w203 200 cdi vm 2001. Tarviiko suut. oik. koodata. vaihdett.

Vastaa Viestiin
triihimaki
Viestit: 1
Liittynyt: 26.2.2011 11:10

w203 200 cdi vm 2001. Tarviiko suut. oik. koodata. vaihdett.

Viesti Kirjoittaja triihimaki »

Hei,

Minulla on w203 200cdi vm 2001. Tarviiko ohjelmoida ohjausyksikköä, jos vaihtaa suuttimen, jonka osanumero on sama kun alkuperäisen, mutta rengastettu numero muuttuu suuttimessa numerosta 1 numeroon 2?

Olen saanut ristiriitaista tietoa kysyessä suutinten koodauksen tarpeellisuudesta.

Mitä haittaa/vaikutusta, jos ei koodaa ja rengastettu numero vaihtuu?

t. Tuomas Riihimäki
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w203 200 cdi vm 2001. Tarviiko suut. oik. koodata. vaihd

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

triihimaki kirjoitti:Hei,

Minulla on w203 200cdi vm 2001. Tarviiko ohjelmoida ohjausyksikköä, jos vaihtaa suuttimen, jonka osanumero on sama kun alkuperäisen, mutta rengastettu numero muuttuu suuttimessa numerosta 1 numeroon 2?

Olen saanut ristiriitaista tietoa kysyessä suutinten koodauksen tarpeellisuudesta.

Mitä haittaa/vaikutusta, jos ei koodaa ja rengastettu numero vaihtuu?

t. Tuomas Riihimäki
Helppo homma Pitää koodat,
pyttykohtainen käynnin korjaus menne pieleen(pitkässä juokusussa ei hyvä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Re: w203 200 cdi vm 2001. Tarviiko suut. oik. koodata. vaihd

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

CDI203 kirjoitti:
triihimaki kirjoitti:Hei,

Minulla on w203 200cdi vm 2001. Tarviiko ohjelmoida ohjausyksikköä, jos vaihtaa suuttimen, jonka osanumero on sama kun alkuperäisen, mutta rengastettu numero muuttuu suuttimessa numerosta 1 numeroon 2?

Olen saanut ristiriitaista tietoa kysyessä suutinten koodauksen tarpeellisuudesta.

Mitä haittaa/vaikutusta, jos ei koodaa ja rengastettu numero vaihtuu?

t. Tuomas Riihimäki
Helppo homma Pitää koodat,
pyttykohtainen käynnin korjaus menne pieleen(pitkässä juokusussa ei hyvä)
Saisko tähän vähän selvennystä, että miksi pitää koodata. Onko suutinreikä eri kokoinen?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Re: w203 200 cdi vm 2001. Tarviiko suut. oik. koodata. vaihd

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

mjo33400 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
triihimaki kirjoitti:Hei,

Minulla on w203 200cdi vm 2001. Tarviiko ohjelmoida ohjausyksikköä, jos vaihtaa suuttimen, jonka osanumero on sama kun alkuperäisen, mutta rengastettu numero muuttuu suuttimessa numerosta 1 numeroon 2?

Olen saanut ristiriitaista tietoa kysyessä suutinten koodauksen tarpeellisuudesta.

Mitä haittaa/vaikutusta, jos ei koodaa ja rengastettu numero vaihtuu?

t. Tuomas Riihimäki
Helppo homma Pitää koodat,
pyttykohtainen käynnin korjaus menne pieleen(pitkässä juokusussa ei hyvä)
Saisko tähän vähän selvennystä, että miksi pitää koodata. Onko suutinreikä eri kokoinen?
CDI2 myötä (facelift väyrynen, w203 yms) tulee suuttimiin kalibraationumerot 1-3. Sillä kerrotaan moottorinohjaukselle tarkemmin että mikä on suuttimen tuotto milläkin aukioloajalla ja paineella tms. Suutinreikä tuskin on erikokoinen, taitaa olla vaan suuremmat toleranssit saatu tuollakeinoin valmistukseen.

Ainakin kaverin autossa pielessäolevat kalibraationumerot sai aikaan huonon kylmäkäynnistyvyyden.
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w203 200 cdi vm 2001. Tarviiko suut. oik. koodata. vaihd

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Helppo homma Pitää koodat,
pyttykohtainen käynnin korjaus menne pieleen(pitkässä juokusussa ei hyvä)
Saisko tähän vähän selvennystä, että miksi pitää koodata. Onko suutinreikä eri kokoinen?
CDI2 myötä (facelift väyrynen, w203 yms) tulee suuttimiin kalibraationumerot 1-3. Sillä kerrotaan moottorinohjaukselle tarkemmin että mikä on suuttimen tuotto milläkin aukioloajalla ja paineella tms. Suutinreikä tuskin on erikokoinen, taitaa olla vaan suuremmat toleranssit saatu tuollakeinoin valmistukseen.

