moottorin häiriövalo

Vastaa Viestiin
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

moottorin häiriövalo

Viesti Kirjoittaja e50amg »

eli kaikki alkoi kun auto kierti vaan 3000 asti ja sen jälkeen "hyytyy"
-> painoin kunnolla kaasua nii moottorinhäiriövalo vilkku muutaman kerran ja nyt se sit palaa kokoajan.

mitähän on mahtanu tapahtua? saako valon nollattua jotenkii? auttasko akun irti käyttäminen?

akun jos käyttää irti nii eikai tuosta mikään muu voi nollautua?
w203 c240 -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jonnekin *:rin piuhan päähän
Akunnjohdon turhaa irrotelua kannatta välttää
(varsinkin jos on vika päällä voi hajota jotain lisää)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Viesti Kirjoittaja e50amg »

CDI203 kirjoitti:Jonnekin *:rin piuhan päähän
Akunnjohdon turhaa irrotelua kannatta välttää
(varsinkin jos on vika päällä voi hajota jotain lisää)
valo sammu itsestään muutamaksi päiväksi ja nyt taas eilen kesken ajon ei kiertäny yli 3000 ja sytty vika valo --> auto levikkeelle ja virrat pois... sitten käynnistäessä uudelleen auto pelaa normaalisti mutta valo palaa..
onko vika jossain anturissa? kampiakselin asentotunnistin?
w203 c240 -01
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

* kertoo

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Mulla temppuili lähes samaan malliin, kun hiukkassuodattimen paine-eroanturi antoi väärää tietoa. *:in päähän, niin se kertoo vian.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

valo sammu itsestään muutamaksi päiväksi ja nyt taas eilen kesken ajon ei kiertäny yli 3000 ja sytty vika valo --> auto levikkeelle ja virrat pois... sitten käynnistäessä uudelleen auto pelaa normaalisti mutta valo palaa..
onko vika jossain anturissa? kampiakselin asentotunnistin?
Edelleen::arrow:
="CDI203"Jonnekin *:rin piuhan päähän
Akunnjohdon turhaa irrotelua kannatta välttää
(varsinkin jos on vika päällä voi hajota jotain lisää)
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Viesti Kirjoittaja e50amg »

käytin mesen testerissä ja vikakoodit oli että "sytytyskatkoksia jokaisessa sylinterissä"

valo sammui mutta auto ei ota kierroksia kun 3300 asti.

mistäs moinen johtuis? mitä osia kannattais ekana rueta vaihtelee?
w203 c240 -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

e50amg kirjoitti:käytin mesen testerissä ja vikakoodit oli että "sytytyskatkoksia jokaisessa sylinterissä"

valo sammui mutta auto ei ota kierroksia kun 3300 asti.

mistäs moinen johtuis? mitä osia kannattais ekana rueta vaihtelee?
Mittaus arvoja tutkaila *:rila, ilma vuodot tarkistella, tulpat vaihtaa, puolat tarkistaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Viesti Kirjoittaja e50amg »

käytin merkkiliikkeen testerissä ja vikakoodit mitkä löytyi oli: ilmamassamittari ja imuilman lämpötunnistin..

marmori tiskillä tuo ilmamassamittari maksaa 425e..
kannattaako tuohon ees yrittää laittaa tarvikemallia (ebaysta sais alle 100euroon)

mulla ois yks täysin toimiva mutta se on clk 430 -99 mallista ja se ei mahda käydä tuohon omaan c240?? uskaltaako sitä kokeilla vai pystyykö se särkemään jotain muuta?
w203 c240 -01
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Viesti Kirjoittaja e50amg »

ilmamassamittari uusittu ja ei vika korjaantunu..eli sitte seuraavaksi tuo imuilman lämpötunnistin. missähän moinen mahtaa sijaita kyseisessä autossa ja paljonko kustantaa uusi? ja mistä saa ostettua?
w203 c240 -01
jerjer
Viestit: 4
Liittynyt: 16.4.2012 21:48

Suodatin

Viesti Kirjoittaja jerjer »

Hienoja korjauskonsteja vikaan, mulla sammalla lailla ilmentynyt vika korjaantui, ilmanputsarin vaihdolla. Vuoden päästä oli taas sama ongelma ja suodatin vaihtoon ja taas toimii!
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Re: Suodatin

Viesti Kirjoittaja e50amg »

ilmanputsari katottu ja uudenveroiset suodattimet oli.
bensansuodattimen vaihdoin ja tuntu jo hetken että auto pelaa normaalisti mut ei sit kuitenkaa.
voisko vika olla bensapumpussa?
ja edelleen ois hakusessa et missä sijaitsee tuo imuilman lämpötunnistin?
w203 c240 -01
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Mulla oli tuon 200K:n kans vähä vastaava ongelma justiinsa. Tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla kävi kunnolla, mutta heti kun painoi enemmän kaasua hyytyi ja piti ihme pärinää. Viaksi näytti vain "Sytytyskatkoja 1 sylinterissä". Vaihdoin polttoainesuodattimen. Vaihtelin 1-2 pyttyjen puolia, tulppia ja suuttimia keskenään ja aina ykköspytys vika. Lopuksi yhden koeajon jälkeen jätin auton tyhjäkäynnille, kun kävi kolmella ja ihmettelin alta kuuluvaa kolinaa :? Paikallistin kolinan katalysaattoriin ja eikun putken etupätkä irti. Katin takimmainen kenno oli irti ja poikittain putken suulla. Katin vaihdolla tuli kuntoon 8)
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Re: Suodatin

