Saako jostain tilata varaosakirjaa, jossa olisi mersun ....

Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Saako jostain tilata varaosakirjaa, jossa olisi mersun ....

Viesti Kirjoittaja supersepe »

omat osanumerot, tuollaista kaivataan
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: Saako jostain tilata varaosakirjaa, jossa olisi mersun .

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

supersepe kirjoitti:omat osanumerot, tuollaista kaivataan
tiedän kyllä yhet alustan kirjat jossa oli vaan jarrut ja palkit ja nivelet raidetangot ym. tämän tyyppiset osat :arrow: eivät ole myytävänä :supersad: jos olis, ne olis jo mulla :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29105
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

EPC:ssä on kaikki.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

veholta taisi saada tuohon epc:hen vuokrausoikeudet 15 erkkiä kuukausi?
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Sampo N. kirjoitti:veholta taisi saada tuohon epc:hen vuokrausoikeudet 15 erkkiä kuukausi?
jossain siis on jotain tällaista, mikä tuo EPC sitten on, kysyin tänään, kun kävin veholla hydraulisuodatinta alustajuttuun ostamassa,niin tätä samaa asiaa, niin kirjakysymystä ihmettelivät mutta toivat siitä oven takaa jonkun kirjan hätäsesti näytille mutta ei sitä avattu ja sitten jostain lisenssistä puhuivat ja se oli kait tämä juuri mutta ei siitäkkän se varaosamyyjä sen enempää tiennyt eli jäi silleen :D , mutta mikä on EPC
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

supersepe kirjoitti:mutta mikä on EPC
Electronic Parts Catalog
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29105
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Electronic Parts Catalogue, EPC

Elektronisesta varaosaluettelosta, EPC net, löydät nopeasti huolloissa ja korjauksissa tarvitsemasi varaosanumerot. Luettelo sisältää mallisarjoittain oikeat tiedot. Voit kerätä valitsemiasi varaosia ”ostoskoriin” ja sitten tulostaa listan.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ja M-B-klubin jäsenet pääsee EPC:hen ja WIS:iin käsiksi klubin jäsenmaksulla.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Roisto kirjoitti:Ja M-B-klubin jäsenet pääsee EPC:hen ja WIS:iin käsiksi klubin jäsenmaksulla.

t.
Risto
No olen jonkin aikaa kuulunut siihen klubiin mutta kun pari kertaa olen koittanut ehkä juuri tämän asian suhteen sinne mennä seikkailemaan, niin ei voi olla hankalampaa tai sitten vaan minulla nuppi ei ota vastaan ja sitten allaan tultu sieltä pois ja avustajakin on ollut hyvä, mutta täytyy sanoa, etten kuulemma ole ainut, joka pitää sitä vaikeana. Toivottavasti joku heittäisi helpon vinkin ja muuta minulla ei ole sitten sinne sivulle kädessä kuin maksettu jäsenkortti :D ja kengän numeron tiedän :oops:
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Roisto kirjoitti:Ja M-B-klubin jäsenet pääsee EPC:hen ja WIS:iin käsiksi klubin jäsenmaksulla.

t.
Risto
Mikäs se tällainen MB-Club on?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Jsus4 kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Ja M-B-klubin jäsenet pääsee EPC:hen ja WIS:iin käsiksi klubin jäsenmaksulla.

t.
Risto
Mikäs se tällainen MB-Club on?
Suomen mercedes Benz clubi
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

hotari kirjoitti:
Jsus4 kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Ja M-B-klubin jäsenet pääsee EPC:hen ja WIS:iin käsiksi klubin jäsenmaksulla.

t.
Risto
Mikäs se tällainen MB-Club on?
Suomen mercedes Benz clubi
juu ja rekisteröintihän on sinne ihan läpihuuto juttu/simppeli homma :twisted: :twisted:
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Eikös tuo Venäläinen sivu ole ihan riittävä osanumeroiden metsästykseen

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jps kirjoitti:Eikös tuo venäläinen sivu ole ihan riittävä osanumeroiden metsästykseen
Sieltä en ainakaan minä ole löytänyt moottoreihin yms. liittyviä numeroita.