Ainakin kaverin autossa pielessäolevat kalibraationumerot sai aikaan huonon kylmäkäynnistyvyyden.
Myös vaikutusta niihin korjaus arvoihin "HUB" miten paljon ruiskii sylinteri kohtaista käynnin korjausta/taspainotusta per pytty
(CDI2 "edc15c6" versiosa ja ylös päin pyrittän sillä tarkempaan säätellyn päästö ym syistä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kiitos molemmille hyvästä selvennyksestä. :wink:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Onkohan mulla sitten joku vaihtanut suuttimet kun ei ole nuita numeroita? 270cdi väykky -99 kyseessä.
S210 220 CDI -02
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MatKa kirjoitti:Onkohan mulla sitten joku vaihtanut suuttimet kun ei ole nuita numeroita? 270cdi väykky -99 kyseessä.
Tai sitten kyseessä sen verran vanha että on
CDI1 ;) (cr1) tuolta edeltä tarkasti lukee...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

CDI203 kirjoitti:
MatKa kirjoitti:Onkohan mulla sitten joku vaihtanut suuttimet kun ei ole nuita numeroita? 270cdi väykky -99 kyseessä.
Tai sitten kyseessä sen verran vanha että on
CDI1 ;) (cr1) tuolta edeltä tarkasti lukee...
Mutta kun ei ole. Kyllä se cdi2 on ja c6 boksilla. Eikä yhdessäkään suuttimessa ole sitä numeroa.
S210 220 CDI -02
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MatKa kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
MatKa kirjoitti:Onkohan mulla sitten joku vaihtanut suuttimet kun ei ole nuita numeroita? 270cdi väykky -99 kyseessä.
Tai sitten kyseessä sen verran vanha että on
CDI1 ;) (cr1) tuolta edeltä tarkasti lukee...
Mutta kun ei ole. Kyllä se cdi2 on ja c6 boksilla. Eikä yhdessäkään suuttimessa ole sitä numeroa.
Sitten sattaa olla kyse siitä mitä epäilit suutimet vaihdettu joskus
Näkyykö *:rila mahdolisuus asetta ne numerot? (jos niin tarkista että kaikkile on asetettu sama numero)
onkos nissä se mersun A alkuinen numero ?
(ainakin jotain "tarvike" suutimia on missä ei ole sitä ympyrän sisällä olevaa numeroa, noitten vanhempien lisäksi, myös pakuissa on ollut semmosia missä ei sitä ole)
onko mikä euro päästö versio?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

CDI203 kirjoitti: Sitten sattaa olla kyse siitä mitä epäilit suutimet vaihdettu joskus
Näkyykö *:rila mahdolisuus asetta ne numerot? (jos niin tarkista että kaikkile on asetettu sama numero)
onkos nissä se mersun A alkuinen numero ?
(ainakin jotain "tarvike" suutimia on missä ei ole sitä ympyrän sisällä olevaa numeroa, noitten vanhempien lisäksi, myös pakuissa on ollut semmosia missä ei sitä ole)
onko mikä euro päästö versio?
En tiiä näyttäiskö stari.. Yks on tarvike, muut on alkuperäisellä numerolla. Päästöhommista ei mitään tietoa. Voihan se olla että on nakattu tehtaalla vielä nuo vanhemmat paikalleen kun aivan ensimmäisiä faceliftejä tämä on, käyttöönotto 6/1999.
S210 220 CDI -02
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MatKa kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Sitten sattaa olla kyse siitä mitä epäilit suutimet vaihdettu joskus
Näkyykö *:rila mahdolisuus asetta ne numerot? (jos niin tarkista että kaikkile on asetettu sama numero)
onkos nissä se mersun A alkuinen numero ?
(ainakin jotain "tarvike" suutimia on missä ei ole sitä ympyrän sisällä olevaa numeroa, noitten vanhempien lisäksi, myös pakuissa on ollut semmosia missä ei sitä ole)
onko mikä euro päästö versio?
En tiiä näyttäiskö stari.. Yks on tarvike, muut on alkuperäisellä numerolla. Päästöhommista ei mitään tietoa. Voihan se olla että on nakattu tehtaalla vielä nuo vanhemmat paikalleen kun aivan ensimmäisiä faceliftejä tämä on, käyttöönotto 6/1999.
*:rila sen näkee kyllä jos siellä on asetukset noille luokituksille
(c6 pitäisi olla)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mitä tämä tarkoittaa? *:rila :oops:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

tuo * on yhtäkuin star, eli paras testeri Mersun käpälöintiin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mjo33400 kirjoitti:Mitä tämä tarkoittaa? *:rila :oops:
Testeri mikä löytyy usein läheltä ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

CDI203 kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:Mitä tämä tarkoittaa? *:rila :oops:
Testeri mikä löytyy usein läheltä ;)
Kyllä, tuon olen itselleni tiedostanut. :wink:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”