MB 220 CDI 2002 tehot hukassa

Vastaa Viestiin
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

MB 220 CDI 2002 tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Moro,

Tyhjäkäynnillä auto kiertää 3000rmp, eli vikatila, voiko sen nollata ilman testeriä? Olen työreissulla :)

Autolla kun ajaa 80km/h ja painaa kaasun pohjaan niin ei tapahdu juuri mitään, hitaasti kiihtyy mutta ei ala kiertämään eikä vaihda pienemmälle.

Eilen putsasin EGR -venttiilin, ei vaikutusta.

Vaihdettu turbon painesäädin A 000 545 05 27

Muistaakseni herjas viimetesterissä että pakokaasun takaisin kierto liian pieni.


Muistaako joku miten päin letkut menee ventiileihin? Onko ohjaava alipaine laidalle mötikkää, ja hukkaportille/egr:llä menee letku mötikän keskeltä?

Jos vaikka pääsis autolla vielä kotia tänään ;)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: MB 220 CDI 2002 tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Maddox_ kirjoitti:Moro,

Tyhjäkäynnillä auto kiertää 3000rmp, eli vikatila, voiko sen nollata ilman testeriä? Olen työreissulla :)

Autolla kun ajaa 80km/h ja painaa kaasun pohjaan niin ei tapahdu juuri mitään, hitaasti kiihtyy mutta ei ala kiertämään eikä vaihda pienemmälle.

Eilen putsasin EGR -venttiilin, ei vaikutusta.

Vaihdettu turbon painesäädin A 000 545 05 27

Muistaakseni herjas viimetesterissä että pakokaasun takaisin kierto liian pieni.


Muistaako joku miten päin letkut menee ventiileihin? Onko ohjaava alipaine laidalle mötikkää, ja hukkaportille/egr:llä menee letku mötikän keskeltä?

Jos vaikka pääsis autolla vielä kotia tänään ;)
Letkut on eri kokoisia samoin ne mihin tulevat siinä kiinni,
kun vika on korjattu vika tila monesti poistuu,
egr ventiili jumittaa(sen ohjaus ei toimi alipainevuoto, säätimen johdot, muuten vaan jumissa) ilmamassamitari rikki,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Ilmamassa mittaria veikkailisin kanssa.

Eilen putsasin sen air sensor cleanerilla.

Ainut mikä hämää niin se että mittaristossa ei ole minkäänlaista vikavaloa..
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei kuulu tullakkaan mitään vikavaloa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Mulla oli facelift 203 aikasemmin siellä oli vika valo :/

No ei tullut kaverin oopeliinkaan -06, pesunestelopussa ja ajovalo ei toimi.


Jos jollain on vielä ideoita lisää niin kertokaa ihmeessä.

Ja toi moottorin rmp:t niin välillä kiertää yli 3000rmp ja välillä ei. Eli onko vika todennäköisemmin ilmapäärämittarissa?
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Foorumilta bongailin samanlaisen vian, ja siellä oli ollut nokka-akselin asentotietoanturi vikana, luulis sen antavan vikakoodin?

viewtopic.php?t=4266
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Maddox_ kirjoitti:Foorumilta bongailin samanlaisen vian, ja siellä oli ollut nokka-akselin asentotietoanturi vikana, luulis sen antavan vikakoodin?

viewtopic.php?t=4266
Antaakin vika koodin minkä saa luettua *:rila
samoin ilmamassa mittari, EGR, (ja jos ei anna niin ainkin arvoista näkee...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Päivitystä:

Vikakoodit luettu, herjas pakokaasun takaisinkiertoa.

Vaihdoin uuden ilmamääräanturin, ja koodin nollattiin ei vaikutusta.

Auto kiertää paikallaan rajottajalle saakka, ja toimii +3000rmp ihan hyvin.

Mutta ajonopeuksilla 80kmh painaa kaasun pohjaan niin auto ei reagoi juuri mitään. eli ringit ku on 2000-3000 niin auto on todella kuollut.

Eli ainut jotka on vaihtamatta niin EGR venttiili, EGR -painesäädin.

?????
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Maddox_ kirjoitti:Päivitystä:

Vikakoodit luettu, herjas pakokaasun takaisinkiertoa.

Vaihdoin uuden ilmamääräanturin, ja koodin nollattiin ei vaikutusta.

Auto kiertää paikallaan rajottajalle saakka, ja toimii +3000rmp ihan hyvin.

Mutta ajonopeuksilla 80kmh painaa kaasun pohjaan niin auto ei reagoi juuri mitään. eli ringit ku on 2000-3000 niin auto on todella kuollut.

Eli ainut jotka on vaihtamatta niin EGR venttiili, EGR -painesäädin.

?????
EGR ventiiliä ei kannatta vaihtaa se kannatta laitta poispäältä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Vika selvisi: polttoainesuodattimen kun vaihto niin auto alkoi pelaamaan.


Että silleen no nyt on varaosia hyllyssä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Polttoainesuodatin ei aiheuta vaikaa kierrätyksestä ja sen täydellinen tukkeentuminen lähinnä sammuttaisi auton - vaan hyvä että toimii taas.
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Ja takas lähtöruutuun, auto ei toimi.

Kaks kertaa auto on ollut lämpösessä tallissa, niin että se on sulanut.

Sen jälkeen auto toimii tovin aikaa, ja nyt auto seissy pakkasessa niin ei pelitä.


Että joku jäätää ja jossain??
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Nyt on haettu alipainepistooli lainaan ja aletaan tutkii alipaine piirejä.

Jos ei huomenna vika löydy, niin torstaina on aika Hyllykalliolle ja toivottavasti siellä vika löytyy.

Nyt tuntuis että paras juttu ois ku sais auton kiinni koneeseen ja saa ottaa live dataa että missä vika kun nopeus nousee 70-80 kmh ja sitten auto lakkaa vetämästä.


Pistän infoa taas kun saan uutta tietoa.
pasi j
Viestit: 123
Liittynyt: 24.12.2007 8:06
Paikkakunta: outokumpu

Viesti Kirjoittaja pasi j »

Ota egr purkilta ja hukkaportin purkiin tuleva alipaine letku irti ja kokeile tuleeko alipainetta

Itellä jarrutehostajalta tuleva letku tukossa-hukkaportti auki kun ei alipainetta
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Koitin sitä tänään.

Turbon puolelta alipainetta ei tuntunut, tai sitten oli todella pieni, EGR:n puolella reilumpi alipaine.

Onko molemmat venttiilit samassa piirissä?

Tänään hain letkua ja haarottimen ja laiton jarrusylinteriltä suoran letkun haarottajan kautta turbon venttiilille, ei vaikutusta.
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Jos jollain on diagrammi tai kuvasta linkki, josta selviää toi alipainepiiri, niin siitä olisi apua huomiseks.
Avatar
joskami
Viestit: 258
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Maddox_ kirjoitti:Jos jollain on diagrammi tai kuvasta linkki, josta selviää toi alipainepiiri, niin siitä olisi apua huomiseks.
Kuva
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic


EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Juurikin tätä kuvaa kaipasin, iso kiitos.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkistele myös säätimien kalvot
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Vika poissa, syynä oli murtunut EGR:n putki.

Kuva


Kiitoksia kaikille avusta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”