w126 300sel-300sdl turbo- the end..varaosa auto jäi(myydään)

janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

w126 300sel-300sdl turbo- the end..varaosa auto jäi(myydään)

Viesti Kirjoittaja janne.h »

elikkä jos jatkaisin tuota kirjoittelua tuosta autosta ja kuviaki kun saa kamera härvelit kondikseen...

heti alussa oli sellainen vika kun veti ilmat sillon tällöin no onneks tiesin suurin piirtein vian ja eiku tankki pois ja sieltä se vika löyty paskaa siel oli varmaan semmoinen puol senttiä pohjalla ...
imu sihti oli se olennaisin siinä oli sellainen sentin kerros kakkaa... melko lail tukossa .. :lol:
Viimeksi muokannut janne.h, 19.5.2011 22:48. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

vakionopeuden säädin ei ole pelannut ... ens viikolla saa säätö poksin ns.huollosta niin näkee alkaako pelata.

uuden poksin hinta aika tyyris... 750e halvin suomesta.. ei kannate ostella uutta..
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

janne.h kirjoitti:vakionopeuden säädin ei ole pelannut ... ens viikolla saa säätö poksin ns.huollosta niin näkee alkaako pelata.
Onkos toosa kondensaattoreiden vaihdossa?
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

HVM kirjoitti:
janne.h kirjoitti:vakionopeuden säädin ei ole pelannut ... ens viikolla saa säätö poksin ns.huollosta niin näkee alkaako pelata.
Onkos toosa kondensaattoreiden vaihdossa?
tuota ei kuulemman ollu vikaa muutako 4 tinausta oli huonoa, et toivotaan et alkaa pelaan ku on niin vit.. kallis toi uusikin
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

tuli tos mieleen et joku puhu jossain et näyttää polttoaine mittari väärin ... mulla loppu polttoaine ennen tankin puhdistusta noin viisari verran ennen nollaa .. valo kyl palo mut ei päässy ku 35 km sen jälkeen ku sytty .. nyt olen ajanut sillee et on nollassa ja ei loppunut polttoaine... ja jos joku suunnittelee tuota imusittiä puhdistaa niin sen saa pois ilman et käyttää tankkia pois... itse käytin pois ku ei tiennyt et on tollainen sihti tuol...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7108
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: jatkoa tuolle w126 300sel--- 300sdl tuli ostettua tuolla

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

janne.h kirjoitti: heti alussa oli sellainen vika kun veti ilmat sillon tällöin no onneks tiesin suurin piirtein vian ja eiku tankki pois ja sieltä se vika löyty paskaa siel oli varmaan semmoinen puol senttiä pohjalla ...
imu sihti oli se olennaisin siinä oli sellainen sentin kerros kakkaa... melko lail tukossa .. :lol:
tuota ilmojen vetely vikaa oli jo minun aikana. :D Tympiä homma kun alkaa motarilla nykimään. :shock:
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

niin oli juu .. :lol: oli melko tympee mut ei vetele enää ilmoja... :P
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

suunnitelmia olis paljon mut mistä löytyy aika tähän kaikkeen... :(

- ovet vaihtaa (sähkö lasit) penkkien ohjaukset
- penkit (sähkö)
- kattoluukku (parempi)
- peräkontin kansi...
- keskikonsoli-
- johto sarjoja... jotain pientä
ja tuon jälkeen tulee uusi maali pinta ...

kiitokset mika.t ei tarvi onneks ostaa mittää osia kun on kaikki jo valmiiksi :D
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

vastoin käymisiä ... käytin mesen pesussa tuos hesassa nii oli toi pesukone kovin rankalla päällä ..sinne jäi lisävalot..... meinas alkaa jurppiin................


