MB 220 CDI 2002 tehot hukassa
MB 220 CDI 2002 tehot hukassa
Moro,
Tyhjäkäynnillä auto kiertää 3000rmp, eli vikatila, voiko sen nollata ilman testeriä? Olen työreissulla
Autolla kun ajaa 80km/h ja painaa kaasun pohjaan niin ei tapahdu juuri mitään, hitaasti kiihtyy mutta ei ala kiertämään eikä vaihda pienemmälle.
Eilen putsasin EGR -venttiilin, ei vaikutusta.
Vaihdettu turbon painesäädin A 000 545 05 27
Muistaakseni herjas viimetesterissä että pakokaasun takaisin kierto liian pieni.
Muistaako joku miten päin letkut menee ventiileihin? Onko ohjaava alipaine laidalle mötikkää, ja hukkaportille/egr:llä menee letku mötikän keskeltä?
Jos vaikka pääsis autolla vielä kotia tänään
Tyhjäkäynnillä auto kiertää 3000rmp, eli vikatila, voiko sen nollata ilman testeriä? Olen työreissulla
Autolla kun ajaa 80km/h ja painaa kaasun pohjaan niin ei tapahdu juuri mitään, hitaasti kiihtyy mutta ei ala kiertämään eikä vaihda pienemmälle.
Eilen putsasin EGR -venttiilin, ei vaikutusta.
Vaihdettu turbon painesäädin A 000 545 05 27
Muistaakseni herjas viimetesterissä että pakokaasun takaisin kierto liian pieni.
Muistaako joku miten päin letkut menee ventiileihin? Onko ohjaava alipaine laidalle mötikkää, ja hukkaportille/egr:llä menee letku mötikän keskeltä?
Jos vaikka pääsis autolla vielä kotia tänään
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: MB 220 CDI 2002 tehot hukassa
Letkut on eri kokoisia samoin ne mihin tulevat siinä kiinni,Maddox_ kirjoitti:Moro,
Tyhjäkäynnillä auto kiertää 3000rmp, eli vikatila, voiko sen nollata ilman testeriä? Olen työreissulla
Autolla kun ajaa 80km/h ja painaa kaasun pohjaan niin ei tapahdu juuri mitään, hitaasti kiihtyy mutta ei ala kiertämään eikä vaihda pienemmälle.
Eilen putsasin EGR -venttiilin, ei vaikutusta.
Vaihdettu turbon painesäädin A 000 545 05 27
Muistaakseni herjas viimetesterissä että pakokaasun takaisin kierto liian pieni.
Muistaako joku miten päin letkut menee ventiileihin? Onko ohjaava alipaine laidalle mötikkää, ja hukkaportille/egr:llä menee letku mötikän keskeltä?
Jos vaikka pääsis autolla vielä kotia tänään
kun vika on korjattu vika tila monesti poistuu,
egr ventiili jumittaa(sen ohjaus ei toimi alipainevuoto, säätimen johdot, muuten vaan jumissa) ilmamassamitari rikki,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei kuulu tullakkaan mitään vikavaloa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mulla oli facelift 203 aikasemmin siellä oli vika valo :/
No ei tullut kaverin oopeliinkaan -06, pesunestelopussa ja ajovalo ei toimi.
Jos jollain on vielä ideoita lisää niin kertokaa ihmeessä.
Ja toi moottorin rmp:t niin välillä kiertää yli 3000rmp ja välillä ei. Eli onko vika todennäköisemmin ilmapäärämittarissa?
No ei tullut kaverin oopeliinkaan -06, pesunestelopussa ja ajovalo ei toimi.
Jos jollain on vielä ideoita lisää niin kertokaa ihmeessä.
Ja toi moottorin rmp:t niin välillä kiertää yli 3000rmp ja välillä ei. Eli onko vika todennäköisemmin ilmapäärämittarissa?
Foorumilta bongailin samanlaisen vian, ja siellä oli ollut nokka-akselin asentotietoanturi vikana, luulis sen antavan vikakoodin?
viewtopic.php?t=4266
viewtopic.php?t=4266
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Antaakin vika koodin minkä saa luettua *:rilaMaddox_ kirjoitti:Foorumilta bongailin samanlaisen vian, ja siellä oli ollut nokka-akselin asentotietoanturi vikana, luulis sen antavan vikakoodin?
viewtopic.php?t=4266
samoin ilmamassa mittari, EGR, (ja jos ei anna niin ainkin arvoista näkee...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Päivitystä:
Vikakoodit luettu, herjas pakokaasun takaisinkiertoa.
Vaihdoin uuden ilmamääräanturin, ja koodin nollattiin ei vaikutusta.
Auto kiertää paikallaan rajottajalle saakka, ja toimii +3000rmp ihan hyvin.
Mutta ajonopeuksilla 80kmh painaa kaasun pohjaan niin auto ei reagoi juuri mitään. eli ringit ku on 2000-3000 niin auto on todella kuollut.
Eli ainut jotka on vaihtamatta niin EGR venttiili, EGR -painesäädin.
?????
Vikakoodit luettu, herjas pakokaasun takaisinkiertoa.
Vaihdoin uuden ilmamääräanturin, ja koodin nollattiin ei vaikutusta.
Auto kiertää paikallaan rajottajalle saakka, ja toimii +3000rmp ihan hyvin.
Mutta ajonopeuksilla 80kmh painaa kaasun pohjaan niin auto ei reagoi juuri mitään. eli ringit ku on 2000-3000 niin auto on todella kuollut.
Eli ainut jotka on vaihtamatta niin EGR venttiili, EGR -painesäädin.
?????
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
EGR ventiiliä ei kannatta vaihtaa se kannatta laitta poispäältäMaddox_ kirjoitti:Päivitystä:
Vikakoodit luettu, herjas pakokaasun takaisinkiertoa.
Vaihdoin uuden ilmamääräanturin, ja koodin nollattiin ei vaikutusta.
Auto kiertää paikallaan rajottajalle saakka, ja toimii +3000rmp ihan hyvin.
Mutta ajonopeuksilla 80kmh painaa kaasun pohjaan niin auto ei reagoi juuri mitään. eli ringit ku on 2000-3000 niin auto on todella kuollut.
Eli ainut jotka on vaihtamatta niin EGR venttiili, EGR -painesäädin.
?????
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nyt on haettu alipainepistooli lainaan ja aletaan tutkii alipaine piirejä.
Jos ei huomenna vika löydy, niin torstaina on aika Hyllykalliolle ja toivottavasti siellä vika löytyy.
Nyt tuntuis että paras juttu ois ku sais auton kiinni koneeseen ja saa ottaa live dataa että missä vika kun nopeus nousee 70-80 kmh ja sitten auto lakkaa vetämästä.
Pistän infoa taas kun saan uutta tietoa.
Jos ei huomenna vika löydy, niin torstaina on aika Hyllykalliolle ja toivottavasti siellä vika löytyy.
Nyt tuntuis että paras juttu ois ku sais auton kiinni koneeseen ja saa ottaa live dataa että missä vika kun nopeus nousee 70-80 kmh ja sitten auto lakkaa vetämästä.
Pistän infoa taas kun saan uutta tietoa.