-02, 2,2 CDI OM611 flekti alkoi huutamaan

Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

-02, 2,2 CDI OM611 flekti alkoi huutamaan

Viesti Kirjoittaja dry »

Mistäs tuollasen oireen vikaa pitäisi ruveta etsimään?
Eli heti käynnistyksessä alkaa flekti pyörimään täysillä ja mittaritauluun ilmestyy:

Kuva

:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Helpointa olisi starin päässä selvittää vikaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lämpöanturi, sen johdot jne...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hmm, etusulakekotelossa oli 7,5 A:n sulake kärähtänyt.
Ostin toisen, kärähti myös. Liekö jossain kulunut johdot...

Mutta, tällasen huomasin kun tutkin asiaa, liekö tällä vaikutusta asiaan:

Kuva

:evil:

Onko mulla kansipahvi kärähtänyt kun nesteet tulee tuolta välistä :shock: :evil:

Kuva

Joko näkyy :shock:
Viimeksi muokannut dry, 28.9.2018 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Kuva on vähän pieni että siitä osaisi mitään sanoa. Jos tuosta korkeapainepumpun alta märkä niin voi se löpöäkin vuotaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nuo paikat on usein likaisia ja märkiä, onko sitten polttoainetta vai mitä. Pese ja tarkkaile ... ja siitä sulakkeesta, olisiko tässä sitten huohottimen vastus oikosessa
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Nestettä tuvahti tuosta ihan maahan asti, haihtui aika noeasti…
Oiskohan se sittenkin jäähdytysnestepumppu jonka tiivisteet on korkannu :shock:

Tutkitaan huomenna lisää ennen varaosien ostoa. Eikös pumppu ole juurikin tuon ylimmän moniurahihnarullan takana...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

dealer kirjoitti: ja siitä sulakkeesta, olisiko tässä sitten huohottimen vastus oikosessa
Mistäs sellanen löytyy? :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jäähdytysnestehän ei kovin nopeaa haihdu. Tosiaan putsaile tuo alue ja katso mitä nestettä siihen tulee.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Kyllä se neste (pesun jälkeen) näytti pumpun tiivisteestä valuvan. Otin pumpun irti ja samalla vaihdan uuteen.
Mutta mutta, uuden pumpun mukana tuli muotoon leikattu tiiviste joka ei ihan kumilta vaikuta (jäykkä ja hieman karhea), pitääkö tuohon väliin nyt laittaa jotain lisätököttiä, tiivisteliimaa tms?

Tuollaset tiivisteet tuli pumpun mukana:

Kuva

Käytetäänkö nuo molemmat?
Miten ja mihin tuo ohut tiiviste laitetaan?

:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

dry kirjoitti:
dealer kirjoitti: ja siitä sulakkeesta, olisiko tässä sitten huohottimen vastus oikosessa
Mistäs sellanen löytyy? :shock:
Venttiilikopan päällä olevasta ”ufosta” menee putki turbon imuilmaputkeen jossa vastus jos oikein muistan.. itellä oli väyrysessä juurikin se vastus oikosessa, pistoke pois ja sulake pysyi ehjänä eikä talvella jäätyillyt.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

dry kirjoitti:
dealer kirjoitti: ja siitä sulakkeesta, olisiko tässä sitten huohottimen vastus oikosessa
Mistäs sellanen löytyy? :shock:
Venttiilikopan päällä olevasta ”ufosta” menee putki turbon imuilmaputkeen jossa vastus jos oikein muistan.. itellä oli juurikin se vastus oikosessa, pistoke pois ja sulake pysyi ehjänä eikä talvella jäätyillyt.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Magge-- kirjoitti:
dry kirjoitti:
dealer kirjoitti: ja siitä sulakkeesta, olisiko tässä sitten huohottimen vastus oikosessa
Mistäs sellanen löytyy? :shock:
Venttiilikopan päällä olevasta ”ufosta” menee putki turbon imuilmaputkeen jossa vastus jos oikein muistan.. itellä oli juurikin se vastus oikosessa, pistoke pois ja sulake pysyi ehjänä eikä talvella jäätyillyt.
Jaha, täytyypä kokeilla! :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

dry kirjoitti:Kyllä se neste (pesun jälkeen) näytti pumpun tiivisteestä valuvan. Otin pumpun irti ja samalla vaihdan uuteen.
Mutta mutta, uuden pumpun mukana tuli muotoon leikattu tiiviste joka ei ihan kumilta vaikuta (jäykkä ja hieman karhea), pitääkö tuohon väliin nyt laittaa jotain lisätököttiä, tiivisteliimaa tms?

