täristää
täristää
elikkäs mikähän voisi olla syynä sel:lin ruorin tärinään nopeutta ollessa 115-130km/h muulloin ei täristä renkaat toki tuli ekana mielee mutta kun sama homma oli kesä tai talvi gummit toki mahollistahan se on että ois molemmat tasapainotettu päin honkia auraus kulmat taitaa kyl olla vähä ketuillaa mut ei luulis sen täristävän
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
vaihdappas tasapainottajaa ja viet kummit jollekki toiselle puntittajalle ja kattelet kun se tasapainottaa ja ehdottomasti uusilla painoilla ja katot että heitto on nolla myös renkas ei saa heittää juuri ollenkaan tietenkin renkaan runko vikakin voi aiheuttaa tärinän ja jos vanne on väärä,onko pyörän laakerit kohillaan,ettei hirveesti väljää
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
no juu sen vois kyllä ainakii tehä et käyttäs jossaa toises liikkees kun taitaa olla kohta edessä uusien kummien osto noi vanhat on kyl jotkuu halpikset kinkongit tai nankangit tai jotkuu sellaset laakerit on uusittu molemmille puolille kesällä et en uskois niiden olevan syypää tähän nii ja EI kyllä kuulu sellin ruori täristä oli sitten uusi tai vanha vika etitää ja se korjataa makso mitä makso
Pistetäänpäs samaan topikkiin.
Eli itselläni tuo 300satku täristää aivan kauheasti tyhjäkäynnillä. Eli siis ajaessa ei mitään outoa, mutta kun pysähtyy ja antaa tyhjäkäynnillä hyrskyttää niin kabiiniin tulee hirveä tärinä.
Voisiko johtua esimerkiksi kuluneesta nokka-akselista? Kone ei siis nakuta ja käy päällepäin tasaisesti, mutta jos se käy hieman epätasaisesti kuluneen nokan johdosta ja tämän vuoksi tärinää välittyy ratille ja kabiiniin yleisesti?
Syksyllä koitin erään liiikkeen pihalla: tärisi tyhjäkäynnillä ja käytin kierroksia punarajalla asti, niin tyhjäkäynnille palattuaa täristi vielä aavistuksen verran enemmän.
Eli missä voisi vikaa olla? Moottorin kumityynyt? Nokka-akseli?
Eli itselläni tuo 300satku täristää aivan kauheasti tyhjäkäynnillä. Eli siis ajaessa ei mitään outoa, mutta kun pysähtyy ja antaa tyhjäkäynnillä hyrskyttää niin kabiiniin tulee hirveä tärinä.
Voisiko johtua esimerkiksi kuluneesta nokka-akselista? Kone ei siis nakuta ja käy päällepäin tasaisesti, mutta jos se käy hieman epätasaisesti kuluneen nokan johdosta ja tämän vuoksi tärinää välittyy ratille ja kabiiniin yleisesti?
Syksyllä koitin erään liiikkeen pihalla: tärisi tyhjäkäynnillä ja käytin kierroksia punarajalla asti, niin tyhjäkäynnille palattuaa täristi vielä aavistuksen verran enemmän.
Eli missä voisi vikaa olla? Moottorin kumityynyt? Nokka-akseli?
w126 300SE 1986
itsellä myös heillui/tärisi tyhjäkäynnillä kun ostin omani, vaihdoin tulpat, puolan, virran jakajankannen jne jne kun piti huollattaa vähän kun ei ollut tietoa koska vaihdettu, ei "vikaa" sen jälkeen.... mutta jos olisi nokka-akseli kuuluisi kyllä epämääräistä kalkatusta, moottorin tukikumi tietysti voi antaa sen verran periksi... täriseekö vaihde päällä enemmän...
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
- Volvo S40
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
en tiedä onko 300:sa moottorin kumityynyjen etupuolella iskun vaimentimet jos ne on sököt niin varmaan kuuluu omituisia ääniä,kone tuppaa heilumaan tietysti moottorin kumityynyt kun uusii joskus on siitäkin apua. tyyny kpl n.20€Erew126 kirjoitti:Pistetäänpäs samaan topikkiin.
Eli itselläni tuo 300satku täristää aivan kauheasti tyhjäkäynnillä. Eli siis ajaessa ei mitään outoa, mutta kun pysähtyy ja antaa tyhjäkäynnillä hyrskyttää niin kabiiniin tulee hirveä tärinä.
Voisiko johtua esimerkiksi kuluneesta nokka-akselista? Kone ei siis nakuta ja käy päällepäin tasaisesti, mutta jos se käy hieman epätasaisesti kuluneen nokan johdosta ja tämän vuoksi tärinää välittyy ratille ja kabiiniin yleisesti?
Syksyllä koitin erään liiikkeen pihalla: tärisi tyhjäkäynnillä ja käytin kierroksia punarajalla asti, niin tyhjäkäynnille palattuaa täristi vielä aavistuksen verran enemmän.
Eli missä voisi vikaa olla? Moottorin kumityynyt? Nokka-akseli?
mulla ei kiihdyttäessä eikä tasaisessa ajossa huomannut ja piti olla vaihde päällä kun tärisytti kunnolla, ilman vaihdetta huomattavasti vähemmän.... mutta ilmeisesti ei joku kahdeksasta saanut kunnon kipinää, oma veikkaus että sen takia heilutti autoa.... nii onkos tuos 300:ssa ne iskun vaimentimet, nehän tosiaan tuon voi tehdä jos huonossa kunnossa....
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
- Volvo S40