200 cdi -01 pumppuvuoto / ei käynnisty
200 cdi -01 pumppuvuoto / ei käynnisty
cdin pumppu vuotaa apulaitehihnalle löpöä, mielestäni pumpun oikealle alaspäin osoittavasta päädystä johon tulee kaksi letkua. onnistuuko tiivistys vaihtamalla "letkukarojen" orenkaat tyyliin torxpultti auki kiinnityslaippa irti ja vaihto? vai onko vika yleensä syvemmällä, ts. pumppu käteen? kilometrejä maltilliset 490tkm takana
pikkuhomman vois parkkipaikalla puuhastella, mutta muuten täytynee traileroida lämpimään tilaan
perse alaspäin parkkeeratessa on joutunut starttailemaan useammin, koska vuoto päästänee myös ilmaa järjestelmään mutta nyt -10 celciusta lämpötila, käynnistyi hetkeksi, mutta sammui muutaman sekunnin jälkeen, eikä useallakaan yrityksellä käyntiin. Srs vikaakin rupesi ulvomaan mutta lienee jännitteen laskusta kyse? ainetta reilu varttitankki
pikkuhomman vois parkkipaikalla puuhastella, mutta muuten täytynee traileroida lämpimään tilaan
perse alaspäin parkkeeratessa on joutunut starttailemaan useammin, koska vuoto päästänee myös ilmaa järjestelmään mutta nyt -10 celciusta lämpötila, käynnistyi hetkeksi, mutta sammui muutaman sekunnin jälkeen, eikä useallakaan yrityksellä käyntiin. Srs vikaakin rupesi ulvomaan mutta lienee jännitteen laskusta kyse? ainetta reilu varttitankki
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Äkkiseltään voisin väittää että vuoto johtuu juurikin polttoaineputkien o-renkaista, toki voi varmaksi mennä sanomaan, mutta siinä pumpulla on ainakin pari o-rengasta.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Vissiin oli yö ollu viileämpi.
Illalla -8 mittarissa ja lähti ekalla käyntiin, vaikka vieteri tuntui pitkältä
Jos ny ensin vaihtelisin noi o-renkaat, kun ei muualla kosteutta havaittavissa, vois mennä vielä parkkipaikkaremppana? Jos vaan lauantaina sellaiset käteen jostain saa ja löytää sopivan avaimen.
Vielä ku löytäis koon tai osanumeron, jossain ne bongasin mutten sillon tajunnu panna ylös.
Illalla -8 mittarissa ja lähti ekalla käyntiin, vaikka vieteri tuntui pitkältä
Jos ny ensin vaihtelisin noi o-renkaat, kun ei muualla kosteutta havaittavissa, vois mennä vielä parkkipaikkaremppana? Jos vaan lauantaina sellaiset käteen jostain saa ja löytää sopivan avaimen.
Vielä ku löytäis koon tai osanumeron, jossain ne bongasin mutten sillon tajunnu panna ylös.
Veholla tietävät kun menet tiskille ja pyydät vihreät cdi o-renkaat. Ovat jo 1,6e/kpl ja niitä menee... kuusi... muistaakseni. Paras olisi jos ostat kokonaan uudet putket niin välttyy ilmavaivoilta ja samalta työltä jatkossa, kuten dealer jo mainitsi.
Edit. Työkaluja tarvitsee kyllä esim muovien irroitukseen TX30, suurin osa liittimistä painaa vain valkoisen sokan sisään niin että kauluksen lukitus aukeaa. Torx E8 (ja mahdollisesti E10) hylsyn tarvitsee kp-pumpun o-renkaille kun niissä on se lukituspelti, eli ei täysin ilman työkaluja selviä.
Minä en tuota tekisi pakkasessa A) muovikaulukset hajoaa B) on kylmä ja sormet jäätyy
Edit. Työkaluja tarvitsee kyllä esim muovien irroitukseen TX30, suurin osa liittimistä painaa vain valkoisen sokan sisään niin että kauluksen lukitus aukeaa. Torx E8 (ja mahdollisesti E10) hylsyn tarvitsee kp-pumpun o-renkaille kun niissä on se lukituspelti, eli ei täysin ilman työkaluja selviä.
Minä en tuota tekisi pakkasessa A) muovikaulukset hajoaa B) on kylmä ja sormet jäätyy
Viimeksi muokannut Sergey, 23.1.2015 7:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ei niihin avaimia tarvi.putkissa sellaset muoviset valkoset"sokat"joita puristamalla putki irtoaa.vaikea selittää,mutta kun haet uudet putket renkaineen niin huomaat siitä uudesta miten se toimii.ei pelkkiä rinkuloita kannata vaihtaa,ei maksa putket paljoa,edes veholla
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Imee sitä jostainylli84 kirjoitti:kuinka voi lykätä ilmaa vaikka uudet putket eikä lähe käyntii
vaikkapa niistä ennen suodatinta olevista kumiletkuista
mitkä on suojiensa alta usein halkeilleet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yllätävän usein vikan,ylli84 kirjoitti:No nehän oli letkut väärin päin korkeapaine pumpulla vaihdoin niitten paikaa ja 30sekuntia strattasin ja mersu käyntii
kun kaikki on oikeasti kunnossa eitarvitse mitään muuta tehdä kuin muutaman kerran startat niin lähtee,
ei mitään putsarin täytöä tai muttakaan
mutta silloin pitää tosiaan olla kaiken tiptop kunnossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
hassua o viel se että saattaa auto toimiakki jotenkuten vaik olis ne pumpun letkut väärinpäin. Noh ei se mul kyl toiminu mutta käynnistyili jne. lupaili ja sit etti vikaa muualta...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.