220CDI+5v aut. käynti ontuu(video), NYT VUOTO EIKÄ KÄYNNISTY

Vastaa Viestiin
N1kke
Viestit: 8
Liittynyt: 19.1.2018 23:46

220CDI+5v aut. käynti ontuu(video), NYT VUOTO EIKÄ KÄYNNISTY

Viesti Kirjoittaja N1kke »

https://youtu.be/MNs-4jItSTE

Elikkäs, useimmiten ongelma tuntuu kylmänä ja vaihdekeppi D tai R asennossa. Tuntuu kuin laatikko pyrkisi vetämään turbiinilukkoa päälle eli jos vain hennosti pitää paikallaan jarrulla niin auto saattaa rynnätä eteen päin. Kummallisemmaksi tämän tekee se että joskus(eilen taas seistyään pari päivää tallissa, kunnes lämpeni) käynti ontuu samalla tavalla myös laatikon ollessa P asennossa jolloin turbiinilukon ei pitäisi vaikuttaa. Tämän takia en nyt tiennyt että kuuluuko tämä moottori vai voimansiirto puolelle.

Laatikon sähköpistoke on uusittu ja johtosarja puhdistettu. Ohjainboksissa ei vaikuttanut olevan atf:ää. Laatikkoöljyt tarkoitus vaihtaa seuraavina toimenpiteinä mutta mietin että voisiko se ohjainlevy aiheuttaa jotain tällaista? Se olisi kätevä uusia samalla.

Auto on siis 2000 C220CDI 5v automaatilla.
Viimeksi muokannut N1kke, 25.3.2018 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Mulla on hieman samankaltaisia kokemuksia sillä erotuksella, että tuo "hyökkäily" tapahtuu enemmänkin lämpimällä koneella ja sitä selvemmin mitä lämpimämpi ulkolämpötila pihalla on :shock: .

Oisko tähän alkuperäisen kysyjän kysymykseen kenelläkään mitään tiedonpoikasta?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

N1kke kirjoitti:https://youtu.be/MNs-4jItSTE

Elikkäs, useimmiten ongelma tuntuu kylmänä ja vaihdekeppi D tai R asennossa. Tuntuu kuin laatikko pyrkisi vetämään turbiinilukkoa päälle eli jos vain hennosti pitää paikallaan jarrulla niin auto saattaa rynnätä eteen päin. Kummallisemmaksi tämän tekee se että joskus(eilen taas seistyään pari päivää tallissa, kunnes lämpeni) käynti ontuu samalla tavalla myös laatikon ollessa P asennossa jolloin turbiinilukon ei pitäisi vaikuttaa. Tämän takia en nyt tiennyt että kuuluuko tämä moottori vai voimansiirto puolelle.

Laatikon sähköpistoke on uusittu ja johtosarja puhdistettu. Ohjainboksissa ei vaikuttanut olevan atf:ää. Laatikkoöljyt tarkoitus vaihtaa seuraavina toimenpiteinä mutta mietin että voisiko se ohjainlevy aiheuttaa jotain tällaista? Se olisi kätevä uusia samalla.

Auto on siis 2000 C220CDI 5v automaatilla.
Tarkista railipaineen säädin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)

Viesti Kirjoittaja Andy »

CDI203 kirjoitti:Tarkista railipaineen säädin
Itse kokeilin tuotakin, tosin käytetyllä osalla, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toki on mahdollista, että se käytettykin olisi ollut jo viallinen kokeiltaessa...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Andy kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Tarkista railipaineen säädin
Itse kokeilin tuotakin, tosin käytetyllä osalla, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toki on mahdollista, että se käytettykin olisi ollut jo viallinen kokeiltaessa...
Ja oireet oli tasan samat :?:
kuin sillä kysyjällä jolle vastaus oli

E: ja kaikki samt tarkistukset tehty mitä tuolla on kehotettu tekmään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)

Viesti Kirjoittaja Andy »

CDI203 kirjoitti:
Andy kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Tarkista railipaineen säädin
Itse kokeilin tuotakin, tosin käytetyllä osalla, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toki on mahdollista, että se käytettykin olisi ollut jo viallinen kokeiltaessa...
Ja oireet oli tasan samat :?:
kuin sillä kysyjällä jolle vastaus oli

E: ja kaikki samt tarkistukset tehty mitä tuolla on kehotettu tekmään
Omassa tapauksessani oireet ovat samat eli D tai R asennossa jarrua vasten (eniten lämmenneellä koneella) auto n. 10s syklissä pyrkii "ryntäämään" eli kierrokset ensin laskee hieman yli 500 tuntumaan ja sitten heilahtaa ylempää takaisin normityhjäkäyntiin ja samaan tuntuu ryntäävä nytkähdys.

Mutta, itse EN vielä ole uusinut laatikon sähköpistoketta ja tarkistanut johtosarjaa/ohjainboksia. Pitää nuo tehdä seuraavaksi. Laatikkolöjyt on vaihdettu n. 50tkm sitten, menossa vaihtoon ennen kesää.

