W126 420 SEL -89 katsastusremontti
W126 420 SEL -89 katsastusremontti
Alotellaan topikki joutessaan, vaikka mitään sen kummempaa remonttia ei ole edes tiedossa. Ajatuksena lähinnä se, että te viisaat kerrotte minulle rupeanko puistelemaan ässää omassa tallissa, vai maksanko tarkistuksesta pajalle? Vai ajanko järin suoraan konttorille hakemaan tyhjää vikalistaa?
Tiedossa olevat "viat":
-Jarrulevyt eteen (orkkikset ja ajettu 317tkm)
-Palat eteen, tottakai.
-Käsijarrun kiristys.
-Valojen suuntaksen tarkistus.
-0,00 -arvoilla oleva lappu jostain testeristä.
-Kuskin puolen uloin raidetangon pää.
Kannattaako raidetangon pää vaihtaa itse? Rautasahalla merkki jenkaan ja uuteen siitä mallia? Merkkaus siihenkin. Pyörän kulmat on säädetty viime kesänä, onnistunko tumpeloimaan aurauksen?
Tiedossa olevat "viat":
-Jarrulevyt eteen (orkkikset ja ajettu 317tkm)
-Palat eteen, tottakai.
-Käsijarrun kiristys.
-Valojen suuntaksen tarkistus.
-0,00 -arvoilla oleva lappu jostain testeristä.
-Kuskin puolen uloin raidetangon pää.
Kannattaako raidetangon pää vaihtaa itse? Rautasahalla merkki jenkaan ja uuteen siitä mallia? Merkkaus siihenkin. Pyörän kulmat on säädetty viime kesänä, onnistunko tumpeloimaan aurauksen?
Jos välttämättä haluat kokeilla onneasi sen raidepään kanssa, älä laita merkkiä rautasahalla.
Katsuri saattaa hylätä puoliksi poikki sahatun raidetangon takia koko katsastuksen.
Jos ohjauspyörä on täsmälleen suorassa ajaessa - ja onhan se - näet siitä raidepään vaihdon jälkeen onko auraus samassa lukemassa kuin ennen vaihtoa; jos on edelleen suorassa niin auraus on pysynyt entisellään.
Eikä ne ässääsi hylkää vaikka viet suoriltaan leimalle.
Katsuri saattaa hylätä puoliksi poikki sahatun raidetangon takia koko katsastuksen.
Jos ohjauspyörä on täsmälleen suorassa ajaessa - ja onhan se - näet siitä raidepään vaihdon jälkeen onko auraus samassa lukemassa kuin ennen vaihtoa; jos on edelleen suorassa niin auraus on pysynyt entisellään.
Eikä ne ässääsi hylkää vaikka viet suoriltaan leimalle.
wiimax.fi
Rohkaiseva ja meikäläisen remonttitaitoihin luottava viesti. Ei hylykää ei, mutta kun sillä on edellisen leiman jälkeen ajettu jo 3000km, vähän arveluttaa ajaa leimalle kylmiltään.dealer kirjoitti:Jos välttämättä haluat kokeilla onneasi sen raidepään kanssa, älä laita merkkiä rautasahalla.
Katsuri saattaa hylätä puoliksi poikki sahatun raidetangon takia koko katsastuksen.
Jos ohjauspyörä on täsmälleen suorassa ajaessa - ja onhan se - näet siitä raidepään vaihdon jälkeen onko auraus samassa lukemassa kuin ennen vaihtoa; jos on edelleen suorassa niin auraus on pysynyt entisellään.
Eikä ne ässääsi hylkää vaikka viet suoriltaan leimalle.
Väisäsellä on se jokin, en vielä osaa sanoa mikä. Jospa se tulisi Punkaharjulle niin otetaan selvää.Väisänen kirjoitti:Suosittelen tuon ikäselle Mersulle paalausta jos et saa myytyä r*ssille.. Minun Mersulla on sama kohtalo on ens vuonna...
Jälleen kerran mykistävän asiantunteva lausunto, täällä ihmetellään suu auki.
Ei kai ne r*ssätkään noin vanahaa osta
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Se tuo Väisänen on semmonen koiranleuka, elekee lukee ihan hampaat irvessä sen tarinoita, etenkään jos se on nuoleksinut likemmäs kilon jäistä Leijonaa.
Ja Ville on valitettavan oikeassa sekin.
Maanantaina otetaan teleksi hovisepälle, käpistelköön se autoa näitten teidän hienojen ohjeiden perusteella, tulostaa topikin.
Ja Ville on valitettavan oikeassa sekin.
