V126 300SEL-->300SDL Projektia+Kuvia-->Myyty.

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

V126 300SEL-->300SDL Projektia+Kuvia-->Myyty.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ajattelin tässä kirjotella nyt ja tulevaisuudessa projekti juttuja tuosta omasta ässästä.

Autoon pitänee tehdä vielä kovastikkin töitä että siitä saa mieleisen. Ovet, ja takaluukku vaihtaa. Maalaus. Taka-akseliston vaihto... jnejne

Noh palataampa viime kesään ja nettiauton laavaukseen.
Sieltä löytyi tuomonen -88 vuoden 300SEL joka oli diisselöity jo vuonna -98 OM602 250D koneella.

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... hhhhhh.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... hhhhhh.jpg

Ajelin sillä pitkän tovin ja sitten yks v-loppu innostuin vaihtamaan vapari 300D:n pellin alle.

Sekään ei ollu ihan naps ja kops homma. :D

Parisen kuukautta meni sillä ja sitten tuli hommattua Rehtijiiltä orkkis 300SDL:N josta otin koneen, Ja vaihdoin sen pellin alle. :D

Ja nyt olisi ajatus kirjotella tulevista prokteista joita tulee eteen tuon ässän kanssa.

Ensimmäinen homma oli eilen kun asentelin välijäähdyttimen keulaan.
Niin se vain sinne sopi ilman että puskuria joutui siirtämään eteenpäin. :D

http://www.holysmoke.fi/hsdshop/files/products/ic1.jpg

Tuomonen sinne tuli väköstettyä. Kuvia ei tullut otettua mutta pitänee ottaa kun saan ahto putket tehtyä. :D
Viimeksi muokannut Mika.T, 04.8.2007 16:23. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Onpa tätä projektikertomusta jo vähän odoteltukin. 8)
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään tuli haettua 2.5" ja 3" silikoniletkua.

Aika kallista..... :shock:

Pari rosteri käyrää pitää vielä hommata.
Jospa sitä pääsisi v-loppuna ahtoputkien tekoon.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pisetäämpä pientä äänestyksen tynkää....

Mitäs porukka ois mieltä jos ässän väri vaihtuisi? Ja mikä olisi se "oikea" väri? :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:Pisetäämpä pientä äänestyksen tynkää....

Mitäs porukka ois mieltä jos ässän väri vaihtuisi? Ja mikä olisi se "oikea" väri? :D
Pikimusta, reilusti lakkaa päälle. Tästä ei edes neuvotella. :protest:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:huh: :supersad:
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Kirkkaan (häikäisevän) valkoinen, joudat sitten vaihtamaan sisustasian värin valkoiseksi.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Oikein tumma viininpunainen. Kermanvalkea vinyylikatto?

Ei tulis toista samallaista heti vastaan.

Tunnustan, mielessä pyöri se mobilessa myytävänä ollu 560SEL "American Custom". Valitettavasti oli ilmotus jo poistettu.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

täh, miks sitä väri pitää lähteä vaihtamaan? nykynenhän on aivan törkeän siisti :shock: :8:
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

KIRKKAAN KELTANEN ja iso alumiini siipi takaloosterin kanteen 8)

taikka pidät nykyisen värin tai mustaks tai valakonen ta...

eli päädyin mielessäni siihen että ehkä olisi niinku parahin varmaankin pitää tuo nykynen väri
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Tumma viininpunainen.Volvolla löytyy se väri;

Kuva

Tuommonen. 8)
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mielessä pyöri vielä tummempi. Niin että hämärässä jopa mustaksi voisi luulla.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mun mielestä tuo on hyvännäkönen tuommosena, jos päädyt muuttamaan väriä, niin tee jotain radikaalia :D .
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Erikoisia väri vaihtoehtoja. :roll: Omassa mielessä pyörii Nautic blau, tai sitten tuo originelli Impala metallic.

Aloimpa tuossa yks ilta irrottelemaan syöttöpumppua lähetettäväksi PPD:lle

Jäipä sitten irrottamatta... Ompahan joku järjen jättipotti irrottanut kampiakselin ajotustapin. :shock:

Siis sen piikin joka osoittaa kampuran hihnapyörän lukemia.
:evil:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mustaa ja candy-punaista sekaisin. Jonkinlainen kaksvärimaalaus. Ei "ehkä kuitenkaan" liekkejä ässään, mutta värit sopii hyvin yhteen: http://www.airtightgrafix.com/images/Ca ... kVette.jpg
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Sivonen kirjoitti: Ei "ehkä kuitenkaan" liekkejä ässään
:whistle: :D :wink:
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Meinasipa tässä aikasemmin illasta tulla ihka oikeat liekit ässään. :shock:

Alkoi yhtääkkiä puskemaan paksua savua vaihdekepin puun raoista. :shock:

Savu haisi ihan ratiolle. :D Siinä vauhista virrat pois (Samalla katkeaa virrat ikkunoilta) ja huilauttelin tienlaitaan... Revin sitten keskikonsolin puun irti... Noniiiin... Joku vitun sähköamatööri tehny sähköikkuna kytköksiä nappuloille... Nehän ne siellä paloi. :D

Näin jälkikäteen.... ois voinu antaa palaa... :evil:

Nooh... Nyt ainakin autossa leijailee mukava sähkökäryn haju... :D

Aamusella sitten otetaan työn alle nuo johdotukset. Revin kaikki vanhat johdot pois ja otan tuosta purkuässästä ikkunoiden johdotukset.