Edellisestä versiosta ne löysin mutta jos ne nykyisessä ovat, niin aika hyvin ovat ne piilottaneet. :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Itsekin olen MB Klubin jäsen.

En tiedä, saisiko kerhon jäsen laillisesti käyttää kopiota EPC:sta ja WIS:sta.
Noita kopioita kun tarjotaan verkossa ilmaiseksi tai DVD:n hinnalla. Tuskin
siinä ainakaan isoa rikosta tehdään, jos kyse on omasta käytöstä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Jarkko N kirjoitti:Itsekin olen MB Klubin jäsen.

En tiedä, saisiko kerhon jäsen laillisesti käyttää kopiota EPC:sta ja WIS:sta.
Noita kopioita kun tarjotaan verkossa ilmaiseksi tai DVD:n hinnalla. Tuskin
siinä ainakaan isoa rikosta tehdään, jos kyse on omasta käytöstä.
Nyt en ihan ymmärtänyt, miten niin laillisesti? Nehän on siellä saatavilla jäsenille vapaasti.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Jarkko N kirjoitti:Itsekin olen MB Klubin jäsen.

En tiedä, saisiko kerhon jäsen laillisesti käyttää kopiota EPC:sta ja WIS:sta.
Noita kopioita kun tarjotaan verkossa ilmaiseksi tai DVD:n hinnalla. Tuskin
siinä ainakaan isoa rikosta tehdään, jos kyse on omasta käytöstä.
mulla on se vanahempi wissi ja ei sitten ole vaikeempaa töngittävää kuin se :evil: mutta onhan se kumminki suomeks, mutta käytöltään ihan p*rseestä :oops:siksi en sitä ole enää etes yrittänykkään kattella :shock:
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Roisto kirjoitti:
jps kirjoitti:Eikös tuo venäläinen sivu ole ihan riittävä osanumeroiden metsästykseen
Sieltä en ainakaan minä ole löytänyt moottoreihin yms. liittyviä numeroita.

Edellisestä versiosta ne löysin mutta jos ne nykyisessä ovat, niin aika hyvin ovat ne piilottaneet. :?

t.
Risto
Tosiaan, moottorin ja laatikon sisuskalujen kuvia tai numeroita ei löydy mutta muuten kyllä hyvin käyttökelpoinen osanumeroiden etsimiseen.

Tuon Mercedes klubin vuosimaksu on 30 tai 35 euroa ja siellä on WIS ja EPC vapaasti käytössä samaan rahaan
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jps kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
jps kirjoitti:Eikös tuo venäläinen sivu ole ihan riittävä osanumeroiden metsästykseen
Sieltä en ainakaan minä ole löytänyt moottoreihin yms. liittyviä numeroita.

Edellisestä versiosta ne löysin mutta jos ne nykyisessä ovat, niin aika hyvin ovat ne piilottaneet. :?

t.
Risto
Tosiaan, moottorin ja laatikon sisuskalujen kuvia tai numeroita ei löydy mutta muuten kyllä hyvin käyttökelpoinen osanumeroiden etsimiseen.

Tuon Mercedes klubin vuosimaksu on 30 tai 35 euroa ja siellä on WIS ja EPC vapaasti käytössä samaan rahaan
Viimeksi kun tuota ehdotettiin epc:n osalta niin taisi johonkin sellaiseen kaatua että ei ehkä ole mun juttu tuo klubi ja liittyminenkin saisi olla ihan netistä klik klik ja verkkopankista maksu samointein ja eikun minuutissa wissiä ja epc:tä tutkimaan... Vaa onkin hankalampi prosessi...