Maanantaina otetaan teleksi hovisepälle, käpistelköön se autoa näitten teidän hienojen ohjeiden perusteella, tulostaa topikin.
Pienten ruostereikien päälle voit kiinnittää jeesusteipillä sikarirasian kannen. Peltikanisterin kylki sitten isompiin, ja siihen repsikan jalkatilaan vaikkapa pari uunipeltiä. (Takakontin pohjaa ei kuulemma tarvitse korjata, jos on supliikkimiehiä ja kertoo että se ei ole kantavaa rakennetta.) Sikafleksillä sitten turistat nätin näköiset "hitsaussaumat" pellinpalojen ympärille ja massaa päälle reilusti. Näyttää ihan hitsatulta, mutta on paljon helpompi tehdä, eikä palovaara ole niin suuri. Mutta jos siinä autossa minkä kilvet sinulla on ässässä, löytyy voimassaoleva kasko, niin sittenhän se pohja kannattaa massata kauttaaltaan tervan ja bensan seoksella, ja sitten käydä hitsailemaan. Kannattaa mennä johonkin soramontulle hitsaamaan (kaasuvehkeillä, kosaanikin kelpaa) niin ei herätä epäilyksiä viranomaisissa, kun sanot että akka valittaa jos hitsaa tallissa kun savu tulee keittiöön.
"Autonkatsastusta kotikonstein" -tekstikuunnelman seuraavassa jaksossa huijaamme pakokaasutesteriä näyttämään 17-vuotiaan kasimersun päästöarvot sallittuihin rajoihin. Täältä tästä tämän tähän.
"Autonkatsastusta kotikonstein" -tekstikuunnelman seuraavassa jaksossa huijaamme pakokaasutesteriä näyttämään 17-vuotiaan kasimersun päästöarvot sallittuihin rajoihin. Täältä tästä tämän tähän.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Tjoo.... Sivonen muistaa sitten käyttää tehokasta hengityssuojainta kun (köh-köh) hitsaa autoaan seuraavan kerran, ne käryt eivät näy tekevän järin eetvarttia päänupille...Sivonen kirjoitti:Pienten ruostereikien päälle voit kiinnittää jeesusteipillä sikarirasian kannen. Peltikanisterin kylki sitten isompiin, ja siihen repsikan jalkatilaan vaikkapa pari uunipeltiä. (Takakontin pohjaa ei kuulemma tarvitse korjata, jos on supliikkimiehiä ja kertoo että se ei ole kantavaa rakennetta.) Sikafleksillä sitten turistat nätin näköiset "hitsaussaumat" pellinpalojen ympärille ja massaa päälle reilusti. Näyttää ihan hitsatulta, mutta on paljon helpompi tehdä, eikä palovaara ole niin suuri. Mutta jos siinä autossa minkä kilvet sinulla on ässässä, löytyy voimassaoleva kasko, niin sittenhän se pohja kannattaa massata kauttaaltaan tervan ja bensan seoksella, ja sitten käydä hitsailemaan. Kannattaa mennä johonkin soramontulle hitsaamaan (kaasuvehkeillä, kosaanikin kelpaa) niin ei herätä epäilyksiä viranomaisissa, kun sanot että akka valittaa jos hitsaa tallissa kun savu tulee keittiöön.
"Autonkatsastusta kotikonstein" -tekstikuunnelman seuraavassa jaksossa huijaamme pakokaasutesteriä näyttämään 17-vuotiaan kasimersun päästöarvot sallittuihin rajoihin. Täältä tästä tämän tähän.
Loistava suunnitelma! Tuossa ei voi kuin onnistua tai epäonnistua hyvillä mielin...HVM kirjoitti:Rojekti roilottaa, ostin raidepään 11,50 e:n nylkyhintaan. Se väännetään väärille jengoille perjantaina, samalla rispataan käsijarrun säätörullat pilalle ja katkotaan vaijeri. Lopuksi otetaan pakokaasutesti ja katkaistaan samalla nokkaketju.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Kyllä. Nyt on sitten tilattu eteen uudet jarrulevyt ja palat. Ne meinasin vaihtaa ihan kotosalla, eli levyt paikalleen varastorasvoineen, männät pullautetaan ulos siinä samalla, ja jarrunesteet höpläytetään tallin lattialle tottakai. Pääsylinteri tyhjenee siinä samalla kuin itsestään, ja ilmauksen kanssa tassitaan viikko ennen kuin irrotetaan kardaani ja hinataan auto pajalle. Ite kun tekee niin voi säästää sievoisia summia.eki kirjoitti:Loistava suunnitelma! Tuossa ei voi kuin onnistua tai epäonnistua hyvillä mielin...HVM kirjoitti:Rojekti roilottaa, ostin raidepään 11,50 e:n nylkyhintaan. Se väännetään väärille jengoille perjantaina, samalla rispataan käsijarrun säätörullat pilalle ja katkotaan vaijeri. Lopuksi otetaan pakokaasutesti ja katkaistaan samalla nokkaketju.
