kaikki sitten kerralla..

Vastaa Viestiin
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

kaikki sitten kerralla..

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Nyt sitten kun tuli ongelmia niin tuli sitten enemmänkin kerralla..

Ongelmat alkoivat kun pakkaset kovenivat..
Autoni ( W203 C 270, vm-02) ei enää käynnistynyt.. startti pyöritti mutta ei mitään lupausta, koitettiin vara-akullakin mutta ei mitään muutosta.

Kuulin vinkin että vika olisi suuttimissa ja mikään muu ei auta kuin lohko päälle hetkeksi ja pitäisi lähteä.. no ei tietäänkään ole lohkoa autossa, joten jouduin odottelemaan pari päivää leudompia kelejä.
+0 ja auto lähti käyntiin normaalisti.. testeriin kiinni ja 1,2 ja 5 suutin vuotaa ohi oikein kunnolla. Hinta uusille on tietysti Veholta á 480€ mutta ilmeisesti niitä saakin korjattua/huollettua?

Huolto olisikin paljon edullisempi ja olinkin jo huokaista että onneksi ei maksakkaan aivan maltaita mutta sitten sainkin tiedon että jäähdytin järjestelmän paisuntasäiliössä on öljyä veden seassa..

Kysymys kuuluukin,
Kansipahvi rikki vai kansi halki? mistä muualta öljy on voinut tulla
Voiko suuttimia huoltaa/korjata vai onko uuden osto ainoa vaihtoehto?

Kertokaa ihmeessä kommentteja ja kokemuksia mikä avuksi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vika käynttiin lähdön suhteen on se suuttimien vuoto

Suutimet voi kunnostaa(esim jussin disel salossa korjailee noita eikä ole edes pahan hinta varsinkaan verratuna uusiin)
kunnostettuja vaihto osia myös monista paikoista,

ja varmasti öljyä mitä siellä oli (eikä jotain öljyn näköistä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Öljyn paisuntasäiliössä on todennut veholla 40v töissä ollut korjaaja.. uskon ainakin itse häneen :)
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Missäs päin sitä asustellaan, niin jos huoltopaikkaa etsit :roll:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Vihdissä, pk-seutu oikeastaan käy..

Lähinnä mua kiinnostaa mikä voisi tuon öljyn tonne jäähdytinjärjestelmään aiheuttaa, onko ainoa vaihtoehto kansiopahvi/kansi? Olettaen tietysti että esimerkiksi aikaisempi omistaja ei ole esim. termostaatin vaihdon yhteydessä onnistunut öljyjä sisään kaatamaan :)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Onkos manuaali tai automaatti laatikolla?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JoronenT kirjoitti:Vihdissä, pk-seutu oikeastaan käy..

Lähinnä mua kiinnostaa mikä voisi tuon öljyn tonne jäähdytinjärjestelmään aiheuttaa, onko ainoa vaihtoehto kansiopahvi/kansi? Olettaen tietysti että esimerkiksi aikaisempi omistaja ei ole esim. termostaatin vaihdon yhteydessä onnistunut öljyjä sisään kaatamaan :)
Moska voinnut joutua sinne vaikka jos on kansi remmonti joskus tehty,
eikä putsattu sen jälkeen,
onkos oireita mitään?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mherpman
Viestit: 49
Liittynyt: 23.12.2010 13:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mherpman »

Ettei olisi lisätty pakkasnestettä öljyisellä kannulla. Tämmöiseen törmäsin kerran kun ihmeteltiin öljyä pakkasnesteen joukossa.

Jos ei muita oireita niin pakkasnesteet vaihtoon ja seurailua, ilmaantuuko uudestaan, tosin jos oilia on päässyt kiertoon vähänkään enemmän niin kannattaa ehkä huudella vaikka ihan vedellä pari kertaa ennen kuin laittaa nesteet.
Voi huuhtelu olla muutenkin paikallaan jos on paljon kilometrejä rullattuna.
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Ei mitään oireita ole kanteen / siihen öljyyn liittyen...

ppdiesel tekisi hyvällä hintaa suuttimien huollon/korjauksen, maksaisi siis 80€ kpl ja tarvittaessa 100€ lisää jos tarvii uuden kärjen ja tietysti myös testaus kuuluu hintaan..
ainoa ongelma tulee kun suuttimet pitää lähettää ylivieskaan matkahuollolla, eli suuttimien irroitus ei onnistu kun ei ole tarvittavia työkaluja.

Oisko pk-seudulla paikkaa joka tekisi samankaltaiseen hintaan mutta voisi hoitaa myös irroituksen?
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Robitec:illa kunnostetut suuttimet parin vuoden takuulla 100 - 130 €/kpl. Miksi olisi syytä maksaa niistä lähelle 200 €/kpl?
Kaivat osanumeron esille ja laitat suuttimet tilaukseen. Antoivat muistaakseni useamman suuttimen tilaavalle vielä alennusta.
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Tekis mieli halata! kiitos vinkistä.. tilaus lähtee varmaan heti :)

Vieläkö joku kertoisi missä onnistuu vaihto tai onko jollain työkalut millä saa vanhat veke..
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Kansi halki.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29097
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

onko ainoa vaihtoehto kansiopahvi/kansi?
Ei, voi se päästä muualtakin.
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

kerro ihmeessä lisää dealer, itse aloitan järjestelmän huuhtelulla.. katotaan sitten mitä tapahtuu..
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

JoronenT kirjoitti:eli suuttimien irroitus ei onnistu kun ei ole tarvittavia työkaluja.

Oisko pk-seudulla paikkaa joka tekisi samankaltaiseen hintaan mutta voisi hoitaa myös irroituksen?
Mulla onnistuu järvenpäässä :wink: :idea:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kyllähän noita cdi suutimia on irti kiskottu
(vihti kk:sa, nummelassa, somerolla, lohjalla, salossa ja siellä sun täällä...missä on tarvinnut)
siihen kannatta varatta kunnon vedin ja unohtaa liuku vasarat...jos/kun on kiinni niin kovaa että ei käsin lähde
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Onko jollain heittää osanumeroa suuttimen sisuskalujen korjaussarjaan, ilmeisesti siihen kuuluu teflon tiivisteitä ja muita prikkoja..

bosch numero on 9600161 ja tuohon lisäksi varmaan kiinnityspultit.

Kärkeen en ainakaan tällä hetkellä tarvitse numeroa.. toivottavasti sais toimimaan ilman sen vaihtoa.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Tämä poikani suutin remontti on nyt tehty ja auto pelaa hienosti. Kulutus putosi noin litran.
Yksi suutin oli niin kovasti kiinni, ettei lähtenyt millään irti. Tein ulosvetäjän jolla se antautui kun olin kolme kertaa vetänyt ulosvetäjän 80 nyyttoniin.
Ulosvetäjä on tosi yksinkertainen rakentaa ja vetotapoja on monta, mutta voi käyttää myös liukuvasaran haarukkaa hyödyksi. Voi vetää myös suuttimen solenoidi kierteestä tai solenoidi purkamalla sen sisällä olevasta kuusiokolo kierteestä. Dealer:lle kiitos erittäin hyvistä ohjeista, ihan kuin olisin aiemminkin homman tehnyt, vaikka oli eka kerta. :wink:
Kiitän myös kaikkia apua tarjonneita.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jaa sekö oli kilvanajaja Jorosen suuttimista kyse?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Easy Rider kirjoitti:Jaa sekö oli kilvanajaja Jorosen suuttimista kyse?
Kyllä, näin se oli. :wink:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”