270 cdi talvihuoltoa=ei ois pitäny ..
270 cdi talvihuoltoa=ei ois pitäny ..
Paikallistin naftavuodon tankin vasemmalta puolelta, kaks putkea joista toinen kai vie koneelle ja toinen on paluu? Molemmissa neljän sentin kumitötsät ja klemmarit joilla metallinaftaputket yhdistetään, tämä rikkinäinen oli ilmeisesti paluu koska auto toimi, tosin alusta on nyt pesty naftall Auto toimivana talliin ja ehjää letkua tilalle. Sitten huoltohommia: öljyt, putsarit ym. Naftasuodatinta vaihtaessa kiinnitin huomiota että käytetty oli melko tyhjä? Lorotin siitä muutaman tipan uuteen ja kiinni. Käynnistyksessä pärähti kerran ja se oli siinä . Aikani sahasin ja akku loppu,avasin akun korkit niin kuivalta näyttää.. Jotain hapon Jämiä hyllystä ja lataamaan.kun sain vähän virtaa niin naftasuodattimelta se tuloputki irti( täs on siis tuloputki klemmarilla ja kp- pumpulle lähtee keskeltä se muoviräpätin) virrat päälle, ei suihkua, ei! Miks ei ?? Imasin putkesta ja sain suuntäydeltä.. Tankissa vartin verran kamaa, aloin jo miettimään tätä aineensiirtelyjärjestemää tankkejen kesken, mut mitään sellasia oireita ei oo ollu, ja siis toimivana käytöstä talliin.seuraavaks akkukauppaan ja ehkä lisää naftaa! Wituttaa, kaljat on auki. No mut ideoita vastaanotetaan , kiitos ja Anteeks
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Vrod-02
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 270 cdi talvihuoltoa=ei ois pitäny ..
Ei pumppa kun kone ei pyörihaapis1 kirjoitti:Paikallistin naftavuodon tankin vasemmalta puolelta, kaks putkea joista toinen kai vie koneelle ja toinen on paluu? Molemmissa neljän sentin kumitötsät ja klemmarit joilla metallinaftaputket yhdistetään, tämä rikkinäinen oli ilmeisesti paluu koska auto toimi, tosin alusta on nyt pesty naftall Auto toimivana talliin ja ehjää letkua tilalle. Sitten huoltohommia: öljyt, putsarit ym. Naftasuodatinta vaihtaessa kiinnitin huomiota että käytetty oli melko tyhjä? Lorotin siitä muutaman tipan uuteen ja kiinni. Käynnistyksessä pärähti kerran ja se oli siinä . Aikani sahasin ja akku loppu,avasin akun korkit niin kuivalta näyttää.. Jotain hapon Jämiä hyllystä ja lataamaan.kun sain vähän virtaa niin naftasuodattimelta se tuloputki irti( täs on siis tuloputki klemmarilla ja kp- pumpulle lähtee keskeltä se muoviräpätin) virrat päälle, ei suihkua, ei! Miks ei ?? Imasin putkesta ja sain suuntäydeltä.. Tankissa vartin verran kamaa, aloin jo miettimään tätä aineensiirtelyjärjestemää tankkejen kesken, mut mitään sellasia oireita ei oo ollu, ja siis toimivana käytöstä talliin.seuraavaks akkukauppaan ja ehkä lisää naftaa! Wituttaa, kaljat on auki. No mut ideoita vastaanotetaan , kiitos ja Anteeks
imupumppu on siinä suodatimen ja korkeapaine pumpun välissä
oireet sopii ilma vuotoon, väljään siirtopumppun
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Hö, täytin naftaputsarin ja korjasin vuotavan letkun( joka ei vaikuttanut vuotaessaan moottorin käyntiin) sit starttaamaan ja kolmannella lähti aikansa auto hyrskytti takapää ilmassa (ehkä 5min) auton käydessä katsoin ettei letku vuoda ja kuuntelin outoa vihellystä koneen takaosanpaikkeilta 3-5 suutinten tietämiltä aivan kuin ilmavuoto. koko ajan auto vastasi voimalla kaasuun. Mitään ei missään näkynyt eikä eilen talliin ajaessakaan kuulunut. Sitten auto sammui korskahdellen aivan kuin polttoaineen puutteeseen . Käyn vielä hakemassa tankkiin 10 litraa naftaa ja sit katsotaan ..
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Vrod-02
Hemmetti mikä savotta ! Kaksikymmentä litraa naftaa tankkiin ja kattokaiteista vatkaamaan. Hetken päästä peli tulilla ja kaikki ok olisko tässä nyt käyny niin että sitä tankin lappojärjestelmää alkoi laiskottaa kun oli perä ylhäällä ja vain vartti kamaa tankissa? Tuon omituisen vihellyksen paikallistaisin suutinääniksi kun ikäänkuin hiljenee ohivuotoletkuja suutinten päistä kun "vinksuttaa" . Ei pitäis kai kuunnella liikoja.. Nyt kun tämä käyttövessa on sit huollon alla , kuuntelusta puheenollen : niin yläkierroksilla sielä joku vähän särähtää, taidampa laittaa vielä hihnankiristäjän ja ohjainrullan , kiitos kannatuksesta osallistuneille
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Vrod-02
Nonih, nyt on selvinnyt että koneelta loppuu polttoaine kun tankissa on noin puolet jäljellä, toimii kun tankkaa täyteen eli säiliön sisäinen siirtojärjestelmä ontuu. Onko tuolla nyt sit yksi vai kaksi pumppua? Vehon mukaan kaksi ja molemmat pitää vaihtaa kimpassa ! N. 500 € kappale. Voiko noita elvytellä jotenkin, ovatko sähkötoimisia, onko niille sulaketta tai relettä? Onko helppo vaihtaa penkin alta? Olisko tarvikkeina?? Kiitos
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Vrod-02