Om646 vikatila

Vastaa Viestiin
Mb s203
Viestit: 5
Liittynyt: 26.5.2020 0:00
Paikkakunta: Parkano

Om646 vikatila

Viesti Kirjoittaja Mb s203 »

Moro! Elikkäs tarttis tietoo että miks mersu vetää vikatilaan. Vikatilassa ei anna kiertää kun 3000rpm. Vetää vikatila yleensä ku päästä tasakaasulla mutta voi vetää vikatilan myös kiihdyttäessä. Ja putki on tyhjätty paitsi takapönttö. Jos joku osaisi kerto mikä voi olla niin olisin kiitollinen
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Om646 vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mb s203 kirjoitti:Moro! Elikkäs tarttis tietoo että miks mersu vetää vikatilaan. Vikatilassa ei anna kiertää kun 3000rpm. Vetää vikatila yleensä ku päästä tasakaasulla mutta voi vetää vikatilan myös kiihdyttäessä. Ja putki on tyhjätty paitsi takapönttö. Jos joku osaisi kerto mikä voi olla niin olisin kiitollinen

Mitähän sieltä putkesta on tyhjätty kat vai hiukkas loukku ja miksi, minkähän ikäinen auto,

no kuitenkin mahdolisia syitä on lukuisia eli käy jossain *:rin piuhan pässä katsomassa mitä on tallentunut niin saat tarkempaa suuntaa,

yksi yleinen mikä osuu tuohon ajaotappan on egr/muut paastä viat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mb s203
Viestit: 5
Liittynyt: 26.5.2020 0:00
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Mb s203 »

Auto on 2004vm ja putkesta on tyhjätty catit koska siinä ei ole vielä hiukkasloukkua. Egr on ohjelmoitu pois.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Juu starilla se kannattee lähteä selvittään mikä on herjannu häiriöstä. Mä oon saanu omissa rotteloissa vikatilat aikaseks mm.
- vuotavalla imusarjalla
- vuotavalla ahtoputkella
- vuotavalla coolerilla
- jumivalla turbon säätötangolla
- jumivalla imusarjan läppäkoneistolla
- vuotavalla pakoputkella (liian pieni vastapaine auton mielestä)
- viallisella ahtopaineanturilla
- viallisella ilmamassamittarilla
- tukkeutuneella ilmanputsarilla
- löystyneellä johtoliittimellä
- kuluneella johtosarjalla
...ja muutamalla muulla syyllä mitkä sun autoa ei varmaankaan koske, mutta niitä aiheuttajia on jokaisella sentillä imuputken alusta pakoputken päähän nii arvailemalla ei välttämättä ihan heti pääse maaliin.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mb s203 kirjoitti:Auto on 2004vm ja putkesta on tyhjätty catit koska siinä ei ole vielä hiukkasloukkua. Egr on ohjelmoitu pois.
Mitenkäs vaivojen alku suhtatuut noihin tehtyihin muutoksiin,
onko jotain muuta muutettua, oliko katit tukossa/rikki ?

turbon säädin, jumitelevat säätö siivet lisätä listaan,

mutta tosiaan *:niin selveen ainkin suunta mistä vikaa hakea ylensä suoraan vika
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”