Tuollaset tiivisteet tuli pumpun mukana:

Kuva

Käytetäänkö nuo molemmat?
Miten ja mihin tuo ohut tiiviste laitetaan?

:shock:
Ja itse itselleni vastaten; tuo ohut kuminen tiiviste on sitä varten, jos vesipumpussa tai koneen puoleisessa liitäntäpinnassa on ura. Muuten sitä ei ilmeisesti laiteta. :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oikein päättelit :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Vuoto korjaantui uudella pumpulla ja tiivisteellä :shock:
Samalla vaihtelin vinossa olevan hihnankiristimen ja tietysti hihnan.

Sulakeongelma sen sijaan ei vielä ratkennut. Tuo kuvassa oleva ympyröity on siis se ongelmasulake joka kärähtää:

Kuva

Jos joku jolla on sähkökaavio voisi katsoa minkä sulake tuo on niin olisin äärettömän kiitollinen :)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

dealer kirjoitti:Oikein päättelit :D
:idea: :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kojelaudan päässä kuskin puolella luukun alla pitäisi olla sulakekaavio taiteltuna telineeseen. Eiköhän tuo moottorinohjauksen sulake ole, oireet sopii kun flekti huutaa, tehot lienee hukassa jne...eli jos on niin sitä lämmitintä huohotinputkesta etsimään ja johtoa irti, kestääkö sitten proput...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Eipä löytynyt sulakekaaviota, ei. :(
Mutta jotain muuta löytyi...

Kukas se sieltä kurkistaa :shock: :

Kuva

Kuva

:x

Katsotaan auttaisiko tuon korjaaminen...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

...ja sitten kohti seuraavaa ongelmaa :x
Ny se mokoma ei suostu starttaamaan ollenkaan.
Ei polta enää sulaketta eikä laita flektiä pyörimään. Eikä starttaa.
Pikkasen hörähtää ja sammuu samoin tein. Mutta ei vaan starttaa.
Vaihdoin uuden akun (kyllä, varavirta (+) oli siinä punaisen läpyskän alta kiinni ja - rungossa).
Mistäs nyt lähtis ettimään vikaa :shock: :nocando: :help:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Eli startti pyörii mutta ei käynnisty? Cdi:n ollessa kyseessä ensimmäinen katse polttoainepuoleen ja onko putkissa ilmaa? Muuten sanoisin että edelleen starilla näkisi mikä siellä nyt ahdistaa.
Viimeksi muokannut juu-zo, 03.10.2018 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

juu-zo kirjoitti:Eli startti pyörii mutta ei käynnisty? Cdi:n ollessa kyseessä ensimmäinen katse pilttoainepuoleen ja onko putkissa ilmaa? Muuten sanoisin että edelleen starilla näkisi mikä siellä nyt ahdistaa.
Joo, starilla kurkattiin kun flekti alkoi huutaa, virtakatkos ohjainlaitteessa oli silloin, herjaa myös läppämoottorista, mutta käynnistyi siis muutama päivä sitten vesipumpun vaihdon jälkeen (oli toki vikatilassa, mutta käynnistyi kuitenkin).

Voiko polttoaineen saantia testata esim. ottamalla suuttimelle menevää putkea irti ja katsomalla tuleeko löpöä?

:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ei tuo putki irti testi oikein hyödytä mitään kun ei sillä saa tietää nouseeko railipaine tarpeeksi että sillä olisi edellytykset edes käydä. Ensimmäisenä testinä starttaus ja samalla silmämunalla mulkoillen kirkkaita polttoaineputkia konehuoneessa, meneekö ilmakuplia seassa? Mikäli ei ilmakuplia näy niin sitten starilla katsomaan railipaineita, että nouseeko tarpeeksi. Tietysti sillä starilla kannattaisi lukaista ja kuittailla muutkin viat taustalta pois.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Löysin netistä sulakekartan, liekö tämä lähelle oikeaa?