niin ja tuli se poksi sielt huollosta ,..... EI TOIMI .... oisko ideoita millä saa kuntoo...
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

tilasin xenonit meseen.. alkaa näkee .. heh.. isompaa turboa olis kans hakuses ... tehoa aina liian vähän :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

janne.h kirjoitti:
niin ja tuli se poksi sielt huollosta ,..... EI TOIMI .... oisko ideoita millä saa kuntoo...
Eikös se toimi siis ollenkaan, vai eikö se jää päälle? Pystyykö viiksestä kiihdyttämään autoa?
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

juu ei toimi ollenkaan.... ei tee niin yhtikäs mitään... poksissa se vika nähtävästi on ... ku käskyt poksille tulee ja virta mut mitään ei lähde ..... eilen mittailin sit ja sinne kyl kaikki käskyt tulee .. jarru.kiihdyty.hiljennus.pois päältä.ja se resume... ne kyl oli jolleenki sekaisin ne virrat et en tiedä sit tuliko oikeeseen paikkaan ne virrat... hiljennys ja kiihdytyd ... kummassakin asennos tuli kahteen liittimeen virta... toiseen heikompi...
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

janne.h kirjoitti:juu ei toimi ollenkaan.... ei tee niin yhtikäs mitään... poksissa se vika nähtävästi on ... ku käskyt poksille tulee ja virta mut mitään ei lähde ..... eilen mittailin sit ja sinne kyl kaikki käskyt tulee .. jarru.kiihdyty.hiljennus.pois päältä.ja se resume... ne kyl oli jolleenki sekaisin ne virrat et en tiedä sit tuliko oikeeseen paikkaan ne virrat... hiljennys ja kiihdytyd ... kummassakin asennos tuli kahteen liittimeen virta... toiseen heikompi...
Tulleeko nopeusmittarin HALL-anturilta myös nopeustieto ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

tuosta en oikee tiedä ... vaikee mitata jos ajaa... :( .... tietäs viel et mistä liittimestä tuo pitäs tulla niin olis helpompi tutkia.. siin on 14 liitintä... tai siis paikkaa mut 13 lähtee johto...

kyl pitäs tulla mut ei ole varma
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Joo vaikeapa sitä on mittailla, pitäs samalla kääntää nopeumittarin viisaria :lol:

Vai että kävi huollossa, eikös ne vaihtanut muka konkkia ? Kyllä kai se on ihan perussetti että vaihretaan ne konkat jos poksi on auki. Vanhoissa konkissa on myös semmoinen ominaisuus ettei ne välttämättä päällepäin kehitä mitään kismaa vaikka olisivatkin hiukka huonommassa kunnossa.

Kokeilitko jo tuota HVM:n ehdottamaa kiihtyykö se viiksesta kikkaa, kun pitää siinä "kiihdytä" asennossa pitempään ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

juu ei tee mitään vaik pitää puol tuntia viikseä jossain asennossa....

niiin ne meinas SIEL HUOLLOSSA ettei ole missään osisa vikaa siinä piirilevyssä... epäilen kyl tuota.. siinhen se vähän viittaa tuo vika jos sinne tullee käskyt ja mitään ei lähde... SANOIN KYL NOISTA KONKISTA MUT EI OLLU VAIHTANU
Viimeksi muokannut janne.h, 15.9.2007 15:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

tuol on mersusta kuvia ei osaa oikee laitta muualle....... pitää yrittää saada kuvia sit nuista mitä laittaa .. eli projekti kuvia ....

http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... id=1469439
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

tänään uudet lämmönsäätö venttiilit paikalleen... meinannu olla välillä kuuma ku ei ole toiminu...
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

todii elikkä jotain tapahtunut täs viikkojen aikana -........

lämmän säätö venttiilit toimii vihdoinkin,, ei ollu aivan sille kliks klops paikallaan ku jäi ne kelat sinne sysyteemiin kiini ja kansi jäi käteen... käämit poikki.. noh ei kait siinä ku päätä raapien tekeen asialle jotain ... ei tinakolvia eikä muutenkaa liiaksi työkaluja... no purin kelat ja otin muuteman kierroksen käämiä esille ja vein ne kannen välistä sinne liittimen väliiin... heh kyl toimii.