Viesti Kirjoittaja e50amg »

asiaa kyselin ja sanoivat että minun autossa ei ees ole tuota imuilman lämpötunnistinta.. tilasin sitte imusarjan paine anturin ja ei korjaantunu..

mikä ihme voi olla? auttakaa miestä pulassa. rupee loppumaan jo usko tuohon autoon.
w203 c240 -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielestäni vikaa kannattaisi selvittää edelleen niin että testeri kiinni ja vikakoodien mukaan tutkimaan ja katselemaan mitä testeri antaa vaihtoehdoiksi ja mittausohjeiksi.
Oireiden perusteella en osaa veikata missä vika olisi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Mielestäni vikaa kannattaisi selvittää edelleen niin että testeri kiinni ja vikakoodien mukaan tutkimaan ja katselemaan mitä testeri antaa vaihtoehdoiksi ja mittausohjeiksi.
Oireiden perusteella en osaa veikata missä vika olisi.
Jep kannatta tutkia kunnolla eikä vaan tuijotaa vikakoodeja,
vaika josku siihen vian löytymiseen mittailuinen kaikkineen voi kulua aikaa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Viesti Kirjoittaja e50amg »

dealer kirjoitti:Mielestäni vikaa kannattaisi selvittää edelleen niin että testeri kiinni ja vikakoodien mukaan tutkimaan ja katselemaan mitä testeri antaa vaihtoehdoiksi ja mittausohjeiksi.
Oireiden perusteella en osaa veikata missä vika olisi.
siis auto on käytetty jo testerissä ja ilmoitti ilmamassamittarin ja imuilman lämpötunnistimen...

osat vaihdettu ja vika ei korjaantunu.
w203 c240 -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noille vikakoodeille voi olla ja tässä tapauksessa onkin jotain muita syitä.
Imuilman lämpötunnistin on ilmamassamittarissa.
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Viesti Kirjoittaja e50amg »

dealer kirjoitti:Noille vikakoodeille voi olla ja tässä tapauksessa onkin jotain muita syitä.
Imuilman lämpötunnistin on ilmamassamittarissa.
nii näytti olevan. mitäs osia seuraavaks kannattas vaihtaa?
w203 c240 -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

e50amg kirjoitti:
dealer kirjoitti:Mielestäni vikaa kannattaisi selvittää edelleen niin että testeri kiinni ja vikakoodien mukaan tutkimaan ja katselemaan mitä testeri antaa vaihtoehdoiksi ja mittausohjeiksi.
Oireiden perusteella en osaa veikata missä vika olisi.
siis auto on käytetty jo testerissä ja ilmoitti ilmamassamittarin ja imuilman lämpötunnistimen...

osat vaihdettu ja vika ei korjaantunu.
Niin kuin tuolla tuli jo mainittua ei kannta tuijootaa vaan niitä vika koodeja,
Saatta sieltä kautta" peilata" muita vikoja mitä pitää selvitellä mittailemalla/arvoja tutkimalla(joskus aikaa vievää touhua...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Viesti Kirjoittaja e50amg »

vikaa taas yritetty pikkuhiljaa selvitellä.

bensanpaineet mitattu ja on niinku pitääkin.

kävin ajelemassa isoilla kierroksilla noin 50-60km lenkin ja kierrätin autoo ihan tosissaan.

sen jälkeen auto pelas aivan normaalisti ja sit taas kun auto seiso 8tuntia työpaikan pihalla nii kotiin lähtiessä ei pelannu yhtään vaan tukehtu taas oikeen kunnolla.

ja siis päästöt on mitattu ja olivat todella hyvät.

nyt herää suuri epäilys että onko vika niinkin yksinkertainen kuin pakoputki tukossa?
w203 c240 -01
e50amg
Viestit: 157
Liittynyt: 27.10.2010 15:11

Viesti Kirjoittaja e50amg »

e50amg kirjoitti:vikaa taas yritetty pikkuhiljaa selvitellä.

bensanpaineet mitattu ja on niinku pitääkin.

kävin ajelemassa isoilla kierroksilla noin 50-60km lenkin ja kierrätin autoo ihan tosissaan.

sen jälkeen auto pelas aivan normaalisti ja sit taas kun auto seiso 8tuntia työpaikan pihalla nii kotiin lähtiessä ei pelannu yhtään vaan tukehtu taas oikeen kunnolla.

ja siis päästöt on mitattu ja olivat todella hyvät.

nyt herää suuri epäilys että onko vika niinkin yksinkertainen kuin pakoputki tukossa?
vai oisko lämpötila anturi rikki? onko tuo anturi w203:ssa termostaattikotelossa?
w203 c240 -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”