Muuten tuo on varmaan ihan hyväkin ja virallisesti, asiallisesti ja laillisesti ok tapa käyttää epc ja wis tietokantoja. Tosin jos epc tai wis on netin takana niin se ei ole hyvä. Itsellä esimerkiksi kesäpaikassa, missä tulee niitä harvinaisia rassausmahdollisuuksia ylipäätään, ei nettiin pääse järkevästi. Ei paitsi gprs yhteydellä joka on ................. *odotusta 5 minuuttia* Hiiiiidaaaaaaasssss.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jarkko N kirjoitti:Itsekin olen MB Klubin jäsen.

En tiedä, saisiko kerhon jäsen laillisesti käyttää kopiota EPC:sta ja WIS:sta.
Noita kopioita kun tarjotaan verkossa ilmaiseksi tai DVD:n hinnalla. Tuskin
siinä ainakaan isoa rikosta tehdään, jos kyse on omasta käytöstä.
Ei siinä mittään rikosta tapahu vaikka ei oiskaan mb klupin jäsen, kun ne netistä impatut filut ei aukea, ne on moskaa :D
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

supersepe kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Ja M-B-klubin jäsenet pääsee EPC:hen ja WIS:iin käsiksi klubin jäsenmaksulla.

t.
Risto
No olen jonkin aikaa kuulunut siihen klubiin mutta kun pari kertaa olen koittanut ehkä juuri tämän asian suhteen sinne mennä seikkailemaan, niin ei voi olla hankalampaa tai sitten vaan minulla nuppi ei ota vastaan ja sitten allaan tultu sieltä pois ja avustajakin on ollut hyvä, mutta täytyy sanoa, etten kuulemma ole ainut, joka pitää sitä vaikeana. Toivottavasti joku heittäisi helpon vinkin ja muuta minulla ei ole sitten sinne sivulle kädessä kuin maksettu jäsenkortti :D ja kengän numeron tiedän :oops:
Avaa mercedes klubin etusivu
http://suomi.mercedes-benz-clubs.com/

Sivulla menet harmaan palkin osioon "foorumit" ja siellä "klubien foorumit"
jolloin aukeaa uusi sivu
http://forum.mercedes-benz-clubs.com/

Sivulla menet harmaan palkin " rekisteröidy" tai "MB club lounge" osioon jolloin aukeaa uusi ikkuna
http://www.mercedes-benz-clubs...../73/de/001

Jonka login osiossa annat klubi korttisi takaa vasemmasta alalaidasta isoilla kirjaimilla FIN123456 tunnuksen ja salasana on pienillä kirjaimilla sukunimesi. Muista myös kirjoittaa spammin esto sanat loggauksen alapuolella.
Tämän sivun tekstin voit vaihtaa Englanniksi sivun alalaidasta jos Saksa ei suju.

Loggauksen jälkeen tulet sivulle jossa suoritat rekisteröinnin ja salasanan vaihdon. Sivun yläosassa on palkki jossa on Forum, WIS ja EPC teksti, klikkaa vaikkapa EPC;tä ja pääset seuraavalle sivulle jossa on keskellä EPC täppä sinisellä pohjalla, paina sitä ja riippuen käyttöjarjestelmästä tai internet selaimesta tulee "lataukset ikkuna" (tai pääset suoraan EPC:hen). Sielta painat "näytä lataukset" jolloin näkyviin tulee lataukset joita ei ole avattu vielä.

Paina BatchStartAppl. jnlp. Ja Vóila, olet EPC:ssä.


Kielen voit vaihtaa joko F2 nappulaa painamalla tai yläpalkin Optionen valikosta.

Autosi löydät joko suoraan laittamalla vin numero "identification number" paikkaan tai yleensä hakuamasi autotyyppi "Assortment class" painikkeen alta vasemmassa yläreunassa (englannin kielisessä versiossa) jolloin tulee näkyviin kulkine tyypit. Valitse 1 car ja avautuvasta listasta autosi tyyppi

Ei ole vaikea vaikka eka kerta siltä voi tuntua, hauskoja hetkiä
Viimeksi muokannut jps, 15.6.2011 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

jps kirjoitti:
supersepe kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Ja M-B-klubin jäsenet pääsee EPC:hen ja WIS:iin käsiksi klubin jäsenmaksulla.

