 
  
touhottaja kirjoitti:mites sää tän kuvan oot ottanu, näyttäs niinku joku olis napannu se edellä ajavasta
mut hieno kuva

 . Pari kuukautta tuo auto onkin ollut vain pihan koristeena, kun katsastusaika ehti mennä umpeen eikä ole nyt syksyllä ehtinyt pitää vapaapäiviä sen vertaa, että olisi konttorille asti kerennyt. Joitakin fiksauksia voisi yrittää tehdä, vaihtaa uudet nostajat ja sen semmosta. Mitään akuutteja vikoja ei ole ollutkaan pitkään aikaan.
. Pari kuukautta tuo auto onkin ollut vain pihan koristeena, kun katsastusaika ehti mennä umpeen eikä ole nyt syksyllä ehtinyt pitää vapaapäiviä sen vertaa, että olisi konttorille asti kerennyt. Joitakin fiksauksia voisi yrittää tehdä, vaihtaa uudet nostajat ja sen semmosta. Mitään akuutteja vikoja ei ole ollutkaan pitkään aikaan.eihän ässässä koskaan mittään vikoja olekkaan, vaan hiukan huolto tarvettaTNewa kirjoitti:Ässä meni näin vapaapäivän kunniaksi katsastuksesta heittämällä läpi. Tai lisäsin minä ennen konttorille lähtöä lasinpesunestettä, ettei valo pala. Huomautuksia tuli sen verran että toinen rekisterikilven valo ja toinen etuparkki oli pimeänä. Päästölappukin tuli kertapolokasulla. Pari kuukautta tuo auto onkin ollut vain pihan koristeena, kun katsastusaika ehti mennä umpeen eikä ole nyt syksyllä ehtinyt pitää vapaapäiviä sen vertaa, että olisi konttorille asti kerennyt. Joitakin fiksauksia voisi yrittää tehdä, vaihtaa uudet nostajat ja sen semmosta. Mitään akuutteja vikoja ei ole ollutkaan pitkään aikaan.

Huoltotarvetta tuli pitkästä aikaa sen verran, että lämppärin puhallin vaikeni. Olihan tuo jo jonkin aikaa jurissutkin. Paikallisen vauhtiputkan jeemu myi tilalle pelkän moottorin, joten siivikko piti ottaa vanhasta puhaltimesta. Irrotusproseduurissa vasarointi + lämmitys kuumailmapuhaltimella ei tuottanut tulosta, joten tuuppasin ropellin prässiin pieneen jännitykseen ja lämmittelin puhaltimella akselin ympäriltä. Siivikko irtosi nätisti, kun lisäsi painetta pikkuhiljaa. Uuteen moottoriin siivikon sai naitettua parilla vasaraniskulla ja eikun paikoilleen. Hommahan ei tietenkään ollut sillä selvä, kun apparaatti pysyi hiljaa vaikka päällisin puolin kaikki näytti olevan kunnossa. Vika löytyi sulakerasiasta, kun puhaltimen sulakkeen "pohjakuppi" tai mikä lieneekään, oli sulanut rasian muovista läpi. Liekö ollut liian jämerä sulake paikoillaan? En ehtinyt sitä havainnoimaan, kun onnistuin iltahämärissä pudottamaan sulakkeen konehuoneen syövereihin. Asia korjaantui sillä, että löysäilin vähän sulakerasian ruuveja, lämmitin kolvilla sitä kuppia alapuolelta ja tuuppasin sen paikoilleen. Uusi sulake paikoilleen niin johan taas pelasi.touhottaja kirjoitti:eihän ässässä koskaan mittään vikoja olekkaan, vaan hiukan huolto tarvettaTNewa kirjoitti:Ässä meni näin vapaapäivän kunniaksi katsastuksesta heittämällä läpi. Tai lisäsin minä ennen konttorille lähtöä lasinpesunestettä, ettei valo pala. Huomautuksia tuli sen verran että toinen rekisterikilven valo ja toinen etuparkki oli pimeänä. Päästölappukin tuli kertapolokasulla. Pari kuukautta tuo auto onkin ollut vain pihan koristeena, kun katsastusaika ehti mennä umpeen eikä ole nyt syksyllä ehtinyt pitää vapaapäiviä sen vertaa, että olisi konttorille asti kerennyt. Joitakin fiksauksia voisi yrittää tehdä, vaihtaa uudet nostajat ja sen semmosta. Mitään akuutteja vikoja ei ole ollutkaan pitkään aikaan.
Antikainen kirjoitti:Minäpäs voisin ehdottaa moottorin lämpöä haistelevaa anturia. Omasta ex 260SE:stä ko. anturi meni särki. Kone saa siis lämpimänä liikaa kakkua. Aloitti juuri noin kuin sinulla, eli välillä röpötti kaasulla ja välillä taas ei. Parin viikon jälkeen odoteltiinkin sitten tienposkessa, että kone jäähtyy senverran, että pääsee taas pari kilometriä eteenpäin..

