Millä kierrosluvuilla paras teho/vääntö-alue M611 2,2 CDI?

Vastaa Viestiin
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Millä kierrosluvuilla paras teho/vääntö-alue M611 2,2 CDI?

Viesti Kirjoittaja dry »

:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Paras tehoalue 4000rpm ja vääntö 2000rpm.. miksi kysyt? :D

Lienee kai vääntöalue 1600-2800rpm ja eikai dieseliä hevosvoimilla ajeta :shock:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
ido59
Viestit: 26
Liittynyt: 12.11.2013 22:46
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ido59 »

Jee, iänikuinen teho/vääntökeskustelu avattu :D

Teho on vääntö * kulmanopeus (~rpm)
ei se diesel-autokaan liikahda senttiäkään ilman tehoa, eli ilman vääntöä tai ilman kierroksia. Tosin, koska monet diesel-moottorit tuottavat suhteellisen paljon vääntöä matalalla kierrosluvulla on tehoakin 'paljon' noilla kierroksilla.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

simoks kirjoitti:Paras tehoalue 4000rpm ja vääntö 2000rpm.. miksi kysyt? :D

Lienee kai vääntöalue 1600-2800rpm ja eikai dieseliä hevosvoimilla ajeta :shock:
ido59 kirjoitti:Jee, iänikuinen teho/vääntökeskustelu avattu :D

Teho on vääntö * kulmanopeus (~rpm)
ei se diesel-autokaan liikahda senttiäkään ilman tehoa, eli ilman vääntöä tai ilman kierroksia. Tosin, koska monet diesel-moottorit tuottavat suhteellisen paljon vääntöä matalalla kierrosluvulla on tehoakin 'paljon' noilla kierroksilla.
Voiskohan näistä päätellä että paras kierrosalue ois välillä 2000-3500 rpm.
Niin siis eka tiisseli alla ja yritän päästä tutuksi sen kanssa m103:n jälkeen :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

ido59 kirjoitti:Jee, iänikuinen teho/vääntökeskustelu avattu :D

Teho on vääntö * kulmanopeus (~rpm)
ei se diesel-autokaan liikahda senttiäkään ilman tehoa, eli ilman vääntöä tai ilman kierroksia. Tosin, koska monet diesel-moottorit tuottavat suhteellisen paljon vääntöä matalalla kierrosluvulla on tehoakin 'paljon' noilla kierroksilla.
Tarkotinkin että tuskin dieselautolla kannattaa miettiä sitä parasta tehohuippua eli sitä 4-5000rpm toisinkuin jossain dry:n mainitsemassa m103:ssa ei oikein liikukkaan ennen kun antaa yli 4000 jenkaa :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”