Olisiko tähän aiheeseen vielä jotain muita seikkoja, josta tuollainen ryntäily voisi johtua (muu kuin jokin edellä mainituista syistä)?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Andy kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Andy kirjoitti: Itse kokeilin tuotakin, tosin käytetyllä osalla, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toki on mahdollista, että se käytettykin olisi ollut jo viallinen kokeiltaessa...
Ja oireet oli tasan samat :?:
kuin sillä kysyjällä jolle vastaus oli

E: ja kaikki samt tarkistukset tehty mitä tuolla on kehotettu tekmään
Omassa tapauksessani oireet ovat samat eli D tai R asennossa jarrua vasten (eniten lämmenneellä koneella) auto n. 10s syklissä pyrkii "ryntäämään" eli kierrokset ensin laskee hieman yli 500 tuntumaan ja sitten heilahtaa ylempää takaisin normityhjäkäyntiin ja samaan tuntuu ryntäävä nytkähdys.

Mutta, itse EN vielä ole uusinut laatikon sähköpistoketta ja tarkistanut johtosarjaa/ohjainboksia. Pitää nuo tehdä seuraavaksi. Laatikkolöjyt on vaihdettu n. 50tkm sitten, menossa vaihtoon ennen kesää.

Olisiko tähän aiheeseen vielä jotain muita seikkoja, josta tuollainen ryntäily voisi johtua (muu kuin jokin edellä mainituista syistä)?
kokeile railipainen tunistimen johto irrallaan
ja onko mitään vika koodeja tallentunut(ennen sitä)
entä miten vaiva alkoi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Re: 220CDI+5v aut. käynti ontuu(video)

Viesti Kirjoittaja Andy »

CDI203 kirjoitti:kokeile railipainen tunistimen johto irrallaan
ja onko mitään vika koodeja tallentunut(ennen sitä)
entä miten vaiva alkoi
Pitääpä kokeilla tuo. Itselläni tuo oireilu tuli vain "jossain vaiheessa" päälle. Ei minkään äkillisen tapahtuman jälkeen.
N1kke
Viestit: 8
Liittynyt: 19.1.2018 23:46

Viesti Kirjoittaja N1kke »

Noniin, eli viimein sain kokeilluksi tuota uutta paineanturia jolla ei vika hävinnyt mihinkään. Ajatus oli seuraavaksi viedä pajalle jolla on Star laitteisto niin voisivat diagnosoida ettei tarvitse hakuammunnalla osia vaihdella. Ainut vaan että tuon päivän jälkeen kun ajelin uudella raili anturilla, niin kokeilin eilen lähteä aamulla liikenteeseen mutta autopa ei käynnisty ollenkaan. Pelti auki tutkimaan että onko anturi vaikkapa vuotanut liitoksestaan, mutta huomasin että apulaitehihna on litimärkä löpöstä. Bräkleenillä kuivasin paikat ja annoin uuden starttauksen niin paikallistin vuotokohdan jonnekin pumpun alapuolelle.

Mikähän siellä nyt voi vuotaa sillä seurauksella ettei lähde käymäänkään enään? Liekö vika kokoajan ollut sillä suunnalla?

Alan todella katua että vaihdoin tähän autoon. :evil:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mahdollisesti korkeapainepumppu vuotaa, pitää paikan päällä tutkia, näkeehän sen mistä polttoaine tulee kun käyttää autoa ja puhdistaa samalla vuotokohtaa brakecleanerilla ja/tai paineilmalla.

Aina kun vanhan auton ostaa pitää varata 500-1000€ rahaa että saa ajettavaan asialliseen kuntoon. Oli sitten tonnin tai kymppitonnin auto.
oulaistenliikenne.fi
N1kke
Viestit: 8
Liittynyt: 19.1.2018 23:46

Viesti Kirjoittaja N1kke »

Ei pystyny käyttämään kun ei se tosiaan käynnisty. Mut täytyy kaveri pyytää apukädeksi starttaamaan niin voi yrittää paikallistaa kohtaa. Lähinnä mietin että onko noissa pumpuissa jokin yleinen tietty vuotokohta mikä tuon voisi aiheuttaa, ja onko korjattavissa uusimatta koko pumppua?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Yleensä ne letkut mitkä tulee pumpun kylkeen, niiden o-renkaat murtuu/kuivaa. Kannattaa melkein uusia koko letkusarja 0-renkaineen jos alkuperäiset.

Toinen vaihtoehto pumpun sisältä tiivisterenkula rikki, ja vuotaa siitä kannen välistä. (kuvia ja linkkejä korjauksesta ainakin naapurifoorumilla).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Pumppu tosiaan sen verran arvokas että kannattaa ne letkut laittaa ensin uusintalistalle jos liittimistä vuotaisi. Kannattaa samalla sammuttimelle menevä musta muoviputki uusia. Ei maksa montaa euroa. Itsellä oli murtunut toisesta päästä hieman. Tämän jälkeen sitten korkeapainepumppua uusiksi jos ei oireet helpota.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos ei putkien vaihtellu auta niin ennen pumpun vaihtoa vaihtelee siihen uudet tiivisteet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”