W203 270CDI Hyytyy ja taas piristyy? Pika-apua?

Vastaa Viestiin
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

W203 270CDI Hyytyy ja taas piristyy? Pika-apua?

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Vaimo soittelee matkalta, jotta mese kiihtyy n. 200 metriä ja hyytyy aina ja kohta taas kiihtyy...ei muita hälyjä kuin tälläinen: Perv. Serv on time...?

Laatikko kun vaihtaa 5:lle, niin hyytyi aluksi, nyt kuulemma joka vaihteella tekee saman.
Sama manuaalilla, S ja W asennoillakaan ei vaikutusta.

Sammuttaminen ei helpottanut-mikähän vikana?

Täytyy lähteä itekin tutkailemaan merssua :?
Viimeksi muokannut Lexa, 06.9.2011 15:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ilmamäärämittarista johto irti niin helpottaa jos on imm vika!

Löytyy sieltä ilmanputsarista lähtevästä putkesta sellainen leveä liitin johon tulee muutama johtoa.
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Juu, kokeilenpa tuota kun pääsen parin tunnin päästä pirssin viereen.

Edit: Olihan jäähdytinneste vähänä ja kävikin kuumana...ja hälytti sitäkin...
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

jolle kirjoitti:Ilmamäärämittarista johto irti niin helpottaa jos on imm vika!

Löytyy sieltä ilmanputsarista lähtevästä putkesta sellainen leveä liitin johon tulee muutama johtoa.
Ei piä paikkaansa, tuonikäinen menee vikatilaan jos ei oo massamäärämittaria paikoillaan.
Tähdellisen parantola
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Ensidiagnoosi: ainakin ylävesiletku rikki...mutta ei ollut kuulemma nostanut niitä lämpöjä alkuun kun tuota hyytymisefektiä teki.

Sinne jäi övervieskaan korjaamon pihalle letkua odottamaan, katotaan sitten tuliko muita vaurioita.

Outoa on kyllä tuo hyytmis/piristymis- meno :shock:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Lexa kirjoitti:Ensidiagnoosi: ainakin ylävesiletku rikki...mutta ei ollut kuulemma nostanut niitä lämpöjä alkuun kun tuota hyytymisefektiä teki.
sehän pitää katella sieltä ratin tietokoneelta se lämpötila :roll: vai liekkö se sit hälyttelee kun kone kiehuu??
aattelin vaan että ei mun eukkoo ainakaan tiedä lämpöjen seurailusta tuossa autossa tuon taivaallista ellei erikseen varota että seuraile hiukan (laitoin uuden termarin ja pyysin seurata tilannette hiukan niin kurssittaahan sen piti siihenki :wink: )
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Juu, ratista näppäilemällä katotaan...ja emäntäkin osaa katella :D

Jäähdytinnestettä se onkin hälytelly silloin tällöin ja on lisätty sitten...niin siihen ei kai kiinnittänyt huomiota kun oli kuulemma ohjelmaa tarpeeksi kun liikenteen seassa kiihdytteli/jarrutteli :lol: Vuotoa ei ole aikaisemmin huomattu kun on tainnut häipyä haihtumalla...

Outoa on vain tuo käytös ilman vikakoodeja. Ei kannentiivisteen meno yhtä-äkkiä tekis tuollaista ilmiötä?

Kampes edelleen korjaamolla ja minä reilun 400km:päässä.
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Juu, eipä letkun vaihto auttanut -> tekee painetta, eli kannetiivisteen vaihtooperatsuuni seuraavaksi :cry:

Sinne sylinteriin onkin tainnut aikaisemmatkin nesteet pikkuhiljaa kadota.

Ens viikolla taas toivottavasti viisaampana.
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Kannentiiviste ok...kansi halki muutamasta kohtaa :( Etenee kunhan löytyy ehjempää kantta.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Lexa kirjoitti:Kannentiiviste ok...kansi halki muutamasta kohtaa :( Etenee kunhan löytyy ehjempää kantta.
Oishan täällä ylävieskassa yksi 270:n kansikin jota vois koeponnistaa ja kahtoa josko siitä kannen sais.

Vienkö huomenna autiolle kun haen sieltä pari kantta pois? :wink:
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

En oikein tiiä kehtaisko sekaantua kun korjaamolta aikoivat hommata kannen...kiirettä niillä vaan tuntuu olevan. Hintaa ainakin on sillä kannella mitä ehdotti :roll:

Nyt ollaan kädettömiä ja jalattomia = autottomia

Autiolla entinenkin käsittääkseni ponnisteltiin. Siellä määkin aikoinaan skortin kannen käytin kun olin kolme kannentiivistettä vaihtanut...sitten luovutin ja ponnistettiin...halkihan sekin oli :lol:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Sait yv:tä :wink:
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Kannen vaihto operaatio ohi ja vehjes nyt muuten kunnossa mutta ei lähde kunnolla käyntiin. Eli ilmeisesti ei pidä paineita kun joutuu väkisin starttaamaan pitkään...comandikin jo herjaa, että jos ei lopu tuo sahaaminen, niin sähköt sammutetaan 3 minuutin kuluttua :twisted:

Voihan kökkö...kävi korjaamolla takaisin ->lisätty pari takaiskuventtiiliä paluulinjaan, suuttimien ohivuodot on ok. Toinen paineensäädin laitettu.

Mutta auto kun seisoo yön yli, niin paineet on taas kadonnut.

Tunti, pari, kolmekin ei vielä vaikuta jos autolla on ajettu vaan lähtee suht koht normaalisti.


Ja pirssi lähti ennen remppaa käyntiin kuin "palmun alta".
Viime talvena viikon sisällä käyntiin lähtö huononi ja loppui kokonaan ja silloin uusittiin konehuoneeseen pa-letkut ja o-renkaita, jolloin toimi taas kunnolla.

Missäs vois piillä vika? Villejä veikkauksia...?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ottaapi ilmaa jostain :shock:
® Mesen linttaklubi
Lexa
Viestit: 86
Liittynyt: 29.12.2010 11:14
Paikkakunta: Kalafornia

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Voi tätä ilon päivää :D

Vehjes käynnistyy ja käydä kukkuu. Siirtopumpun (uuden) löin paikoilleen - ei tuu ilimaa...se polttoaineen lämmitin on vielä ohitettu.

Perskeles ku ei saa pelekkiä tiivisteitä vaan pitää ostaa kokonaiset mokkulat parin euron tiivisteiden takia :twisted:
Rahhaa palo noihinkin osiin iso nippu (maksoin 20€:n seteleillä)
:lol:

Jos jollakin ylimääräinen pa-lämmitin purkki:
A611 070 01 79

niin voi kauppailla halavalla...

Kuka vielä jaksas vaihtaa taka levyt, kengät ja palat...kun tuli nekin hommattua...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”