Venttiilikoneiston vaihto/korjaus

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Terjama75
Viestit: 40
Liittynyt: 04.11.2010 7:43
Paikkakunta: Oulu

Venttiilikoneiston vaihto/korjaus

Viesti Kirjoittaja Terjama75 »

Morot,

Mulla laatikossa seuraavanlainen vaiva. Kylmänä sammuu, kun laittaa vaihteen päälle..kun jaksaa odottaa 10 sekuntia ei ongelmaa esiinny. KYB venttiili, öljyt ja suodatin vaihdettu. Seuraavana vuorossa on venttiilikoneisto joko kokonaan (hinta vaan hirvittää) tai sitten jouset (työmäärä ja oma osaamattomuus hirvittää). minkälainen duuni jousien vaihtamisessa on?
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mahtaakohan vika olla venttiilikoneistossa? :roll:
Turbiinilukolle on kyb venttiili ja sitten on se mäntä jota kyb ohjaa, sulla todennäköisesti se jää vuotamaan ja tekee tuollaista kiusaa.
Mulla on omassa autossani sama vika.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mulla oire on lieventynyt kun öljyjä on vaihdettu vähän väliä, Mites muuten Winter asennossa toimii?
Terjama75
Viestit: 40
Liittynyt: 04.11.2010 7:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Terjama75 »

jolle kirjoitti:Mulla oire on lieventynyt kun öljyjä on vaihdettu vähän väliä, Mites muuten Winter asennossa toimii?
täytyy kokeilla heti aamulla winter moodissa.
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
Terjama75
Viestit: 40
Liittynyt: 04.11.2010 7:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Terjama75 »

jolle kirjoitti:Mahtaakohan vika olla venttiilikoneistossa? :roll:
Turbiinilukolle on kyb venttiili ja sitten on se mäntä jota kyb ohjaa, sulla todennäköisesti se jää vuotamaan ja tekee tuollaista kiusaa.
Mulla on omassa autossani sama vika.
On vai oli sama vika? Olen ymmärtänyt, että venttiilikoneiston jouset kun menettävät tarpeeksi painettaan, kybi ei enää kykene korjaamaan..jotain..:) olen kerran törmännyt vastaavanlaiseen vaivaan ja se selvisi kybin vaihdolla. Täytyy aloittaa osien vaihto halvimmasta kalliimpaan ellei tuota vikaa pysty oikeasti todentamaan millään. Sattuisiko löytymään männän osakoodia?
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

On edelleenkin, ja saa ollakin koska en meinannut näin vanhaan autoon rueta mitään remonttia tekemään :lol:
Auto on ollu mulla kohta 2 vuotta eikä laatikko oireile läheskään niin paljoa kun silloin kun ostin sen. :roll:
Turbiinilukkoa käyttävässä männässä ei yleensä ole mitään vikaa, ongelma on siinä että männän kanavassa öljy kiertää vaan yhteen suuntaan ja kun öljyt ovat huonot / niitä ei ole vaihdettu niin sinne kerääntyy likaa ja mäntä ei pääse sulkeutumaan tiiviisti.
Terjama75
Viestit: 40
Liittynyt: 04.11.2010 7:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Terjama75 »

jolle kirjoitti:On edelleenkin, ja saa ollakin koska en meinannut näin vanhaan autoon rueta mitään remonttia tekemään :lol:
Auto on ollu mulla kohta 2 vuotta eikä laatikko oireile läheskään niin paljoa kun silloin kun ostin sen. :roll:
Turbiinilukkoa käyttävässä männässä ei yleensä ole mitään vikaa, ongelma on siinä että männän kanavassa öljy kiertää vaan yhteen suuntaan ja kun öljyt ovat huonot / niitä ei ole vaihdettu niin sinne kerääntyy likaa ja mäntä ei pääse sulkeutumaan tiiviisti.
vanha rassi se on minunkin kulkuväline mutta ehkä se järkälemäinen ketutus hieman laantuu aina, kun saa listalta yhden vikakohdan kohtuullisella rahalla poistettua :)
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
Terjama75
Viestit: 40
Liittynyt: 04.11.2010 7:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Terjama75 »

Terjama75 kirjoitti:
jolle kirjoitti:Mulla oire on lieventynyt kun öljyjä on vaihdettu vähän väliä, Mites muuten Winter asennossa toimii?
täytyy kokeilla heti aamulla winter moodissa.
winter asennossa toimi ihan samalla lailla :(
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”