sit tuos ilmeni sellainen vika kun paino kaasun pohjaan niin jäi pohjaan muutamaksi sekentiksi joskus pitemmäksi ajaksi... no taas raavittii päätä ja rasvattii kaikki nivelet ja muuta haettii vikaa ,, ei mitäää pari viikoo meni ja taas katsoo et miä siel painaa .... noh löytyhön se lopuks.... se akseli joka menee tulipellistä koneeseen ... imusarjan päässä on sellanen muovi kiinike jonka sisällä sellainen pallo mallinen pusla .. se oli tullut ulos sielt .. noh siinä sit huomasin et eihän täs ole menny kaasu kunnolla pohjaan koko aikana ... osat kuntoo ja kokeileee jeeeee nyt löyty ne tehot... tuntee et siel oikeesti tapahtuu kun polkasee ...

TÄSTÄHÄN TULEE ROMAANI :lol:

xenonit tuli... tuossa ilta oli jo yhdeksän kun sain ne käteee ja pakettii repimään auki ,,, siinä ne oli ... pimeää oli jo ja pihalla huonot valot... ei muutako asentamaan ... menihän siinä joku tovi ku pimeässä värkkää mut nyt ne on siel... siin samalla lisä valot poistin ei niillä tee enään mittää... näkee oikeesti paremmin ku lisä valoil... heh 8) :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ensimmäistä kertaa kuulen närhenmunia korjatun noin. Mahtaa olla ihan hyvä vinkki, ainakin ensiavuksi. :shock:

Lisävalot kyllä jousivatkin pois keulalta, jos saa rehellinen olla... :lol:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4360
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onkos noita diesel ässiä paljonkin foorumilaisilla?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

no nuo närhen munat pitää jossain välissä korjata sillee kunnol .. mut kyl se toimii noinkin.. ensi apua...

ei nuit diesel 126 ole kovinkaan monta varsinkaan just tolla tekniikalla,, :lol: ei ole varmaan yhtään
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

tuos on kuva siitä kaasun puslasta...

http://s219.photobucket.com/albums/cc6/ ... uva032.jpg


ei toi toimi mikäs on vikana oisko ideoita
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

noh tää pitäs toimii siel on vähän kaikkii kuvii mersu projektista

http://s219.photobucket.com/albums/cc6/janne_81/
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

matka mittari ja rippi mittari eivät toimi .. oisko ideoita nopeus mittari toimii.. ei kellää olis myynnissä tollasta mittaria .. heh ei varmaan :(
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7108
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sieltä puuttu yks hampiratas kokonaan.

Jostain pitäs löytää 2.88 perävälitykselle 126sen mittari. :D
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

Mika.T kirjoitti:Sieltä puuttu yks hampiratas kokonaan.

Jostain pitäs löytää 2.88 perävälitykselle 126sen mittari. :D

juu niimpä mut se et mistä heh .. voi olla tiukassa ...... :lol:
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

olis kiva jos jolla kulla sattuu olemaan tollainen mttaristo voisin maksaakki siit :lol: ilmoitelkaa jos on tietoo sellaisesta
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

nyt iski turbo kuume.... illalla tiedä tuleekos täs lähi päivinä mulle uus turbo.....

holset hx35w.... alkaa hirmuinen soittelu ja kasailu ... imu sarjaa pitäs tinnuttaa jos joku osais?.... putken pätkiä ostaa ja turbo kiinittää kaikin mailman härveleihin... huh huh kova homma ..... :lol:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3385
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

kilander kirjoitti:Onkos noita diesel ässiä paljonkin foorumilaisilla?
Mulla on täällä Keravalla yksi 300SD '83, Californian tuonti (myynnissä). Näin loppukesästä myös saman värisen SDL:n täällä ja voi pojat miten siistissä kunnossa se olikaan. Tahtois sellaisen, mut... No joo, Jannelle lykkyä Repro SDL:n kanssa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”