V126 300SEL-->300SDL Projektia+Kuvia-->Myyty.
V126 300SEL-->300SDL Projektia+Kuvia-->Myyty.
Ajattelin tässä kirjotella nyt ja tulevaisuudessa projekti juttuja tuosta omasta ässästä.
Autoon pitänee tehdä vielä kovastikkin töitä että siitä saa mieleisen. Ovet, ja takaluukku vaihtaa. Maalaus. Taka-akseliston vaihto... jnejne
Noh palataampa viime kesään ja nettiauton laavaukseen.
Sieltä löytyi tuomonen -88 vuoden 300SEL joka oli diisselöity jo vuonna -98 OM602 250D koneella.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... hhhhhh.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... hhhhhh.jpg
Ajelin sillä pitkän tovin ja sitten yks v-loppu innostuin vaihtamaan vapari 300D:n pellin alle.
Sekään ei ollu ihan naps ja kops homma.
Parisen kuukautta meni sillä ja sitten tuli hommattua Rehtijiiltä orkkis 300SDL:N josta otin koneen, Ja vaihdoin sen pellin alle.
Ja nyt olisi ajatus kirjotella tulevista prokteista joita tulee eteen tuon ässän kanssa.
Ensimmäinen homma oli eilen kun asentelin välijäähdyttimen keulaan.
Niin se vain sinne sopi ilman että puskuria joutui siirtämään eteenpäin.
http://www.holysmoke.fi/hsdshop/files/products/ic1.jpg
Tuomonen sinne tuli väköstettyä. Kuvia ei tullut otettua mutta pitänee ottaa kun saan ahto putket tehtyä.
Autoon pitänee tehdä vielä kovastikkin töitä että siitä saa mieleisen. Ovet, ja takaluukku vaihtaa. Maalaus. Taka-akseliston vaihto... jnejne
Noh palataampa viime kesään ja nettiauton laavaukseen.
Sieltä löytyi tuomonen -88 vuoden 300SEL joka oli diisselöity jo vuonna -98 OM602 250D koneella.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... hhhhhh.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... hhhhhh.jpg
Ajelin sillä pitkän tovin ja sitten yks v-loppu innostuin vaihtamaan vapari 300D:n pellin alle.
Sekään ei ollu ihan naps ja kops homma.
Parisen kuukautta meni sillä ja sitten tuli hommattua Rehtijiiltä orkkis 300SDL:N josta otin koneen, Ja vaihdoin sen pellin alle.
Ja nyt olisi ajatus kirjotella tulevista prokteista joita tulee eteen tuon ässän kanssa.
Ensimmäinen homma oli eilen kun asentelin välijäähdyttimen keulaan.
Niin se vain sinne sopi ilman että puskuria joutui siirtämään eteenpäin.
http://www.holysmoke.fi/hsdshop/files/products/ic1.jpg
Tuomonen sinne tuli väköstettyä. Kuvia ei tullut otettua mutta pitänee ottaa kun saan ahto putket tehtyä.
Viimeksi muokannut Mika.T, 04.8.2007 16:23. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Erikoisia väri vaihtoehtoja. Omassa mielessä pyörii Nautic blau, tai sitten tuo originelli Impala metallic.
Aloimpa tuossa yks ilta irrottelemaan syöttöpumppua lähetettäväksi PPD:lle
Jäipä sitten irrottamatta... Ompahan joku järjen jättipotti irrottanut kampiakselin ajotustapin.
Siis sen piikin joka osoittaa kampuran hihnapyörän lukemia.
Aloimpa tuossa yks ilta irrottelemaan syöttöpumppua lähetettäväksi PPD:lle
Jäipä sitten irrottamatta... Ompahan joku järjen jättipotti irrottanut kampiakselin ajotustapin.
Siis sen piikin joka osoittaa kampuran hihnapyörän lukemia.
Mustaa ja candy-punaista sekaisin. Jonkinlainen kaksvärimaalaus. Ei "ehkä kuitenkaan" liekkejä ässään, mutta värit sopii hyvin yhteen: http://www.airtightgrafix.com/images/Ca ... kVette.jpg
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Meinasipa tässä aikasemmin illasta tulla ihka oikeat liekit ässään.
Alkoi yhtääkkiä puskemaan paksua savua vaihdekepin puun raoista.
Savu haisi ihan ratiolle. Siinä vauhista virrat pois (Samalla katkeaa virrat ikkunoilta) ja huilauttelin tienlaitaan... Revin sitten keskikonsolin puun irti... Noniiiin... Joku vitun sähköamatööri tehny sähköikkuna kytköksiä nappuloille... Nehän ne siellä paloi.
Näin jälkikäteen.... ois voinu antaa palaa...
Nooh... Nyt ainakin autossa leijailee mukava sähkökäryn haju...
