Ilmanputsarin ihmettelyä..(kuvia on)

Vastaa Viestiin
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Ilmanputsarin ihmettelyä..(kuvia on)

Viesti Kirjoittaja 500sel »

huomasin tuossa konetilaa puhistaessa että tuossa putsarin kiinnityksessä on jotain vinossa (myös kirjaimellisesti)

Tässä kuva päältä päin:

http://s130.photobucket.com/albums/p269 ... one001.jpg


eikö tuossa alemmassa reiässä pitäisi olla siipimutteri.. entäs ylemässä..?? mulla ei ollu kummassakaa mitään..
No, kun kannen avasi niin paljastui että siipimutterin kiinnike oli katkennut..
Mutta entäs tuo ylempi kolo..? onko se kiinnikkelle vai kulkeeko sieltä ilma jotenki..?

Kuva sisältä:
Kuva

Nii ja tuo pohjalla oleva levy joka liikkui muutaman millin kun sitä painoi oli mustan karsta(?) kerroksen peittämä..(kuvassa putsattu..)

Onko nuo kaksi tasapää ruuvia mahdollista irrottaa jonka jälkeen pääsisi käsiksi levyä kiinni pitävään pulttiin, ja voiko sen irrottaa huolellisempaa putsausta varten..? vai onko paras olla ronkkimatta..?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ylempi reikä on tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvia varten, sen pohjalla on kuusiokoloruuvi josta seokset käännetään p*rseelleen. :idea:

Ilmaläppää älä mene ronkkimaan. Vai mitä lienet sillä "liikkuvalla levyllä" meinannut? Se p*ska on huohotinmönjää.

Kannattaa muuten irrottaa nyt samalla koko kotelo pois ja putsata myös venttiilikopasta koteloon tuleva huohotinputki. Niillä on taipumusta jäätyä tukkoon.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Ylemmästä reijästä säädellään seosta eli siinä ei kuulu ollakkaan mitään muuta kun tuo hole. Mutta älä jumalauta koske siihen seosruuviin "nimimerkillä" minä koskin ja seuraava tuomio on joko konkurssi tai megaruutta :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti:Ylempi reikä on tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvia varten, sen pohjalla on kuusiokoloruuvi josta seokset käännetään p*rseelleen. :idea:

Ilmaläppää älä mene ronkkimaan. Vai mitä lienet sillä "liikkuvalla levyllä" meinannut? Se p*ska on huohotinmönjää.

Kannattaa muuten irrottaa nyt samalla koko kotelo pois ja putsata myös venttiilikopasta koteloon tuleva huohotinputki. Niillä on taipumusta jäätyä tukkoon.
ok.. eli eikö putsari todellakaan ole kiinni kuin kahella pultilla sivusta..?

Ja miksi ei saa irrottaa läppää..? kuinka sen muuten saa hyvin putsattua..?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:
ok.. eli eikö putsari todellakaan ole kiinni kuin kahella pultilla sivusta..?

Ja miksi ei saa irrottaa läppää..? kuinka sen muuten saa hyvin putsattua..?
Ei ole, loppukiinnitys on hoidettu sillä kaasuläppäkotelon kumilla. Edestä katsoen vasemmassa takanurkassa on huohotinputki, johon tulee ainakin omassa autossa 1kpl alipainepilli. Mikä lie sen virka? :roll:

Sillä vaan kehottelin pitämään näpit irti siitä läpästä, ettet tiputtele ruuveja imusarjaan. :D Omahan on autosi, ja jos tuntuu siltä ettei auto läppää irrottelematta toimi, niin eikun läpän kimppuun. :D

(Se läpän päällä ollut mönjä on tullut siihen huohottimen kautta, eli yläkautta. En usko että läpän alapuolella on paskaa, koska autossasi ei ole pakokaasun takaisinkierrätystä.) :idea:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

En menis irrottelemaan tuota ilmamäärämittarin läppää. Se ohjaa määräjakajaa. Ja se määräjakaja on melkosen herkkä laite joten jos sen säädöt menee pieleen niin autoa ei saa käymään kuin perusteellisen ruiskun säädön jlk.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ei kannata mennä avaamaan, siellä on eräs säätö(männän paikan perussäätö, olisi syytä olla kohdillaan.) mikä pitää kattoa mikrometrin kanssa että osuu takas samoille kohdille. Tuo säätö pitää purkaa määräjakajaa purkaessa(jos aikoo ylä ja alakammion välisiin hiluihin päästä käsiksi.), muutenhan sielä ei mitään kummallista ole. Taino, suutinkohtaiset syötönsäädöt löytyy, niitä on turha ropata tehonlisäyksen toivossa(säätövara on todella pieni.). Helpompaa on säätää ylä-ala kammioiden välistä painetta jolla saa lisää soppaa.

Toki jos tuntee itsensä osaavaksi niin sitten voipi mennä avaamaan, tosin sitten voi olla määräjakajan verran ylimääräisiä hiluja kourassa.

Mika.T: Ainoat todelliset säätäjämiehetkin K-jetin eri variaatioille löytyy australiasta :D Ei suomessa montaa osaajaa tuohon hommaan tunnu olevan, tai vaikka osaisikin niin ei kukaan viitti ruveta moiseen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti:
500sel kirjoitti:
ok.. eli eikö putsari todellakaan ole kiinni kuin kahella pultilla sivusta..?

Ja miksi ei saa irrottaa läppää..? kuinka sen muuten saa hyvin putsattua..?
kaasuläppäkotelon kumilla.

1kpl alipainepilli.

läpän päällä ollut mönjä
-Tarkotakko sitä n.15cm halkaisialtaan olevaa kumitiivistettä.. Sehän tukee sitä vaan sivusuunnassa..

-Joo pikku pilliletku haarautui munkin letkusta..

-No voi järkky.. :eec: Kommentit huomioon ottaen ei sitten ole kyllä minkäänlaista aikomusta enää ruveta irrottaan läppää, mutta onks siitä haittaa jos sitä putsaa pyyhkimällä,? siinä joutuu nimittäin väkisinkin painamaan läppää jotta lika irtoaa.. (Tällöin läppä painuu noin 2-3 milliä alas mutta nousee sieltä kyllä takas, ilmeisesti jonku jousen(?) avulla :roll: )
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Määräjakajan sisällä on kalvo joka painaa sen takaisin, ei ole haittaa että vähän vajoaa. Kunhan et vain runno pohjaan, voi muuten määräjakajan kalvo tykätä huonoa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti: Ilmaläppää älä mene ronkkimaan. Vai mitä lienet sillä "liikkuvalla levyllä" meinannut? Se p*ska on huohotinmönjää.
Tuossa jossain kun oli kuva sun ilmaläpästäs niin aika kliiniseltä vaikutti,

Joten milläs Herra on itte saanut sen puhtaaksi jos ei "ronkkimalla"..?? :evil:

Antaa kuulua, häh.. :!: :)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ei sillä oo ajettu sen vertaa että se olis paskottunu.
Tai sitten se on uittanut topz-puikkoa eetterissä(?) ja pyhkinyt sillä. :idea:
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”