täristää

Vastaa Viestiin
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

täristää

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

elikkäs mikähän voisi olla syynä sel:lin ruorin tärinään nopeutta ollessa 115-130km/h muulloin ei täristä :?: renkaat toki tuli ekana mielee mutta kun sama homma oli kesä tai talvi gummit toki mahollistahan se on että ois molemmat tasapainotettu päin honkia :roll: auraus kulmat taitaa kyl olla vähä ketuillaa mut ei luulis sen täristävän :?: :roll: :?:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vaihdappas tasapainottajaa ja viet kummit jollekki toiselle puntittajalle :roll: ja kattelet kun se tasapainottaa ja ehdottomasti uusilla painoilla ja katot että heitto on nolla :idea: myös renkas ei saa heittää juuri ollenkaan :roll: tietenkin renkaan runko vikakin voi aiheuttaa tärinän ja jos vanne on väärä,onko pyörän laakerit kohillaan,ettei hirveesti väljää :shock:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Helpoin on vaan tottua siihen täristykseen. Se luuluu ikäryhmään... :lol:
big jopo
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

audimies kirjoitti:Helpoin on vaan tottua siihen täristykseen. Se luuluu ikäryhmään... :lol:
ei kuulu :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei kuulu 126seen. :D Muihin tusinamalleihin niinkin. :lol:
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

no juu sen vois kyllä ainakii tehä et käyttäs jossaa toises liikkees kun taitaa olla kohta edessä uusien kummien osto noi vanhat on kyl jotkuu halpikset kinkongit tai nankangit tai jotkuu sellaset :!: laakerit on uusittu molemmille puolille kesällä et en uskois niiden olevan syypää tähän :roll: nii ja EI kyllä kuulu sellin ruori täristä oli sitten uusi tai vanha :twisted: vika etitää ja se korjataa makso mitä makso 8) :lol:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Olisko laakerit uutuuttaan sitten löystyneet normaalia nopeammin???
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

veikkaisin kans tota laakeria jos on vähä löysällä.... :jerkit: jos on hakenut kunnolla oman paikan ja nyt vähän kiristystä vailla... :roll:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Pistetäänpäs samaan topikkiin.

Eli itselläni tuo 300satku täristää aivan kauheasti tyhjäkäynnillä. Eli siis ajaessa ei mitään outoa, mutta kun pysähtyy ja antaa tyhjäkäynnillä hyrskyttää niin kabiiniin tulee hirveä tärinä.

Voisiko johtua esimerkiksi kuluneesta nokka-akselista? Kone ei siis nakuta ja käy päällepäin tasaisesti, mutta jos se käy hieman epätasaisesti kuluneen nokan johdosta ja tämän vuoksi tärinää välittyy ratille ja kabiiniin yleisesti?

Syksyllä koitin erään liiikkeen pihalla: tärisi tyhjäkäynnillä ja käytin kierroksia punarajalla asti, niin tyhjäkäynnille palattuaa täristi vielä aavistuksen verran enemmän.

Eli missä voisi vikaa olla? Moottorin kumityynyt? Nokka-akseli?
w126 300SE 1986
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

itsellä myös heillui/tärisi tyhjäkäynnillä kun ostin omani, vaihdoin tulpat, puolan, virran jakajankannen jne jne kun piti huollattaa vähän kun ei ollut tietoa koska vaihdettu, ei "vikaa" sen jälkeen.... :wink: mutta jos olisi nokka-akseli kuuluisi kyllä epämääräistä kalkatusta, moottorin tukikumi tietysti voi antaa sen verran periksi... :roll: täriseekö vaihde päällä enemmän... :?: :?:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Erew126 kirjoitti:Pistetäänpäs samaan topikkiin.

Eli itselläni tuo 300satku täristää aivan kauheasti tyhjäkäynnillä. Eli siis ajaessa ei mitään outoa, mutta kun pysähtyy ja antaa tyhjäkäynnillä hyrskyttää niin kabiiniin tulee hirveä tärinä.

Voisiko johtua esimerkiksi kuluneesta nokka-akselista? Kone ei siis nakuta ja käy päällepäin tasaisesti, mutta jos se käy hieman epätasaisesti kuluneen nokan johdosta ja tämän vuoksi tärinää välittyy ratille ja kabiiniin yleisesti?

Syksyllä koitin erään liiikkeen pihalla: tärisi tyhjäkäynnillä ja käytin kierroksia punarajalla asti, niin tyhjäkäynnille palattuaa täristi vielä aavistuksen verran enemmän.

Eli missä voisi vikaa olla? Moottorin kumityynyt? Nokka-akseli?
en tiedä onko 300:sa moottorin kumityynyjen etupuolella iskun vaimentimet jos ne on sököt niin varmaan kuuluu omituisia ääniä,kone tuppaa heilumaan :roll: tietysti moottorin kumityynyt kun uusii joskus on siitäkin apua. tyyny kpl n.20€
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Vaihde päällä ei vaikuta asiaan.

Eikös nuo sytytysosat yleensä tiedä siitä, kun pätkii esimerkiksi kiihdyttäessä?
w126 300SE 1986
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

mulla ei kiihdyttäessä eikä tasaisessa ajossa huomannut ja piti olla vaihde päällä kun tärisytti kunnolla, ilman vaihdetta huomattavasti vähemmän.... :arrow: mutta ilmeisesti ei joku kahdeksasta saanut kunnon kipinää, oma veikkaus että sen takia heilutti autoa.... :roll: nii onkos tuos 300:ssa ne iskun vaimentimet, nehän tosiaan tuon voi tehdä jos huonossa kunnossa.... :?
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”