500SEC - Hullut haaveet toteen
500SEC - Hullut haaveet toteen
Ehtooota!
Tästä onkin aikaa kun on tällä sivustolla tullu pyörittyä. Toivottavasti vielä hyvässä hapessa niin foorumilaiset kuin ylläpitäjätki ja että juttu luistaa
Tuli tuossa laitettua viimein tuommonen monivuotinen haave mitä on tullu kytättyä ruottia ja saksaa myöten mutta se löytykin yllättävästi suomesta. Ajattelin että tästä autosta vois jonkun näkösen rojekti topicin tehä kun täällä tuntuu alanmiehiä olevan. Apua, neuvoja, mielipiteitä ja haukkuja tietenkin. Mersuja on ollu varmaan toistakymmentä ja jonkunnäkönen peruskäsitys näistä vehkeistä löytynee.
Secin ostin kesäautoksi ja tarkotus ois tehä autosta semmonen että sitä ei ihan hevillä hävitetä, katotaan kuinka käy
Yleisvaikutelma autosta on mielestäni ihan hyvä.
- Leimattu kesällä
- n. 154tkm lasissa (uskoo ken tahtoo)
- tekniikka pelaa,
- sähköhilppeet pelaa suurimmalta osin
- ulkonäöstä miinusta, mallia täysmusta
- sisusta, musta nahka, ei rikki mutta hieman kulumaa, kattoverhoilu roikkuu, puupanelit repsottaa.
- kesti hyvin 600km kotimatkan ja oli hyvä ajaa
Tosin talvisäilöön laiton jälkeen alko ysikasi haista tallissa, siirtopumpun kuparitiivisteethän sieltä antautu. Tästä vielä tarkempaa juttua kun joutaa.
Koitan saaha liitettyä tähän muutaman kuvan päähenkilöstä.......... Joka ei kyllä nyt näytä onnistuvan.. Taistelin joskus ennenki näitte kuvie lisäämisie kanssa prkl..
Alotetaampa vaikka siittä että mikä on nykyää sivu mistä saa VIN-numerolla varustelistat sun muut tiedot kaivettua?
On meinaa sen näköstä laitosta jo tuossa mittaristossa että ikinä nähnykkää tämmösissä mersuissa! Vissiin tuo joku ajotietokone on ja saksaksi tietenki
Muistan käyttäneeni vuosia sitten w124performance sivua aikapaljon kun lankku oli ajossa. Helekutin hyvä sivu. Löytyykö samantyylistä sivua w126selle? Ite enkyllä löytäny googlettamalla. Joku velivenäläisen sivu oli kans melko kätevä kun ei kyrillisistä aakkosista vain välittäny eli tämmösiä raamattuja saa kans tarjota ni ei tarttis ihan jokasta pöliää kysymystä kysyä täällä, ainakaa iha heti.
Siirtopumpun kupariprikoista vielä että onko kukaan käyttäny mitään muuta vaihtoehtoa kuparin tilalle? Suunnittelin USIT-tiivisteitä. Mahtaakohan kestää benzzziinin?
Vaihoin siirtopumpun banjoon ne 3 kuparirikkaa uusiin ja vieläki tippasee
Kyllä seon nyt kaljan paikka. Viikonloppuja!
[/quote]
Tästä onkin aikaa kun on tällä sivustolla tullu pyörittyä. Toivottavasti vielä hyvässä hapessa niin foorumilaiset kuin ylläpitäjätki ja että juttu luistaa
Tuli tuossa laitettua viimein tuommonen monivuotinen haave mitä on tullu kytättyä ruottia ja saksaa myöten mutta se löytykin yllättävästi suomesta. Ajattelin että tästä autosta vois jonkun näkösen rojekti topicin tehä kun täällä tuntuu alanmiehiä olevan. Apua, neuvoja, mielipiteitä ja haukkuja tietenkin. Mersuja on ollu varmaan toistakymmentä ja jonkunnäkönen peruskäsitys näistä vehkeistä löytynee.
Secin ostin kesäautoksi ja tarkotus ois tehä autosta semmonen että sitä ei ihan hevillä hävitetä, katotaan kuinka käy
Yleisvaikutelma autosta on mielestäni ihan hyvä.
