Mistähän sais tietää varmimmin että kumpi moottori siellä konepellin alla lymyilee? Venäjäläiseltä VIN-sivulta kattelin, että tarjoaa konetyypin kohdalle 646-alkuista numeroa. Auton tietokoneen Hidden Oil Menua selaillessa tarjoaa 611-alkuista.
Auto on pre-facelift, valmistettu 11/2003
Koneen suojamuovi on tapeilla kiinni, senkus nostaa pois vaan. Oon ymmärtänyt että tämä ominaisuus olisi 646 ja 611 olis torxeilla?
Onko moottoreilla mitään muita fyysisiä eroja, joista näkis helposti purkamatta moottoria atomeiksi sen tyyppiä?
Stari tietty olis tässäkin varma juttu......
Toinen mitä mietiskelin, onko 220 CDI koneessa millainen jakoketju? Mikä on normaalisti ketjun/laahainten/rattaiden/kiristimien vaihtotarve? Jotkut puhuu että niin kauan että ääntä alkaa pitämään, mutta mites jos haluaakin ennakoida ja vähentää vaurioiden määrän?
Moottorina 611 vai 646?
Moottorina 611 vai 646?
Sähkö on sinistä, eikä siihen kannata koskea kielellä
Se riittää että kertoo suojamuovin lähtevän nostamalla. Sillon on om646. Ilmanputsari eroaa vanhaan koneeseen verrattuna, öljynsuodatin on sama. Koneet on muuten melko samanlaiset mutta tuossa 220 on tasapainokoneisto mikä vaikuttaa öljytilavuuteen.
Käytännön eroja vanhempaan on 1600bar ruiskutus ja ahtimen + EGR ohjaus sähköservoilla.
Jakopäällä ajaa varmasti ihan mahottomasti ennenkuin tulee mitään ongelmia. Varmasti moneen +600tkm autoon ei ole tehty mitään huoltoa sinne.
Käytännön eroja vanhempaan on 1600bar ruiskutus ja ahtimen + EGR ohjaus sähköservoilla.
Jakopäällä ajaa varmasti ihan mahottomasti ennenkuin tulee mitään ongelmia. Varmasti moneen +600tkm autoon ei ole tehty mitään huoltoa sinne.
Tähdellisen parantola