t.
Risto
No olen jonkin aikaa kuulunut siihen klubiin mutta kun pari kertaa olen koittanut ehkä juuri tämän asian suhteen sinne mennä seikkailemaan, niin ei voi olla hankalampaa tai sitten vaan minulla nuppi ei ota vastaan ja sitten allaan tultu sieltä pois ja avustajakin on ollut hyvä, mutta täytyy sanoa, etten kuulemma ole ainut, joka pitää sitä vaikeana. Toivottavasti joku heittäisi helpon vinkin ja muuta minulla ei ole sitten sinne sivulle kädessä kuin maksettu jäsenkortti :D ja kengän numeron tiedän :oops:
Tuhannet kiitokset ja nyt muuten homma hoituu
Avaa mercedes klubin etusivu
http://suomi.mercedes-benz-clubs.com/

Sivulla menet harmaan palkin osioon "foorumit" ja siellä "klubien foorumit"
jolloin aukeaa uusi sivu
http://forum.mercedes-benz-clubs.com/

Sivulla menet harmaan palkin " rekisteröidy" tai "MB club lounge" osioon jolloin aukeaa uusi ikkuna
http://www.mercedes-benz-clubs...../73/de/001

Jonka login osiossa annat klubi korttisi takaa vasemmasta alalaidasta isoilla kirjaimilla FIN123456 tunnuksen ja salasana on pienillä kirjaimilla sukunimesi. Muista myös kirjoittaa spammin esto sanat loggauksen alapuolella.
Tämän sivun tekstin voit vaihtaa Englanniksi sivun alalaidasta jos Saksa ei suju.

Loggauksen jälkeen tulet sivulle jossa suoritat rekisteröinnin ja salasanan vaihdon. Sivun yläosassa on palkki jossa on Forum, WIS ja EPC teksti, klikkaa vaikkapa EPC;tä ja pääset seuraavalle sivulle jossa on keskellä EPC täppä sinisellä pohjalla, paina sitä ja riippuen käyttöjarjestelmästä tai internet selaimesta tulee "lataukset ikkuna" (tai pääset suoraan EPC:hen). Sielta painat näytä lataukset jolloin näkyviin tulee lataukset joita ei ole avattu vielä.

Paina BatchStartAppl. jnlp. Ja Vóila, olet EPC:ssä.


Kielen voit vaihtaa joko F2 nappulaa painamalla tai yläpalkin Optionen valikosta.

Autosi löydät joko suoraan laittamalla vin numero "identification number" paikkaan tai yleensä hakuamasi autotyyppi "Assortment class" painikkeen alta vasemmassa yläreunassa (englannin kielisessä versiossa) jolloin tulee näkyviin kulkine tyypit. Valitse 1 car ja avautuvasta listasta autosi tyyppi

Ei ole vaikea vaikka eka kerta siltä voi tuntua, hauskoja hetkiä
:D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

jps kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:Itsekin olen MB Klubin jäsen.

En tiedä, saisiko kerhon jäsen laillisesti käyttää kopiota EPC:sta ja WIS:sta.
Noita kopioita kun tarjotaan verkossa ilmaiseksi tai DVD:n hinnalla. Tuskin
siinä ainakaan isoa rikosta tehdään, jos kyse on omasta käytöstä.
Nyt en ihan ymmärtänyt, miten niin laillisesti? Nehän on siellä saatavilla jäsenille vapaasti.
Siten laillisesti, että asennat ne omalle koneelle ja käytät sieltä.

Ne (WIS ja EPC -ohjelmat) ovat siellä (verkossa) saatavissa ihan kaikille vapaasti.

Ei taida toimia nuo M-B Klubin ohjelmat kuin Windows-koneessa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

touhottaja kirjoitti:
hotari kirjoitti:
Jsus4 kirjoitti: Mikäs se tällainen MB-Club on?
Suomen mercedes Benz clubi
juu ja rekisteröintihän on sinne ihan läpihuuto juttu/simppeli homma :twisted: :twisted:
:?: Mitä tällä meinaat?