Voin paljastaa sen verran tunnelmia että kyllä muuten jännittää ihan jottamoisen voimakkaasti mitä tapahtuu kun ne jousupuristimet saapuvat.
Pitänee nyt ennakoida ainakin sen verran että putsaa lutikat pois kypärän visiiristä, näkee sitten paremmin mistä suunnasta se vieteri kuuppaan kolahtaa.
Voi toki olla että joku kiltalaisista ennättää teloa itsensä ennen minuakin...
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Seisontajarrusta se kiinni jää, jos jostain jää. Mutta oikein kiristettynä sen saa pitämään yhtä hyvin kuin takapään käyttöjarrunkin eli sellaiset 2,1.
Raidetangon päätä älä ala koppuloimaan ollenkaan. Viime vuonna minulle sanottiin että vasen ulompi osoittaa alkavan väljyyden merkkejä.
Vaan 25.000 km ajon jälkeen se kelpasi toisen aseman katsurille moitteitta. Eikä siinä mitään vikaa olekaan. Tuo se lossi leimalle tänne Tärviön suuntaan, niin saat ne sivuvilkutkin siitä pois kylkeä rumentamasta ja ruosteen siementä tekemästä
Raidetangon päätä älä ala koppuloimaan ollenkaan. Viime vuonna minulle sanottiin että vasen ulompi osoittaa alkavan väljyyden merkkejä.
Vaan 25.000 km ajon jälkeen se kelpasi toisen aseman katsurille moitteitta. Eikä siinä mitään vikaa olekaan. Tuo se lossi leimalle tänne Tärviön suuntaan, niin saat ne sivuvilkutkin siitä pois kylkeä rumentamasta ja ruosteen siementä tekemästä
Issekin kävin justiinsa ruokatunnilla näyttämässä kotteroa suikkamihille ja eivät ne onneksi kovin paljon vikoja löytäneet. Ainoa, mistä ne huomauttivat, olivat lisävalotelineet etupuskimessa. Niihin kuulemma jalankulkijat repivät itsensä. No, ranssataan joskus irti, kun lisäpitkätkin ovat nyt ajovalojen vieressä.
Pakokaasuarvoja piti taas houkutella, vaikka sinne mennessäni hehkuttelin nelosella ei-nyt-niin-poliisin-mieleen-olevaa nopeutta. Katti on turhan kaukana moottorista, eikä lämpene kunnolla. Kaupunkipyörityksessä siitä ei ole varmaan mitään hyötyä.
Seisontajarruissakin näytti olevan ihan riittävät lukemat 1,8 kN ja 1,9 kN. Mainitsi kyllä, että meinaa jumittaa – etummainen vaijeri on aika tiukka.
t.
Risto
Pakokaasuarvoja piti taas houkutella, vaikka sinne mennessäni hehkuttelin nelosella ei-nyt-niin-poliisin-mieleen-olevaa nopeutta. Katti on turhan kaukana moottorista, eikä lämpene kunnolla. Kaupunkipyörityksessä siitä ei ole varmaan mitään hyötyä.
Seisontajarruissakin näytti olevan ihan riittävät lukemat 1,8 kN ja 1,9 kN. Mainitsi kyllä, että meinaa jumittaa – etummainen vaijeri on aika tiukka.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Siitä raidepäästä huomautettiin jo viime leimalla, ei oikein anna sielu myöten olla vaihtamatta sitä. Pelkkä ajatus väljästä nivelestä puistattaa herkkää miestä.Kaapo kirjoitti:Seisontajarrusta se kiinni jää, jos jostain jää. Mutta oikein kiristettynä sen saa pitämään yhtä hyvin kuin takapään käyttöjarrunkin eli sellaiset 2,1.
Raidetangon päätä älä ala koppuloimaan ollenkaan. Viime vuonna minulle sanottiin että vasen ulompi osoittaa alkavan väljyyden merkkejä.
Vaan 25.000 km ajon jälkeen se kelpasi toisen aseman katsurille moitteitta. Eikä siinä mitään vikaa olekaan. Tuo se lossi leimalle tänne Tärviön suuntaan, niin saat ne sivuvilkutkin siitä pois kylkeä rumentamasta ja ruosteen siementä tekemästä
Taitaa olla se Tärviön konttori hieman liian kaukana, mutta toisaalta eräpäiväkin on vasta 15.06.2006. Otetaan ensin tuomio täältä, ja jos tilanne vaikuttaa siltä että kilvet lähtee nii ajellaan sitten sinne.
