270 cdi talvihuoltoa=ei ois pitäny ..

Vastaa Viestiin
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

270 cdi talvihuoltoa=ei ois pitäny ..

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Paikallistin naftavuodon tankin vasemmalta puolelta, kaks putkea joista toinen kai vie koneelle ja toinen on paluu? Molemmissa neljän sentin kumitötsät ja klemmarit joilla metallinaftaputket yhdistetään, tämä rikkinäinen oli ilmeisesti paluu koska auto toimi, tosin alusta on nyt pesty naftall :shock: Auto toimivana talliin ja ehjää letkua tilalle. Sitten huoltohommia: öljyt, putsarit ym. Naftasuodatinta vaihtaessa kiinnitin huomiota että käytetty oli melko tyhjä? Lorotin siitä muutaman tipan uuteen ja kiinni. Käynnistyksessä pärähti kerran ja se oli siinä . Aikani sahasin ja akku loppu,avasin akun korkit niin kuivalta näyttää.. Jotain hapon Jämiä hyllystä ja lataamaan.kun sain vähän virtaa niin naftasuodattimelta se tuloputki irti( täs on siis tuloputki klemmarilla ja kp- pumpulle lähtee keskeltä se muoviräpätin) virrat päälle, ei suihkua, ei! Miks ei ?? Imasin putkesta ja sain suuntäydeltä.. Tankissa vartin verran kamaa, aloin jo miettimään tätä aineensiirtelyjärjestemää tankkejen kesken, mut mitään sellasia oireita ei oo ollu, ja siis toimivana käytöstä talliin.seuraavaks akkukauppaan ja ehkä lisää naftaa! Wituttaa, kaljat on auki. No mut ideoita vastaanotetaan , kiitos ja Anteeks :oops:
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kaada se naftasuodatin kotelo ihan piripintaan naftaa ja jatka sitte starttailua.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Jep, tästä meinasin huomenna jatkaakin, mut muistaakseni se ei oo ollu noin tarkka, aiemmin.. Ja miks toi vanha putsari tuntu niin vajaalta, uudenhan olisin siitä täyttänyt :wink:
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 270 cdi talvihuoltoa=ei ois pitäny ..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

haapis1 kirjoitti:Paikallistin naftavuodon tankin vasemmalta puolelta, kaks putkea joista toinen kai vie koneelle ja toinen on paluu? Molemmissa neljän sentin kumitötsät ja klemmarit joilla metallinaftaputket yhdistetään, tämä rikkinäinen oli ilmeisesti paluu koska auto toimi, tosin alusta on nyt pesty naftall :shock: Auto toimivana talliin ja ehjää letkua tilalle. Sitten huoltohommia: öljyt, putsarit ym. Naftasuodatinta vaihtaessa kiinnitin huomiota että käytetty oli melko tyhjä? Lorotin siitä muutaman tipan uuteen ja kiinni. Käynnistyksessä pärähti kerran ja se oli siinä . Aikani sahasin ja akku loppu,avasin akun korkit niin kuivalta näyttää.. Jotain hapon Jämiä hyllystä ja lataamaan.kun sain vähän virtaa niin naftasuodattimelta se tuloputki irti( täs on siis tuloputki klemmarilla ja kp- pumpulle lähtee keskeltä se muoviräpätin) virrat päälle, ei suihkua, ei! Miks ei ?? Imasin putkesta ja sain suuntäydeltä.. Tankissa vartin verran kamaa, aloin jo miettimään tätä aineensiirtelyjärjestemää tankkejen kesken, mut mitään sellasia oireita ei oo ollu, ja siis toimivana käytöstä talliin.seuraavaks akkukauppaan ja ehkä lisää naftaa! Wituttaa, kaljat on auki. No mut ideoita vastaanotetaan , kiitos ja Anteeks :oops:
Ei pumppa kun kone ei pyöri
imupumppu on siinä suodatimen ja korkeapaine pumpun välissä

oireet sopii ilma vuotoon, väljään siirtopumppun
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Hö, täytin naftaputsarin ja korjasin vuotavan letkun( joka ei vaikuttanut vuotaessaan moottorin käyntiin) sit starttaamaan ja kolmannella lähti :D aikansa auto hyrskytti takapää ilmassa (ehkä 5min) auton käydessä katsoin ettei letku vuoda ja kuuntelin outoa vihellystä koneen takaosanpaikkeilta 3-5 suutinten tietämiltä aivan kuin ilmavuoto. koko ajan auto vastasi voimalla kaasuun. Mitään ei missään näkynyt eikä eilen talliin ajaessakaan kuulunut. Sitten auto sammui korskahdellen aivan kuin polttoaineen puutteeseen . Käyn vielä hakemassa tankkiin 10 litraa naftaa ja sit katsotaan ..
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Hemmetti mikä savotta ! Kaksikymmentä litraa naftaa tankkiin ja kattokaiteista vatkaamaan. Hetken päästä peli tulilla ja kaikki ok :shock: olisko tässä nyt käyny niin että sitä tankin lappojärjestelmää alkoi laiskottaa kun oli perä ylhäällä ja vain vartti kamaa tankissa? Tuon omituisen vihellyksen paikallistaisin suutinääniksi kun ikäänkuin hiljenee ohivuotoletkuja suutinten päistä kun "vinksuttaa" . Ei pitäis kai kuunnella liikoja.. Nyt kun tämä käyttövessa on sit huollon alla , kuuntelusta puheenollen : niin yläkierroksilla sielä joku vähän särähtää, taidampa laittaa vielä hihnankiristäjän ja ohjainrullan , kiitos kannatuksesta osallistuneille 8)
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Nonih, nyt on selvinnyt että koneelta loppuu polttoaine kun tankissa on noin puolet jäljellä, toimii kun tankkaa täyteen eli säiliön sisäinen siirtojärjestelmä ontuu. Onko tuolla nyt sit yksi vai kaksi pumppua? Vehon mukaan kaksi ja molemmat pitää vaihtaa kimpassa ! N. 500 € kappale. Voiko noita elvytellä jotenkin, ovatko sähkötoimisia, onko niille sulaketta tai relettä? Onko helppo vaihtaa penkin alta? Olisko tarvikkeina?? Kiitos :?
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Penkin alta
Jos auto on 02
niin tankin Sisäinen siirtely systeemi (lappo)
Varsinainen siirto pumppu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Ok, penkin alta siis ja auto rekisteröity 12/01 ? Onko tankissa siis kaksi pumppua vai vaan oikealla jokas siirtää vasemmalle? Mikä siinä väsyy, onko jotenkin sähkötön vehje ? Kiitos pal :!:
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”