320CDI Vikakoodi P2136, HEHKUT jumissa pahoin

Vastaa Viestiin
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

320CDI Vikakoodi P2136, HEHKUT jumissa pahoin

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Elikkäs antaa tuommoista koodia. Tuohan on vissiin kaasupolkimenasentotunnistimen koodi. Missäs tuommoinen tunnistin on ja onko nuita mennyt, vai onko vika jossain muualla. Ilmoittaa itsestään siten että hehkunvalo syttyy uudestaan vähäksi aikaa käynnistettäessä.
Eikös hehkuista nyt tulisi ihan erilainen koodi?
Viimeksi muokannut shrteam, 21.11.2014 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaasupolkimen asentotunnistin on kaasupolkimessa. Niitä on mennyt.
Koodin numerosta en tiedä mikä se on, ja W203 hehkuvalon oikkuilu mielestäni johtuu vain hehkutusjärjestelmästä.
wiimax.fi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Mutta eikö pitäisi näkyä vikakoodeissa viallinen hehku?

Viime viikolla katsoin koodit, ei ollut mitään. Testeri tosin on opus autocom.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

shrteam kirjoitti:Mutta eikö pitäisi näkyä vikakoodeissa viallinen hehku?

Viime viikolla katsoin koodit, ei ollut mitään. Testeri tosin on opus autocom.
Vika on ehkäpä tässä että hehkun vika koodia ei tule
tai sitten autossa on on hiukan pahempia sähkä(boxsi) vikoja
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kaasupolkimen antamat signaalit on ainakin helppo tarkastaa starilla (kaasupoljin ylhäällä, kickdowniin asti ja kickdown kytkettynä). Ehjällä polkimella arvot pysyy heittämällä starin ilmoittamien ohjearvojen sisällä ja poljin vaihtoon jos arvot keikkuu jollain osa-alueella edes siinä rajoilla. Vikaantunut kaasupoljin poikii yleensä myös ESP herjan ja kaasuun vastaus kestää autolta noin viikon hätäarvoilla :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

ESP-herjaakin on, kulussa en ole huomannut mitään.
Tilasin kumminkin ne hehkut ja aloitin liotuksen.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Tietysti jos joku viitsisi lauvantaina vihti nummela akselilla vilkaista starilla niin selviäis?
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Nooo, kuskinpuolen takimmaisesta hehkustahan meni sitten kierteet ja oikea puole ihan jumissa. Tuli toivalan-auto reissu. 2 etummaista vasemmalta oli ihan köyhällä, alkuperäiset hehkut oli ne ainakin, voipahan ne silti olla vaihdettu. Ei vissiin ollu niistä kumpikaa palanut, hehkun valo palaa edelleen. Ei paljon viiiti ajella ettei irtoo huonokierteinen.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sun olisi ensin pitänyt lukea yksi mesen kestotopikki:

viewtopic.php?t=9080&highlight=jumissa
Kein siknatuur
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

On laitettu irroitus öljyä vaikuttamaan pari edellispäivänä ja ajettu kuumaksi ennen irroitus yrityksiä. Aukaisu momentti max. 25nm.

Eli kyllä se oli/on tiiossa että tiukassa voi olla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väristimellä / pulttikoneella kokeilit ?
wiimax.fi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Eipä oo tuommoisi väristimiä käytössä ja eikö sen pultimopon pitäs olla semmoinen pieni ettei katkea?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, ne tahtoo mennä jengat tai tulppa poikki jos ei ole mitään "nakutinta" jolla irrottaa. Menee joskus hyvilläkin työkaluilla.
wiimax.fi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Näimpähän se taitaapi olla, no perjantaina vaihtaa/irrotteleevat loput tuolla toivalan autossa.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Noo nyt tuolla yhellä korjaamolle vein että ottaavat sen katkenneen pois, Toivalan autolla ei ollu poravehkeitä. Eivät voineet porata vasemmapuoleista takimmaista, ei kuulemma sovi??
Oikealta puolelta sitten katkaisivat kaikki 3 ja porasivat mutta eivät kuulemma irto karstan takia. Kuulostaako tämä nyt ihan amatöörien puuhastelulta vai miltä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meillä on Klannin sarjat veekuutosiin joista työläämmin käytettävällä olen saanut kaikki katkenneet hehkut vedettyä irti.
Kyseisen irrotussarjan käyttäminen edellyttää imusarjojen purkamista pois edestä eli kaikkineen vähintään työpäivä menee, mutta silti säästö on huomattava verrattuna siihen että vielä pitäisi kannetkin irrotella.
"Mukavin" oli Vito josta vironpojat joskus katkoneet pari hehkua joilla sitten ollut aikaa jumittua oikein huolella :lol:
wiimax.fi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Joo sanovat hommaavansa jonkun erilaisen poran, jotta irtoaisivat..
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Tiukassa on, mutta kuplii jo liotin hehkunjämän päällä kun on käynnissä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

shrteam kirjoitti:Joo sanovat hommaavansa jonkun erilaisen poran, jotta irtoaisivat..
shrteam kirjoitti:Tiukassa on, mutta kuplii jo liotin hehkunjämän päällä kun on käynnissä.
Siis minkälainen porasysteemi se on jos joku kuplii,
Joku timanttipora tms mitä litkulla jäähdytetään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Siis ihan semmoinen klannin hehkun poraus vehje, kierteet hehkuun ja vetoa.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Juu rupes ne hehkut irtoamaan 4 jo vaihettu ja ens viikollla loput. Saa nähä meneekö vielä relekkin.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Mitäs tehdään? Takimmaiset hehkut ei irtoa, porattu jo kaikki mitä porattavissa on. Koitin ajamalla reiluilla kierroksilla jos irtoisi, mutta ei vielä ainakaan. Mielellään ilman kansien irroitusta?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Liuotinta reikään ja tulppa päälle + ajoa / aikaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Tämmöinen toiminta oli mielessä juu, mitäköhän laittaisi tulpaksi?
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Nyt tuli semmoinen mieleen että jos katkasisi vanhan hehkun kierteen alapuolelta poikki ja se sitten reikään tulpaksi? Ei olis ainakaan pelkoa että se jämä ampuisi pelliin.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Noin ne on yleensä tulpattu.

Laitat uuden hehkun nippusiteellä rail putkeen kiinni ja ei valokaan herjaa :lol:
Tuallanenki viritys tullu töissä vastaan :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Hyvä, jospa tuo ennen kunnon pakkasia irtoaisi. Kuuleeko sen kun irtoaa?
Ja eihän ole vaaraa että se jämä irrotessan tipahtaisi männän päälle?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”