Katselin tuosta mb-clubin sivuilta liittymistä, mutta en sitten jaksanut alkaa täyttelemään lomakkeita ja odottelemaan kansankomissaarin hyväksyntää... Eikö voisi suoraan päästä jäseneksi esim. nettipankin kautta? Vai onko tässä joku komissaarin määrittelemä naamaraja ketä pääsee jäseneksi ja ketä ei...?

Mitä muuta käytännön hyötyä tuosta klubista on kuin nuo EPC ja WIS?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Emminä tiedä, kyllä se liittyminen oikeasti oli aika kivutonta. Täytin vaan hakemuksen ja sitten olinkin jo jäsen. Jokusen kk kesti että sain kortin, jossa oleva numerosarja toimii tuon netti-WIS/EPC:n käyttäjätunnuksena. Epäilen suuresti että siinä mitään naama/autorajaa ois ollut, t. nimim. "ruma mies ja vielä rumempi 200D"

Tais tuosta jotain muitakin etuja olla. Tolla kortilla saa sentin parin polttoainealennuksen joltain huoltoasemalta, ja tuo klubin Tähdelliset-lehti on oikeastaan aika kivaa luettavaa, samoin MB Classic.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Jsus4 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
hotari kirjoitti: Suomen mercedes Benz clubi
juu ja rekisteröintihän on sinne ihan läpihuuto juttu/simppeli homma :twisted: :twisted:
:?: Mitä tällä meinaat?

Katselin tuosta mb-clubin sivuilta liittymistä, mutta en sitten jaksanut alkaa täyttelemään lomakkeita ja odottelemaan kansankomissaarin hyväksyntää... Eikö voisi suoraan päästä jäseneksi esim. nettipankin kautta? Vai onko tässä joku komissaarin määrittelemä naamaraja ketä pääsee jäseneksi ja ketä ei...?

Mitä muuta käytännön hyötyä tuosta klubista on kuin nuo EPC ja WIS?
meinaan sitä, että kun aikonaan rekisteröidyn sinne niin eipä oikein meinannu onnistua millään, se rekisteröitymisen hakemus oli tehny joku täysin kiero ihiminen tarkotuksena varmaanki ettei porukka juurikaan suurenis, no eihän se tietenkään multa itteltä onnistunut mitenkään, sitten hommasin oikein kunnon "hakkerin" ja sekin sano että ompa helevetin kiero systeemi :cry: klubiin kuuluminen ei ainakaan mulle ole tuonut mitään hyötyä eikä todennäkösesti tuokkaan :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
onre kirjoitti:Tais tuosta jotain muitakin etuja olla. Tolla kortilla saa sentin parin polttoainealennuksen joltain huoltoasemalta,
Onko tuo huoltoasemalista jossain nähtävillä? Liekö täällä periferiassa yhtään?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

esim. etukortista:

kulutus: 8 l / 100 km
ajomäärä: 20 000 km / v
---> 1600 l / v

etu: 1,5 c / l
---> 1600 * 0,015 = 24 € / v

+ aina pitää hakea bensa tietyltä asemalta, jossa se saattaa olla alennustenkin kanssa kalliimpaa kuin naapuriasemalla...

Kysymys kuuluukin, kannattaako vaivautua? :roll:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Mä en nyt kyllä mene enää vannomaan että oliko se sittenkin tuo SRL:n kortti missä se polttoaine-etu oli :oops:

Muista jäseneduista jotain juttua löytyy tosta:

http://suomi.mercedes-benz-clubs.com/_m ... 128/en/001

Ite käytän noita polttoaine-alennuskortteja lähinnä niin että jos satun kyseisen ketjun asemalle, jossa kortti pelaa, käytän sitä. En ole laskenut, että montako minuuttia tulee vuodessa käytettyä siihen, kun korttia syöttää automaattiin, joten en voi laskea hommalle tuntipalkkaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”