Kuva

Tuossa kartassa ja omassa takasamissa (?) oli joitain eroavaisuuksia, mutta vaihtelin sulakkeet kartan mukaisiksi. Kuvassa sulakkeisto edellisten omistajien jäljiltä...

Kuva

:shock:

PS. Muutaman käynnistysyrityksen jälkeen (diiselpoljinta painaessa) hyrähti auto käyntiin :shock:

Kone kiersi ajossa yli 3000 rpm (vaikka vähän laiskalta se vielä tuntui), mutta todennäköisesti kakkoskattikin on tukossa :x

Täytyypä myös käydä tuo polttoainepuoli läpi ja vaihtaa ainakin suodatin (milloin lie viimeksi vaihdettu :shock: )
Kuplia en ole letkuissa nähnyt, mutta eipä tuossa näössä kyllä kehumista ole :oops:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jahas, tällanen löytyi, ilmeisesti vuoto letkussa/letkuissa ja/tai siirtopumpussa:

Kuva

Muutama letku märkänä, saako noita yksitellen ostaa vai laitanko vain jotain tavallista polttoaineletkua tilalle? Vai onko noi jotenkin prässättyjä? :shock:

Kuva

Kuva

Opskellaan nyt samalla tämän koneen anatomiaa, eli onko valkoisella ympäröity siis korkeapainepumppu ja lilalla ympäröity siirtopumppu?

Saako siirtopumpulle tiivistettä? Onko siellä sellaista?
Näyttäis että letkuliitosten kohilta vuotaa...

Kuva

Reilu viikon kuluttua pitäisi tällä lähteä Nivalaan ajelemaan ja pitäisi saada kuntoon ennen sitä! :shock: :o
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

onko valkoisella ympäröity siis korkeapainepumppu ja lilalla ympäröity siirtopumppu?
Päinvastoin.

Korkeapainepumppuun saa tiivistesarjaa. Putket kannattaa ostaa kokonaisina valmiina putkina.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

dealer kirjoitti:
onko valkoisella ympäröity siis korkeapainepumppu ja lilalla ympäröity siirtopumppu?
Päinvastoin.

Korkeapainepumppuun saa tiivistesarjaa. Putket kannattaa ostaa kokonaisina valmiina putkina.
Kiitos!
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Ja tuon korkeapainepumpun tiivisteitten vaihto on sitte arpapeliä.
Itte aikoihnaan pelasin mutta voittorosentti oli senverran huono että annoin periksi.
Kohtuu hintasia vaihtopumppuja saapi nykysin jo vähä sieltä-täältä (tai no ei täältä ennää...)
No Merc at the moment
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

pp d kirjoitti:Ja tuon korkeapainepumpun tiivisteitten vaihto on sitte arpapeliä.
Itte aikoihnaan pelasin mutta voittorosentti oli senverran huono että annoin periksi.
Kohtuu hintasia vaihtopumppuja saapi nykysin jo vähä sieltä-täältä (tai no ei täältä ennää...)
OK!

Mutta jos kokeilis pelata ni oisko se tämä:

https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-52463-0

Entäs nuo letkut jotka menee korkeapainepumpun alta, oisko nämä:

https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-45074-0

https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-44931-0

:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Kaikki letkut löytyy kl:stä ja kannattaa uusia kaikki samalla kertaa. Maksaa muistaakseni reilun satkun kun kaikki uusii. Kannattaa myös katsoa että sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevä musta muoviputki on ehjä. Tämä oli minulla murtunut, hinta vitosen paikkeilla eli voi uusia senkin vaikka samalla.
Korkeapainepumpun tiivisteiden vaihtelu on tosiaan arpapeliä ja pultit voi olla melko jumissa. Itse vaihdoin latviasta tulleen vaihtopumpun. Hintaa muistaakseni ~300€ josta puolet sai takaisin kun lähetti vanhan pumpun panttina takaisin.

Edit. Sinun kuvia kun katsoin niin sammutusventtiili ilmeisesti eri paikassa kuin minulla eli tuota mustaa muoviputkea ei ole. Tässä vielä linkki korkeapainepumppujen myyjään. https://ebay.com/usr/nerings Oikean pumpun löytää helpoiten katsomalla vanhasta varaosa koodin ja sillä etsimällä oikean.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”