 . Sitten vähän juotoshommia ja kokeilemaan. Kannalle tuli noin 13,2 volttia vrt. alkuperäisasennuksen 12.5 volttia. Jonkin verran lisääntyi valoteho ihan silmin nähden ja toivottavasti monitoimiviiksen elinkaarikin siinä samalla. Lyhyille valoille pitää tehdä sama operaatio tässä lähiaikoina. Saisi nekin läskinpalat kirkkaammaksi.
 . Sitten vähän juotoshommia ja kokeilemaan. Kannalle tuli noin 13,2 volttia vrt. alkuperäisasennuksen 12.5 volttia. Jonkin verran lisääntyi valoteho ihan silmin nähden ja toivottavasti monitoimiviiksen elinkaarikin siinä samalla. Lyhyille valoille pitää tehdä sama operaatio tässä lähiaikoina. Saisi nekin läskinpalat kirkkaammaksi. mokoma rupesi kiilumaan kojetaulussa. Rautalankadiagnostiikka antoi koodiksi 8, joten jarruvalokytkin meni tilaukseen. Vaihto on 126:ssakin helppo. Paneeli ratin alta jalkatilasta irti muutama ruuvi avaamalla, kuskin penkki mahdollisimman taakse ja tyylikäs sukellus selinmakuulle jalkatilan pohjalle. Kytkin löytyy jarrupolkimen vartta seuraillen ja on melko hyvin näkyvillä ja operoitavissakin. 2 kpl piuhoja irti kytkimen päästä,  17 mm kiintoavaimella mutteri irti rungon ympäriltä ja siinäpä se on käsissä. Uusi käänteisessä järjestyksessä takaisin ja lopuksi vikavalon nollaus alussa mainitun diagnostiikkaohjeen mukaan. Remontin makuun kun pääsi, niin tuli vaihdettua pyyhkijänsulatkin. Huh huh....kallista on edustusauton pito
  mokoma rupesi kiilumaan kojetaulussa. Rautalankadiagnostiikka antoi koodiksi 8, joten jarruvalokytkin meni tilaukseen. Vaihto on 126:ssakin helppo. Paneeli ratin alta jalkatilasta irti muutama ruuvi avaamalla, kuskin penkki mahdollisimman taakse ja tyylikäs sukellus selinmakuulle jalkatilan pohjalle. Kytkin löytyy jarrupolkimen vartta seuraillen ja on melko hyvin näkyvillä ja operoitavissakin. 2 kpl piuhoja irti kytkimen päästä,  17 mm kiintoavaimella mutteri irti rungon ympäriltä ja siinäpä se on käsissä. Uusi käänteisessä järjestyksessä takaisin ja lopuksi vikavalon nollaus alussa mainitun diagnostiikkaohjeen mukaan. Remontin makuun kun pääsi, niin tuli vaihdettua pyyhkijänsulatkin. Huh huh....kallista on edustusauton pito Erew126 kirjoitti:Paljonko kustansi uudet pyyhkijät? KL:ltä viime keväänä 70€ omaan kolmesatkuun.
 
   
 

745 kirjoitti:Erew126 kirjoitti:Paljonko kustansi uudet pyyhkijät? KL:ltä viime keväänä 70€ omaan kolmesatkuun.

Ei tohon kasiinkaan maksanu sulat kuin 11,20€/kpl... Ihan tavan tarvikeliikkeestä haettu
 
 
Yhtälailla täällä samppioonit huiskii laidasta laitaan. Näitten sulat on vielä edulliset, möhkössä tais olla ihan mukavan kalliit.TNewa kirjoitti:745 kirjoitti:Erew126 kirjoitti:Paljonko kustansi uudet pyyhkijät? KL:ltä viime keväänä 70€ omaan kolmesatkuun.

Ei tohon kasiinkaan maksanu sulat kuin 11,20€/kpl... Ihan tavan tarvikeliikkeestä haettu
Tyydyin minäkin ihan tuollaiseen Motonetinkin sivulla olevaan mestarisulkaan. Sillä vain tuosta hinnasta mainihtin, kun melko halvalla on osien hinnoissa päässyt jos vaikka ex-Audiin vertaa...

Erew126 kirjoitti:Siis herroilla taitaa olla vain uudet sulat, KL:n myymät oli merkiltään 500sel-mallin. Tulivat siis kokouudella sulilla+muoviosilla.
Voiko noihin vaihtaa sitten vain pelkät kumisulat?

