tarvinnut alkuperäisiä ohjeita muuttaa. :D

Ei nuokaan laatikot ylimääräisestä öljystä todennäköisesti rikki mee mutta v*ttumaisia käyttää, jos ei saa vaihdetta päälle. Toki jos vuosikausia käyttää väkivaltaa, niin sitte eri asia... :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Miten öljyn (liika) määrä voi vaikuttaa vaihteiden kytkeytymiseen ... ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pekkovee kirjoitti:Miten öljyn (liika) määrä voi vaikuttaa vaihteiden kytkeytymiseen ... ?
Menee jotenkin näin
Liikka "vatkaava öljyä väärässä paikkassa mistä sama vaikutus kuin laatu olisi väärä "leikkautuiminen/pintapaineen kesto menee miksi lie"
(mitä taphtuu jos laatikon täytää piripinttan vaikapa irrallan ennen asenusta
toimiiko vaihteet hyvin, miksi yli päätttän olisi joku tietty öljyn taso)

käytännössä vaikkuttaa ko laatikossa niin että nelkeenpä aina tulee kytkenttymis onkelmia mitäkä sitten korjaantu kun tason korjaa oikeaksi ajoissa
jos vaan sinnikäästi "sorvaa"/survoo vaihteita päälle niin sitten ei aut muu kuin laatikoremonti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

eero1989 kirjoitti:Oon aina elänyt väärässä uskossa että olis sellanen ku tasoproppu.. :cry:
Eivät ole uskon asiota
silloin tällöin työ ohjeisiin tutustuminen auttaa
ei tarvitse olla pelkän uskon varassa :)

E: korjannut useita rikkinäisksi tuomittua
ko laatikoita laskemalla muutaman desin
öljyä pois... hämmästys on ollut suuri kun ovat ollet jossain
juuri arviotavan että mikä vikaan auttaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

CDI203 kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Mulla kylmänä meinaa kakkonen pistää vähän hanttiin mut toimii muuten ok... Syytän tästä osittain kytkintä ja vaihevivustoa ku alkaa olla soppakauha... :wink:
Tarkista öljyn määrä yleensä 2 on se mikä on herkin oireilemaan jos sitä on
liikaa siihen päälle vielä hiukan kulumaa vivustossa niin menee tarkaksi
Joulukuussa vaihdoin jo toisen kerran ja tasan 1,25 litraa laitoin mikä on ohjekkin.... Voishan sen vielä tarkistaa, mut ainoastaan kylmänä vähän nihkee, muuten toimii loistavasti vivuston välyksiin nähden... :D
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

CDI203 kirjoitti:E: korjannut useita rikkinäisksi tuomittua
ko laatikoita laskemalla muutaman desin
öljyä pois... hämmästys on ollut suuri kun ovat ollet jossain
juuri arviotavan että mikä vikaan auttaa
Nämä on varmaan niitä laatikoita mitä kaverini korjaamollaan korjaa laittamalla oikeanlaisilla kitkaominaisuuksilla varustettua öljyä tasoon :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RoopeK kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Mulla kylmänä meinaa kakkonen pistää vähän hanttiin mut toimii muuten ok... Syytän tästä osittain kytkintä ja vaihevivustoa ku alkaa olla soppakauha... :wink:
Tarkista öljyn määrä yleensä 2 on se mikä on herkin oireilemaan jos sitä on
liikaa siihen päälle vielä hiukan kulumaa vivustossa niin menee tarkaksi
Joulukuussa vaihdoin jo toisen kerran ja tasan 1,25 litraa laitoin mikä on ohjekkin.... Voishan sen vielä tarkistaa, mut ainoastaan kylmänä vähän nihkee, muuten toimii loistavasti vivuston välyksiin nähden... :D
onko kepissä ylös alas väljää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

-Enpä muuten oo ajatellu... Pittääpä huomenna testata...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RoopeK kirjoitti:-Enpä muuten oo ajatellu... Pittääpä huomenna testata...
jos on niin koita nostaa samalla kun laittaa vaihteen

E:aika monesti on kun porukalla on outo tapa lepuutta kättä siinä kepin päällä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

CDI203 kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:-Enpä muuten oo ajatellu... Pittääpä huomenna testata...
jos on niin koita nostaa samalla kun laittaa vaihteen

E:aika monesti on kun porukalla on outo tapa lepuutta kättä siinä kepin päällä
Tunnustan... :oops: Välillä se käsi jää siihen... Hyvin pieni välys oli pystysuunnassa paikallaan nostaessa, vaihdetta vaihtaessa en hokannu edes testata... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”