- Leimattu kesällä
- n. 154tkm lasissa (uskoo ken tahtoo)
- tekniikka pelaa,
- sähköhilppeet pelaa suurimmalta osin
- ulkonäöstä miinusta, mallia täysmusta
- sisusta, musta nahka, ei rikki mutta hieman kulumaa, kattoverhoilu roikkuu, puupanelit repsottaa.
- kesti hyvin 600km kotimatkan ja oli hyvä ajaa
Tosin talvisäilöön laiton jälkeen alko ysikasi haista tallissa, siirtopumpun kuparitiivisteethän sieltä antautu. Tästä vielä tarkempaa juttua kun joutaa.
Koitan saaha liitettyä tähän muutaman kuvan päähenkilöstä.......... Joka ei kyllä nyt näytä onnistuvan.. Taistelin joskus ennenki näitte kuvie lisäämisie kanssa prkl..
Alotetaampa vaikka siittä että mikä on nykyää sivu mistä saa VIN-numerolla varustelistat sun muut tiedot kaivettua?
On meinaa sen näköstä laitosta jo tuossa mittaristossa että ikinä nähnykkää tämmösissä mersuissa! Vissiin tuo joku ajotietokone on ja saksaksi tietenki
Muistan käyttäneeni vuosia sitten w124performance sivua aikapaljon kun lankku oli ajossa. Helekutin hyvä sivu. Löytyykö samantyylistä sivua w126selle? Ite enkyllä löytäny googlettamalla. Joku velivenäläisen sivu oli kans melko kätevä kun ei kyrillisistä aakkosista vain välittäny eli tämmösiä raamattuja saa kans tarjota ni ei tarttis ihan jokasta pöliää kysymystä kysyä täällä, ainakaa iha heti.
Siirtopumpun kupariprikoista vielä että onko kukaan käyttäny mitään muuta vaihtoehtoa kuparin tilalle? Suunnittelin USIT-tiivisteitä. Mahtaakohan kestää benzzziinin?
Vaihoin siirtopumpun banjoon ne 3 kuparirikkaa uusiin ja vieläki tippasee
Kyllä seon nyt kaljan paikka. Viikonloppuja!
[/quote]
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Joo tarkotus ois nyt talven aikana saaha vanteet tuohon hommattua ja tuo siirtopumppu homma ainaki hoijettua.. katotaan nyt miten aika ja mahollisuuet riittää.
Vanteiksi suunnittelin amg monoblockkeja.. keväällä kerkesin just myyä pois huippukuntoset monoblockit ja nyt niille ois ollu tarvetta.
Mites muuten tuo ET näihi w126, matala saa olla mutta esim 17x7,5 et 35.. meneekö alle?
Saa kaupitella ja ehottaa muitaki vanteita jos jollaki lojuu ylimmääräsiä sarjoja nurkissa.
tuota väriä kans mietinkö olin autoa ostamassa että oisin halunnu alkuperäis sävyissä olevan ja kromeilla,mutta totesin sitte että kyllä se nyt tämä on jos tämmösen meinaa laittaa ja että väri pysyy täys mustana.Secci on aina hieno.
Puskurit ja kylkimuovit voisi maalailla alkuperäiseen sävyyn? Rolling Eyes
Takapuskuri näyttää olevan prefaceliftin.
Vanteiksi suunnittelin amg monoblockkeja.. keväällä kerkesin just myyä pois huippukuntoset monoblockit ja nyt niille ois ollu tarvetta.
Mites muuten tuo ET näihi w126, matala saa olla mutta esim 17x7,5 et 35.. meneekö alle?
Saa kaupitella ja ehottaa muitaki vanteita jos jollaki lojuu ylimmääräsiä sarjoja nurkissa.