Ei noista vanhoista nyt tiedä kuinka pitkälle kärähti. :D

Sulakkeet on ainakin kaikki ehjiä... Eikä ikkunat enää pelaa... :evil: Eli jostakin on johto poikki...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tulipa tuossa värkättyä Pioneerin 9200DSP vehjes keskikonsoliin.
NYt on alkuperäisellä paikalla soitin ja sen alla tuhkakupin tilalla dsp. :D

Ääni muuttui aika kivasti positiivisen suuntaan.

Sain jopa pelkääjän oven sähköikkunan pelaamaan. Kuskin ikkuna ei toimi. :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

V-loppuna oli ajatus aloitella ässän purkamista maalaus kuntoon. "ylimääräisten? osien purkamisen jlk pitäis pari ruostereikää parsia kasaan. :shock:

Samalla vaihtunee taka-akselisto ja etupäähän muutamia niveliä.
Eteen "uusi" puskuri ja peltiosista vaihtuu ainakin kuskinpuolen ovet, etulokasuojat ja takaluukku. :D

Sisustaankin vaihtuu joitain osia. Mustaa nahkasisustaa/osia siitä voi tarjota. Penkit sitä uudempaa mallia :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

KYsymys rikkiviisaille ässän jarruista. Onko tuosa 300SEllissä samat jarrut kuin esim 500ssa :?:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:KYsymys rikkiviisaille ässän jarruista. Onko tuosa 300SEllissä samat jarrut kuin esim 500ssa :?:
Varaosalaatikon mukaan on. Vaihoin vasta omaani, ja toosassa luki 300-500, muistaakseni. :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:twisted:
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

Mika.T kirjoitti::twisted:
Suunnitellaankos sitä teholappua muutoskatsastukseen :?: :wink:
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nooh.. Antaahan tuo vähän vapaammat kädet. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mites nuo ässän kylkimuovit lähtee ovista irti? :shock:

Eilen koitin repiä niitä irti... Laihoin tuloksin...

Alareunasta tuntuu olevan sen verran lujassa että tuskin ehjänä lähtee. :shock: Ruuvejakaan ei ollu.

Edellisestä ässästä lähti alareuna suoraan ulospäin vetämällä ja yläreuna sitten taaksepäin liuúttamalla.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mika.T kirjoitti: Edellisestä ässästä lähti alareuna suoraan ulospäin vetämällä ja yläreuna sitten taaksepäin liuúttamalla.
Niin ne lähtivät minullakin, joskus vaan tuppaavat nuo alanastat olemaan tosi tiukat. Jos oven alareuna on vähänkään rapeampi, saattaa naarasnasta tulla mukana pienen "kauluksen" kera :shock: Mutta ihme on, jos nastat lähtevät terveestä pellistä kaikki ehjinä irti, niitä tuppaa katkeilemaan jonkin verran, mikä nyt ei ole kummoinenkaan takaisku.
Itsellä taisi puolet nupeista särkyä irrotettaessa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kumpi antaa ensin periksi? Muovipaneli vai kiinnitysnasta? Meinaan vaan kun eilen värkätessä alkoi jo nuo panelit sen verran antaa periksi että jätin vielä paikoilleen. :D
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mika.T kirjoitti:Kumpi antaa ensin periksi? Muovipaneli vai kiinnitysnasta? Meinaan vaan kun eilen värkätessä alkoi jo nuo panelit sen verran antaa periksi että jätin vielä paikoilleen. :D
Kyllä tarkoitus varmasti on, notta nasta toimii sulakkeena tässä välissä antaa myöten ennemmin kuin paneli särkyy. Mutta näitä jos ensi kertaakin irrotellaan, niin sitä ei tiedä edes Kivisen Bertta, kuinka lujasti nuo nupit ovat sittaantuneet ovessa oleviin naaraaksiin kiinni. On seurattava vain vaistoa, näppituntumaa ja järjen (tai panelin :shock: ) ääntä.
Itsellä muutamat kovasti jumittuneet tapaukset irtosivat nipussa naarasta myöten, mutta ovipelti piti pintasa viimeiseksi eli uudet naaraat sai painettua paikoilleen tiukasti.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Voivoi :(
Ei paljoa naurata ku noita kromikaaren aluksia katselee :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”