cdi270 kulutus koholla

Vastaa Viestiin
thekala
Viestit: 4
Liittynyt: 10.2.2017 11:04
Paikkakunta: Hämeenlinna

cdi270 kulutus koholla

Viesti Kirjoittaja thekala »

Paljon on tullut foorumeita kahlattua, mutta vastausta ei vain löydy.

Eli ongelmana on 270 cdi (om612) kulutus. Kulutus ampaisee taivaisiin tyhjäkäynnillä. Aluksi luulin, että vika olisi suuttimissa. Käytin suuttimet pesussa ja penkissä, mutta ongelma ei tuntunut ratkeavan.

Ahdot näyttäisivät obd- testerin mukaan olevan kohdallaan ja ilmamäärät samoin. Polttoainelinjat rakenneltu uudelleen viime kesänä, joten niissäkään ei vuotoja pitäisi olla. Imusarja tulpattu ja egr puhdistettu myös kesällä. Lämmöt koneessa normaalit, tosin mulla on tuossa kyllä uusi termari ostettuna ja odottelee sopivaa motivaatiota.

Eli lähinnä jos jollain olisi jotain ideoita mistä seuraavaksi alkaa vikaa etsimään olisin kovin kiitollinen. :)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Siis mitä tarkoitat etttä kulutus ampaisee tyhjäkäynnillä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
thekala
Viestit: 4
Liittynyt: 10.2.2017 11:04
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja thekala »

Tarkoitan sitä että kulutus lähtee nousuun ja ajotietokone näyttää 30 /l 100 km. Ja ainetta tosiaan kuluu, reilusti.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no tottakai kuluu 0km ja polttoainetta kuluu. Äärettömästi sitä siis kuluu per kilometri tai per 100km.

EIhä siel tietokoneessa ole mitään litraa/tunti mittaria, vaan litraa per 100km.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos diiseli söisi "tyhjäkäynnillä" vitusti polttoainetta niin sen kierrokset huutaisi 10000rpm/min. Koska syöttömäärällä säädetään kierrosluku, toisin kuin bensakoneissa...

Jos se käy normaalia tyhjäkäyntiä niin ei se sitä löpöä juuri 1l/h enempää syö.
Ajotietokone näyttää tuossa vaiheessa sen mitä sen on ohjelmoitu näyttävän kun auto ei liiku mihinkään.
thekala
Viestit: 4
Liittynyt: 10.2.2017 11:04
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja thekala »

No, okei. Jos se ei kulu tyhjäkäynnillä niin johonkin sitä ainetta hukkuu koska kulutus on reilusti yli 10 l sadalla kilometrillä ja tosiaan kun kierrokset laskee, niin kulutus alkaa nousta. Maantie- ajossa pääsee johonkin 7 litran tuntumaan. Ennen vian ilmestymistä kulutus ollut matka- ajossa 5 litraa.

Niin ja tyhjäkäynnillä savuttaa aika reilusti.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

EGR/imusarja tukossa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Listaan voi lisätä vielä ilman putsarin,
niin yleisimät syyt on kasasa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
thekala
Viestit: 4
Liittynyt: 10.2.2017 11:04
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja thekala »

Imusarja on puhdistettu ja tulpattu 10 tkm sitten, samoin egr- venttiili. Ilmanputsari vaihdettu nyt uuteen ja edellisellä ajettu 14 tuhatta. Polttoaineensuodattimella ajettu 14 tuhatta myös. Ahdin huollettu 20 tkm sitten, joten eipä löydy näistä apuja.

Suuttimet pesty ja mitattu, tällä hetkellä ihmettelyn ja tutkimuksen kohteena on nyt johtosarja.

Kyllä mä sen vielä löydän, kerron sitten kun tiedän :)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

thekala kirjoitti:Imusarja on puhdistettu ja tulpattu 10 tkm sitten, samoin egr- venttiili. Ilmanputsari vaihdettu nyt uuteen ja edellisellä ajettu 14 tuhatta. Polttoaineensuodattimella ajettu 14 tuhatta myös. Ahdin huollettu 20 tkm sitten, joten eipä löydy näistä apuja.

Suuttimet pesty ja mitattu, tällä hetkellä ihmettelyn ja tutkimuksen kohteena on nyt johtosarja.

Kyllä mä sen vielä löydän, kerron sitten kun tiedän :)
EGR tulpattu myös ohjelmasta

mitä ilamassa näyttää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”