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Re: 500SEC - Hullut haaveet toteen
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Joo muistelinki että ekassa ässässä tuo rasvakuppi tuotti hieman ongelmia joittenki aftermarket vanteitten kanssa.35:lla et:llä vanteet menee jo aika sisään. Samoten etunavan rakenne on sellainen että sinne pitää olla aika paksu vanne ettei rasvakuppi tule kurkkimaan vanteen keskiöstä
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
- Kiitoksia. Selailin niitä decodereita läpi ja tämmöstä listaa sieltä tuli:
Model 500 SEC
Engine 117965 12 000862
Transmission 722311 02 698054
Order Number 0 5 217 12251
Order Location FRANKFURT BRANCH
Interior LEATHER ANTHRACITE (271)
Paint 1 BLACK (040U)
Approx. Build Date 1985-10
442 AIRBAG IN STEERING WHEEL
461 INSTRUMENT WITH MILES IND. AND ENGLISH LEGEND
494 VERSION FOR USA
519 BECKER RADIO MEXICO GRAND PRIX, ELECTRONIC (USA)
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
597 HEAT-INSULATING GLASS, WINDSHIELD, BAND FILTER
639 ELIMINATION OF FIRST-AID BOX AND WARNING TRIANGLE
806 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
872 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT REAR SEATS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
Nuita varusteitako kattoo ni näyttäs että auto on myyty uutena jenkkeihin?
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Ei oikeen tunnu tuo varustelista täsmäävän ite autoon
Käyttökokemuksia tuosta mittariston oikeallapuolella olevasta "ajotietokoneesta" ? Ilmeisesti keskikonsolista ohjataanko nappeja jos jonkunnäköstä.
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Mahtavan näköinen pirssi ! Eikä siinä mitään hullua ole moisen auton omistuksessa, kelepais itellekkin vaikkapa ihan jokapäiväiseksi ajoautoksi, nimim. 10 vuotta Ässällä kesät talvet
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Veikkaan että tuosta on mittaristo vaihdettu joskus euromalliin. Ei näy jenkkimallin mittaristo ainakaan olevan koskaPeteeee kirjoitti:
Ei oikeen tunnu tuo varustelista täsmäävän ite autoon
Käyttökokemuksia tuosta mittariston oikeallapuolella olevasta "ajotietokoneesta" ? Ilmeisesti keskikonsolista ohjataanko nappeja jos jonkunnäköstä.
Näin ollen kuten ekassa viestissä uumoilitkin, niin ajo km ei pitäne kutiaan jollei mittarin vaihtanut ole rukannut matkamittaria vastaamaan entisen mittariston lukemaa.Peteeee kirjoitti: 461 INSTRUMENT WITH MILES IND. AND ENGLISH LEGEND
494 VERSION FOR USA
Valot toki myös vaihdettu näemmä euro-mallin valoiksi, USA-malli näyttää tältä:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kannattaa testata myös toista VIN decoderia varuulta, kokeileppa vaikka tätä https://www.mbdecoder.com/
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
Täysin samaa mieltä kyllä tuosta kauneudesta, minu mielestä hienoin mersun malli mitä tehty tori.fissä ite tämän bongasin.Kattelin tuota vissiinkin sinun secciä pitkään nettiautosta, hieno auto eikä ollu hinta aivan mahdoton Smile On se kyllä yksi kauneimmista koreista mitä automaailmassa nähty minun mielestä.
Kiitän ja täytyy kyllä arvostaa tuommosta ässäuskollisuutta, huippu vehkeitähä nämä on vieläki kun ovat kunnossaMahtavan näköinen pirssi ! Eikä siinä mitään hullua ole moisen auton omistuksessa, kelepais itellekkin vaikkapa ihan jokapäiväiseksi ajoautoksi, nimim. 10 vuotta Ässällä kesät talvet Wink
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
-kiitän, Huomasin noissa decodereissa aika rajujaki heittoja aiemmin kans. Tällä yllämainitulla decoderilla tuli tämmöne varustelista ja nuo kyllä pitää jokainen paikkaansa. =LähetäLähetetty: 30.10.2019 21:22 Viestin aihe:
Kannattaa testata myös toista VIN decoderia varuulta, kokeileppa vaikka tätä https://www.mbdecoder.com/
VIN WDB1260441A198686
Model 500 SEC
Production Date 1985-10-09
Order Nr. 0521712251
Production Nr. 5567377
Equipment
040U SCHWARZ - UNILACK
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
245 REISERECHNER
271A LEDER PERFORIERT SCHWARZ
412 ELECTRIC TILTING/SLIDING ROOF IN STEEL VERSION
430 HEADRESTS IN THE REAR
444 CODE VORLAEUFIG UNGUELTIG
452 CODE VORLAEUFIG UNGUELTIG
506 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LEFT AND RIGHT HEATED (ELECTR. ADJUST. RIGHT)
532 AUTOMATIC ANTENNA WITHOUT RADIO SET
543 SUN VISORS WITH VANITY MIRRORS, ILLUMINATED
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
611 COURTESY LAMPS IN DOORS (W202 FRONT DOORS ONLY)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
Tuossa ekassa mikä väittää autoa jenkkivienniks on esim nuo penkinlämmittimet mistä ei oo hajuakaan..