Aamusella sitten otetaan työn alle nuo johdotukset. Revin kaikki vanhat johdot pois ja otan tuosta purkuässästä ikkunoiden johdotukset.
Ei noista vanhoista nyt tiedä kuinka pitkälle kärähti.
Sulakkeet on ainakin kaikki ehjiä... Eikä ikkunat enää pelaa... Eli jostakin on johto poikki...
Alkoi yhtääkkiä puskemaan paksua savua vaihdekepin puun raoista.
Savu haisi ihan ratiolle. Siinä vauhista virrat pois (Samalla katkeaa virrat ikkunoilta) ja huilauttelin tienlaitaan... Revin sitten keskikonsolin puun irti... Noniiiin... Joku vitun sähköamatööri tehny sähköikkuna kytköksiä nappuloille... Nehän ne siellä paloi.
Näin jälkikäteen.... ois voinu antaa palaa...
Nooh... Nyt ainakin autossa leijailee mukava sähkökäryn haju...
Aamusella sitten otetaan työn alle nuo johdotukset. Revin kaikki vanhat johdot pois ja otan tuosta purkuässästä ikkunoiden johdotukset.
Ei noista vanhoista nyt tiedä kuinka pitkälle kärähti.
Sulakkeet on ainakin kaikki ehjiä... Eikä ikkunat enää pelaa... Eli jostakin on johto poikki...
V-loppuna oli ajatus aloitella ässän purkamista maalaus kuntoon. "ylimääräisten? osien purkamisen jlk pitäis pari ruostereikää parsia kasaan.
Samalla vaihtunee taka-akselisto ja etupäähän muutamia niveliä.
Eteen "uusi" puskuri ja peltiosista vaihtuu ainakin kuskinpuolen ovet, etulokasuojat ja takaluukku.
Sisustaankin vaihtuu joitain osia. Mustaa nahkasisustaa/osia siitä voi tarjota. Penkit sitä uudempaa mallia
Samalla vaihtunee taka-akselisto ja etupäähän muutamia niveliä.
Eteen "uusi" puskuri ja peltiosista vaihtuu ainakin kuskinpuolen ovet, etulokasuojat ja takaluukku.
Sisustaankin vaihtuu joitain osia. Mustaa nahkasisustaa/osia siitä voi tarjota. Penkit sitä uudempaa mallia
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Niin ne lähtivät minullakin, joskus vaan tuppaavat nuo alanastat olemaan tosi tiukat. Jos oven alareuna on vähänkään rapeampi, saattaa naarasnasta tulla mukana pienen "kauluksen" kera Mutta ihme on, jos nastat lähtevät terveestä pellistä kaikki ehjinä irti, niitä tuppaa katkeilemaan jonkin verran, mikä nyt ei ole kummoinenkaan takaisku.Mika.T kirjoitti: Edellisestä ässästä lähti alareuna suoraan ulospäin vetämällä ja yläreuna sitten taaksepäin liuúttamalla.
Itsellä taisi puolet nupeista särkyä irrotettaessa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kyllä tarkoitus varmasti on, notta nasta toimii sulakkeena tässä välissä antaa myöten ennemmin kuin paneli särkyy. Mutta näitä jos ensi kertaakin irrotellaan, niin sitä ei tiedä edes Kivisen Bertta, kuinka lujasti nuo nupit ovat sittaantuneet ovessa oleviin naaraaksiin kiinni. On seurattava vain vaistoa, näppituntumaa ja järjen (tai panelin ) ääntä.Mika.T kirjoitti:Kumpi antaa ensin periksi? Muovipaneli vai kiinnitysnasta? Meinaan vaan kun eilen värkätessä alkoi jo nuo panelit sen verran antaa periksi että jätin vielä paikoilleen.
Itsellä muutamat kovasti jumittuneet tapaukset irtosivat nipussa naarasta myöten, mutta ovipelti piti pintasa viimeiseksi eli uudet naaraat sai painettua paikoilleen tiukasti.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
muutamia projektin alottelu kuvia...
Kromikaaret kunniaan...
Kyllä näillä varmaan reikä-klubin jäsenyys heltiää?
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000574.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000575.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000581.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000580.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000576.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000577.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000578.jpg
Ja ettei huumori lopu ihan kokonaan niin pistetään loppukevennykseksi muutama foto että miten se OM603a oikein istuu ässässä...
Mobilistit älkää katsoko.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000584.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000590.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000583.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000585.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000588.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000587.jpg
Kromikaaret kunniaan...
Kyllä näillä varmaan reikä-klubin jäsenyys heltiää?
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000574.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000575.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000581.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000580.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000576.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000577.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000578.jpg
Ja ettei huumori lopu ihan kokonaan niin pistetään loppukevennykseksi muutama foto että miten se OM603a oikein istuu ässässä...
Mobilistit älkää katsoko.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000584.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000590.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000583.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000585.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000588.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000587.jpg