MB 420SE Ruiskujärjestelmä

Vastaa Viestiin
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

MB 420SE Ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Voisiko joku ystävällisesti kertoa, millainen 420 -87-88 ruiskujärjestelmä on pääpiirteissään? Jonkin sortin ohjausboksi vissiin on, mutta millainen ja missä? Entäs johtosarjat? :?: :?: :?:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ei toimi tuo linkki, lie ryssillä sivut juntturassa?

Systeemihän on Bosch KE-Jet, ja sen boksi löytyy tulipellin takaa keskeltä konehuonetta.
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Mutta eikös siinä ole abs:n poksi? Leveä ja litteä boksi metallikuoressa. Ainakin siitä lähtee piuhoja abs:n pumppuun ja antureille pyöriin+johonkin sulakerasian uumeniin. Vai onko se siinä samassa? Vai käsitinkö kaiken taas väärin? :ää: Johonkin se boksi kuitenkin tuntuu kadonneen, eli lisää vaan neuvoja... :help: :D
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Meneekö siltä boksilta piuhat suoraan moottoriin, vai kiertääkö ne esim. sulaketaulun kautta? Olisko kellään valokuvaa siitä boksista tai konehuoneesta ilman ilmanputsaria? Kuinka monimutkainen on ruiskuboksin johtosarja? Ongelmia on, koska yritän etsiä niitä puretusta varaosa-autosta josta on moottori (ja vähän kaikki muukin) irrotettu, enkä muutenkaan noista sähköhommista paljon ymmärrä..... :nocando:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jsus4 kirjoitti:valokuvaa konehuoneesta ilman ilmanputsaria?
Kuva

Eiköhän ne boksit löydy johtoja seurailemalla, vaikka et autosähköasentaja olisikaan. :idea:
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Joo, mutta kun johdotkin on hukassa. :) Moottorissa oleva ruiskumötikkä vaatii kolme napaisen liittimen, eikä löydy johtoa, jossa olisi sopiva liitin päässä. Liekö naapurin perk**e varastanut? :?: Vai olisinko itse kännipäissäni irrottanut ja hukannut? Täytyy jatkaa etsintöjä, kyllä sen nyt on pakko löytyä......
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Nyt näyttää siltä, ettei kaikissa 420SE (ehkä muissakin malleissa) moottoreissa ole erillistä sytkäboksia, vaan homma hoidetaan releillä (tai jotain sinnepäin) :nocando: Tuo minun autoni ei tuntuis olevan ainut, mistä puuttuu kysyinen påksi. Onkos tällainen mahdollista, vai onko autoni käynyt pyhän hengen voimalla? :pope: :?:
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Mahtaakohan se pyhän hengen voima piileä tuommoisten juttujen sisällä mitkä löytyy ainakin omasta koslasta

http://koti.mbnet.fi/raakis1/mersukuva/Sytk%E4juttu.jpg


Tuommonen pdf. löyty tuolta koneen syövereistä missä näkyy jo vähän sähkökuvia ja mistä minkäkin väristä piuhaa ettiä

http://koti.mbnet.fi/raakis1/sytk%E4.pdf
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Joo, suuret kiitokset kaikille ongelmaa pohtineille ja keskusteluun osallistuneille. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”