872 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT REAR SEATS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Todella tyylikäs SEC!
Tässä vielä tehtaan virallinen kantakorttitieto:
Engine 11796512000862
Transmission 72231102698054
Vehicle identification number (VIN): WDB1260441A198686
Vehicle model: 500 SEC
Order number: 0521712251
Production number: 5567377
Production plant: P0500
Shipment date: 09.10.85
Codes
040U 240 245 271A 412 430 444 452 506 532 543 581 611 673
Tässä vielä tehtaan virallinen kantakorttitieto:
Engine 11796512000862
Transmission 72231102698054
Vehicle identification number (VIN): WDB1260441A198686
Vehicle model: 500 SEC
Order number: 0521712251
Production number: 5567377
Production plant: P0500
Shipment date: 09.10.85
Codes
040U 240 245 271A 412 430 444 452 506 532 543 581 611 673
® Mesen Porkkana-klubi
Pikkupäivitystä kun jouti mersun kimppuun.. Kokeilin varsin tuon käyttöauton kesävannetta secciin alle että näkee hieman suuntia tuleville vanteille. Specseillä 19"x8" ET30...
Tosiaan jää aika sisään tuollakin ETllä mutta muuten menivät hyvin alle eikä mihinkään vastannut. Edessä tahto rasvakuppi olla liian pitkä.. Tällä kokeilulla totesin että pultattavat spacerit ratkaisee nämä ongelmat kunhan tulevien vanteiden spacsit on tuota luokkaa.
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Toisen siirtopumpuista irrotin kans, ei alkanu pitämään uusilla kuparirikoilla eikä usiteillakkaan.. Ilmeisesti se vuoto oli kuitenki pumpun kehällä olevalta orenkaalta.
Autodocista sais nuita pumppuja melkeen kiittämällä mallia tarvike. Suunnittelin kuitenkin boschia samalla osanumerolla.( 4bar.) Pumppuja näyttää olevan w126 tarkotettuja 4barin, 5barin sekä 6,5barin vaihtoehoilla. Mikähän lie ero muuko L/h ja onko väliä minkä sinne laittaa?
Kävin marmorilta kyselemässä nuita muita oheisosia
tuohon pumppusysteemiin samallako pumppua kyselin. Melko arvokkaita nuo kovatputket pumppujen ja suodattime välissä vähän alle 200e nuista kummastaki kovasta putkesta, en tilannu...
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Itsehän tilasin putket ässän pumppuhässäkkään aikanaan Rovaniemen KL-varaosilta. Ei kai tuo silloin mahdottoman kallis ollut, mutta nykyhinnoista ei kyllä ole tietoa. Polttoainepumpunkin uusin vähän ajan päästä ja tarvikeosa tuli laitettua. Se osoittautui aika pian koko auton äänekkäimmäksi osaksi sisältä kuulostellen, joten vaihdoin sen myöhemmin huomattavasti sivistyneemmin surisevaan Boschilaiseen. Suosittelisin laittamaan kerralla kunnollisen niin säästää rahaa ja hermoja .
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
koitikko fiiberi tiivistettä banjon tiivistämiseksiPeteeee kirjoitti:
Toisen siirtopumpuista irrotin kans, ei alkanu pitämään uusilla kuparirikoilla eikä usiteillakkaan.. Ilmeisesti se vuoto oli kuitenki pumpun kehällä olevalta orenkaalta.
Autodocista sais nuita pumppuja melkeen kiittämällä mallia tarvike. Suunnittelin kuitenkin boschia samalla osanumerolla.( 4bar.) Pumppuja näyttää olevan w126 tarkotettuja 4barin, 5barin sekä 6,5barin vaihtoehoilla. Mikähän lie ero muuko L/h ja onko väliä minkä sinne laittaa?
Kävin marmorilta kyselemässä nuita muita oheisosia
tuohon pumppusysteemiin samallako pumppua kyselin. Melko arvokkaita nuo kovatputket pumppujen ja suodattime välissä vähän alle 200e nuista kummastaki kovasta putkesta, en tilannu...