180, 200, 230 Kompressor -malleista

Vastaa Viestiin
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

180, 200, 230 Kompressor -malleista

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Enpäs löytäny sopivaa aihetta nii teenpäs uuden...

Elikkäs kyse olis nyt W203:n kompura moottoreista... Onko tosi et kaikki 180K (143 hv), 200K (163 hv) ja 230K (197 hv) on samalla moottorilla..? :shock: Mitäs näissä sit on muuta eroa ku ohjelma..?

Sen takia kyselen, jos tässä intoutuu auton vaihtoon nii ostanko halvemmalla ja paremmilla varusteilla yleisemmän 180K:n tai 200K:n ja päivitän sen vastaamaan 230K:a vai hommaanko suoraan 230K:n ja maksan perseeni ruvelle kseisestä kapistuksesta...? :wink:

Tähän vois nyt joku tietäjä vastata nii sais kaikki muutki tietoo asiasta... :roll:

PS. Mun tapauksessa diisseli ei tuu kuuloonkaan ku ei tuu kilometrejä tarpeeksi, autoo ei voi rekata pakuksi ja muutenki diisseli maksaa melkeen yhtä paljon ku bensa... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jsr85
Viestit: 19
Liittynyt: 05.11.2006 21:12
Paikkakunta: Janakkala

Re: 180, 200, 230 Kompressor -malleista

Viesti Kirjoittaja jsr85 »

RoopeK kirjoitti:Enpäs löytäny sopivaa aihetta nii teenpäs uuden...

Elikkäs kyse olis nyt W203:n kompura moottoreista... Onko tosi et kaikki 180K (143 hv), 200K (163 hv) ja 230K (197 hv) on samalla moottorilla..? :shock: Mitäs näissä sit on muuta eroa ku ohjelma..?

Sen takia kyselen, jos tässä intoutuu auton vaihtoon nii ostanko halvemmalla ja paremmilla varusteilla yleisemmän 180K:n tai 200K:n ja päivitän sen vastaamaan 230K:a vai hommaanko suoraan 230K:n ja maksan perseeni ruvelle kseisestä kapistuksesta...? :wink:

Tähän vois nyt joku tietäjä vastata nii sais kaikki muutki tietoo asiasta... :roll:

PS. Mun tapauksessa diisseli ei tuu kuuloonkaan ku ei tuu kilometrejä tarpeeksi, autoo ei voi rekata pakuksi ja muutenki diisseli maksaa melkeen yhtä paljon ku bensa... :lol:
Eiks tossa 230k:ssa ole isompi ahdin, Eaton M65 ja tossa 200k:ssa Eaton M45, 180k:sta en osaa sanoo varmaa siin on toi M45 kans, tämmönen käsitys mulla ois.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

www.mercefreaken.com mukaan näyttäisi että alkupään 203 sportcoupe on 2,3 moottorilla ja 2002 alkaen 1,8 ?
CL203 C 230 Kompressor Sportcoupé

Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 16
Boring/slaglengde 90,9 / 88,4 mm
Slagvolum 2295 cm3
Kompresjon 9,0
Effekt 197 HK ved 5500 o./min.
Dreiemoment 280 Nm ved 2500-4800 o./min
CL203 C 230 Kompressor Sportcoupé

Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 16
Boring/slaglengde 82,0 / 85,0 mm
Slagvolum 1796 cm3
Kompresjon 8,7
Effekt 192 HK ved 5500 o./min.
Dreiemoment 260 Nm ved 3500-4000 o./min.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mun mielestä sen M65:n käyttö jäi pois vuosituhannen vaihteessa, mut senki vois joku EPC:stä tai WIS:stä tarkistaa... :roll: Tosiaan tässä tapauksessa puhuttaan S203:sta eli farkku pitäs saada, joten olis kiva tietää etukäteen mitä joutuu tuunaamaan jos mielii lisää potkuu... Kyllähän se aluksi toi 143 hv tuntuu tykiltä ton tenavan tuhnun jälkeen, mut kohta seki tuntuu mopolta... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jsr85
Viestit: 19
Liittynyt: 05.11.2006 21:12
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jsr85 »

Mulla on tommonen w203 200K (163hv) M111 koneella, Kleemanin Boostkitin kanssa on penkitetty 205hv 289nm konetehoo.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eli sulla on ihan alkupään w203, ku kerran koneena M111 ja sehän on vissiin jopa 2,0 litranen... :roll: Ite ajattelin ihan kuitenki tota M271 koneella olevaa (1,8 ) uudempaa autoa... Mut tietenki ku sopivasti löytyy tollanen vanhempiki alkupään malli tosi halvalla niin mikä ettei sitäki vois harkita... :wink:

Ihan mielenkiinnosta jsr85, kauanko sulla on ollu nyt toi kitti kiinni koneessa, lähinnä kilometrit kiinnostaa ja onko ollu vikoja sen kanssa..? :roll: Mahto muuten olla kallis toi kleemannin kitti... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jsr85
Viestit: 19
Liittynyt: 05.11.2006 21:12
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jsr85 »

RoopeK kirjoitti:Eli sulla on ihan alkupään w203, ku kerran koneena M111 ja sehän on vissiin jopa 2,0 litranen... :roll: Ite ajattelin ihan kuitenki tota M271 koneella olevaa (1,8 ) uudempaa autoa... Mut tietenki ku sopivasti löytyy tollanen vanhempiki alkupään malli tosi halvalla niin mikä ettei sitäki vois harkita... :wink:

Ihan mielenkiinnosta jsr85, kauanko sulla on ollu nyt toi kitti kiinni koneessa, lähinnä kilometrit kiinnostaa ja onko ollu vikoja sen kanssa..? :roll: Mahto muuten olla kallis toi kleemannin kitti... :roll:
Mä ostin ton boostkitin joskus kesällä, kilometrejä on tullu joku n.7tkm sen jälkeen, ei oo ollu mitään vikaa, Ei muutakun pulttaa kiinni ja kovaa ajoo.
Hintaa oli siinä 1000e pintaan, APH Racing myy. Niin toi mun auto on vm:2000 eli ihan ekoja w203:sia.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

:shock: Huhhuh... Hyvän hintanen kitti... Noh, eiköhän noi kleemannin vehkeet oo suunniteltu silleen et niiden kans ei ongelmia tulis... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Nostetaanpas taas tätä... :lol: Nettiä tullu tutkittua ja selvinny sen verran et esim. 180K:n ja 230K:n erona on remmiahdin (180 M45/230 M62?) ja ohjelma... :roll: Pitäs vissiin se EPC hommata itelle nii vois tarkistaa vertailulla et mitä muuta eroa noissa on ku ei tunnu ketään ohjelman omistavaa henkilöä kiinnostavan, niin saataisiin tietoa julkiseksi... :? Tarkotuksena olis joskus tulevaisuudessa päivittää tuo oma vastaamaan 230:stä originellli osilla nii tietäs mitä kaikkee sitä pitäis mahdollisesti hommata... :wink: Kleemannilta sais lisäksi vielä rosteri pakosarjaa kisakatilla, nii tulis tuo prässätty peltihässäkkäki vaihettuu... :roll: Kleemannin boost-kittiäki tuli katottua, mut siinä ei tuu tähän malliin muutaku vapaavirtaus suodatin ja tuhoboxi (joka tuskin tuhoaa mitään ku on kerta Kleemannin tekemä)... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”