Ja milläs ne vilkun reiät tukitaan? CD-cardic -ilmanottoaukoilla?
Tuo autosi tänne. Euromarketin kyljessä on K1-konttori ja sieltä saa leiman ihan mihin vaan. Äskenkin tuli väyryseen leima ilman huomautuksia. Toista se oli Kekkosen aikana...HVM kirjoitti:Taitaa olla se Tärviön konttori hieman liian kaukana, mutta toisaalta eräpäiväkin on vasta 15.06.2006. Otetaan ensin tuomio täältä, ja jos tilanne vaikuttaa siltä että kilvet lähtee nii ajellaan sitten sinne.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ei kun uusilla lokareilla, jotka tulevat ajankohtaisiksi viimeistään sitten, kun lasket jousitusta ja siirryt hirviövannekantaan.HVM kirjoitti: Ja milläs ne vilkun reiät tukitaan? CD-cardic -ilmanottoaukoilla?
Tuolloin projektin yhteisvaikutus on se, että rengas syö loputkin jo hyvässä hapantumisvauhdissa olevasta pyöränkaaresta ja pääset lokarinvaihtoon. Tässä vaiheessa on sivuvilkutonta siipeä arvostava suikkamies arvossa arvaamattomassa
Jos et saa tärveltyä lokaria alustakikkailulla, niin kurkista kuitenkin varmuudeksi helmapäreen alle
Kaapo kirjoitti:Ei kun uusilla lokareilla, jotka tulevat ajankohtaisiksi viimeistään sitten, kun lasket jousitusta ja siirryt hirviövannekantaan.HVM kirjoitti: Ja milläs ne vilkun reiät tukitaan? CD-cardic -ilmanottoaukoilla?
Tuolloin projektin yhteisvaikutus on se, että rengas syö loputkin jo hyvässä hapantumisvauhdissa olevasta pyöränkaaresta ja pääset lokarinvaihtoon. Tässä vaiheessa on sivuvilkutonta siipeä arvostava suikkamies arvossa arvaamattomassa
Jos et saa tärveltyä lokaria alustakikkailulla, niin kurkista kuitenkin varmuudeksi helmapäreen alle
Mahtaa nukuttaa ensi yönä makoisasti näitten maalailujen perään.
Rengaskokoa _saatetaan_ pienentää, suunnitelmat ovat vielä pahemman kerran auki.
Lokarit eivät muuten aloita lahoamista ainakaan seuraavaan kahteenkymmeneen vuoteen.
No nää mersuthan on tunnetusti rahamiesten autoja,verrattuna vaikka tojotaan jotka ei huoltoa tarvia,ja jos tarvitseekin,niin ei maksa osat mittään .HVM kirjoitti:
Kummallisen kallis remontti muuten...20e.
Pari vuotta sitten piti suikkapään mielestä vaihtaa raidetangonpää w201:teen.
Tarvikkeena makso vähän toistakymppiä,mutta ostin veholta koko tangon päineen,36 euroa,ja oli mukavampi vaihtaakkin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo, nämä romut vie miehen perikatoon. Nyt pitää ruveta kolailemaan naapurien pihamaita ja viemään niille postit että saa kuun loppuun mennessä kympin kasaan, pitäisi nimittäin saada ostettua jarrupalat ässään.kilander kirjoitti:No nää mersuthan on tunnetusti rahamiesten autoja,verrattuna vaikka tojotaan jotka ei huoltoa tarvia,ja jos tarvitseekin,niin ei maksa osat mittään .HVM kirjoitti:
Kummallisen kallis remontti muuten...20e.
Pari vuotta sitten piti suikkapään mielestä vaihtaa raidetangonpää w201:teen.
Tarvikkeena makso vähän toistakymppiä,mutta ostin veholta koko tangon päineen,36 euroa,ja oli mukavampi vaihtaakkin.
Suurin ongelma ässän leimaamisessa on se kun ei tahdo päästä konttorilta pois. Kymmenen inssiä taivastelee 12h ässän loistavaa kuntoa, yleensä otan eväspalaset mukaan kun menen katsastukseen.Pappi kirjoitti:Kuitenkin autos menee ajokieltoon... Usko pois, kyllä ne siitä jotain sanomista löytää. Milläs sitten miittiin kun minä olen jo varannut mannesmanin kyytiä?
No ei kyllä ne ässän läpi päästää...