Ihan normaali pyyhkijänsulka tuo Samppiooni oli runkoineen kaikkineen. Merteilin sivuillakin oli Valeon sulka 126:een 14 neuroa/kpl. Onko tuo KL:n sitten jotenkin erikoinen?Erew126 kirjoitti:Siis herroilla taitaa olla vain uudet sulat, KL:n myymät oli merkiltään 500sel-mallin. Tulivat siis kokouudella sulilla+muoviosilla.
Voiko noihin vaihtaa sitten vain pelkät kumisulat?
 
 

 .
.
Melkein voisi kopioda tuon vuoden takaisen tekstin ihan semmosenaan. Katsastuksessa eivät löytäneet muuta huomautettavaa, kuin toinen rekisterikilven valo pitäisi kuulemma vaihtaaTNewa kirjoitti:Eipä ole uutisoitavaa tämän auton osalta kertynyt sitten viimesimmän postauksen. Männä viikolla ässä kävi leimalla, mitään huomautettavaa ei leimasedällä ollut. Taas saa ajella vuoden verran.
 . Tänä vuonna tuli tehtyä sen verran ennakoivaa remonttia, että vaihtelin maaliskuussa uudet nostajat. Yksi oli naputtanut jo pidemmän aikaa ja uudet nostajatkin odottaneet hyllyssä varmaan vuoden-pari. Lämmettyään aina hiljeni, niin ei saanut aikaiseksi ryhtyä operatsuuniin
. Tänä vuonna tuli tehtyä sen verran ennakoivaa remonttia, että vaihtelin maaliskuussa uudet nostajat. Yksi oli naputtanut jo pidemmän aikaa ja uudet nostajatkin odottaneet hyllyssä varmaan vuoden-pari. Lämmettyään aina hiljeni, niin ei saanut aikaiseksi ryhtyä operatsuuniin   . Samalla tuli vaihdettua moottorin lämpöanturi ja kaasuvivuston mikrokytkin, koska ajoittain on ilmennyt käyntiongelmia tyhjäkäynnin tuntumassa.  Alkukesästä uusin virranjakajan kannen ja pyörijän, kun käynnistyminen alkoi olla tuskaista. Vieläkin tyhjäkäynnin tuntumassa ilmenee pientä aaltoilua, joten pitänee tyhjäkäyntimoottori vielä putsailla ja voidella seuraavaksi.
. Samalla tuli vaihdettua moottorin lämpöanturi ja kaasuvivuston mikrokytkin, koska ajoittain on ilmennyt käyntiongelmia tyhjäkäynnin tuntumassa.  Alkukesästä uusin virranjakajan kannen ja pyörijän, kun käynnistyminen alkoi olla tuskaista. Vieläkin tyhjäkäynnin tuntumassa ilmenee pientä aaltoilua, joten pitänee tyhjäkäyntimoottori vielä putsailla ja voidella seuraavaksi. . Nyt on tallikin tekeillä, pääsee syksyllä katon alle ropaamaan romuja. Alkaahan tuo sorapiharemontoinnin suurin viehätys olla jo takanapäin.
. Nyt on tallikin tekeillä, pääsee syksyllä katon alle ropaamaan romuja. Alkaahan tuo sorapiharemontoinnin suurin viehätys olla jo takanapäin.
 .
. 
 



 Ketuttaa aina autolle kävellessä kun ne näkee mutta eipä niitä oikein löydy edes käytettynä mistään. Uudet taitaa maksaa maltaita tyyliin 600e koko setti?
  Ketuttaa aina autolle kävellessä kun ne näkee mutta eipä niitä oikein löydy edes käytettynä mistään. Uudet taitaa maksaa maltaita tyyliin 600e koko setti?http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... rin-kansi/simoks kirjoitti:Hieno talo ja hienot tilat! Kelpaa askarrella varmasti. Sulla näyttää olevan samaa ongelmaa ässän etupuskurin kromeissa kun mullaKetuttaa aina autolle kävellessä kun ne näkee mutta eipä niitä oikein löydy edes käytettynä mistään. Uudet taitaa maksaa maltaita tyyliin 600e koko setti?
jalkapuoli kirjoitti:http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... rin-kansi/simoks kirjoitti:Hieno talo ja hienot tilat! Kelpaa askarrella varmasti. Sulla näyttää olevan samaa ongelmaa ässän etupuskurin kromeissa kun mullaKetuttaa aina autolle kävellessä kun ne näkee mutta eipä niitä oikein löydy edes käytettynä mistään. Uudet taitaa maksaa maltaita tyyliin 600e koko setti?
Virosta näyttäis saavan siedettävään hintaan, mutta laadusta en sitten tiedä.



 . Sitäpä käymme seuraavaksi selvittämään
 . Sitäpä käymme seuraavaksi selvittämään  .
.