mitäpä ootta mielta ja mitä oletta käyttäneet
-05 c200cdi lisäainetta tankiin esim 2t öljyvä?
-05 c200cdi lisäainetta tankiin esim 2t öljyvä?
mites se on näitten hipotietokone vehkkeitten kans, eikait se ainakaan haitaks olis jos polttoainejärjestelmä sais voiteluakin välillä?
mitäpä ootta mielta ja mitä oletta käyttäneet
mitäpä ootta mielta ja mitä oletta käyttäneet
ei viiti laittaa js ei kukaan tiedä haittakse
luulisvaan että ei olis mitään ainakaan haittaa, kun eihän sitä nyt paljoo tule tankilliseen ehkä desilitra...
yhellä korjaamolla sanovat kaverille volvon d5 suutinremontin jäkeen että pitäs käyttää 2t ölppää sillon tällön ni kestää nää suuttimet.. mutta sehän onki työkone
luulisvaan että ei olis mitään ainakaan haittaa, kun eihän sitä nyt paljoo tule tankilliseen ehkä desilitra...
yhellä korjaamolla sanovat kaverille volvon d5 suutinremontin jäkeen että pitäs käyttää 2t ölppää sillon tällön ni kestää nää suuttimet.. mutta sehän onki työkone
Kokeilin Vitoon kun suutin hieman naputteli. Pariin tankkiin lisäsin reilusti 2T ölppää(TB Snow). Sattumaa tai ei mutta vähän sen jälkeen naputus loppui. Eikä mitään tuntunut hajoavankaan...Eihän cdi koneisiin mitään suositella käytettäväksi, normaalitilanteessa en sinne ylimääräisiä kokeilisi kaataa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4330
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Nehän ottaa herkästi "nokkinsa" ilman mitään varsinaista syytäkään jaaadolf kirjoitti:öljyn käytöstäkö?AM kirjoitti:Joo, minullahan tosiaan hieman vanhempi jossa ei hiukkaskiihdyttimiä ja kattikin oksensi sisuskalunsa tallin kulmaan.
ottaako ne nokkiinsa todellakin noinki pienistä määristä, esim puolidesiä-desi täyteen tankkiin??
varsinkin kaikki palava öljy on niille myrkkyä,
tankiin pelkästään diseliä, siellä kun ei ole vettä tai muuta pas*** niin ei ole tarvetta sinne kaata edes jäänestoa suodatin kun vielä on kunnossa
lisäksi on oma lisänsä pumput, säätimet, suutimet, esim jos sattuu käymään jostain syystä niin että se öljy ei kunnola sekotukkaan(2t öljyä ja diseliä ei ole suuniteltu sotkettavaksi keskenään) niin ihana halpaa...
E: vaikuts ei välttämättä näy heti...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
S211 320CDI
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Onko tämä Redline RL-2 vaan "mainosmiesten" juttu vai onko jollain kokemusta ?
RL-2 Diesel-lisäaine
Kaikkein tiivistetyimmässä muodossa oleva lisäaineemme (ja myydyin)
Voiteluaineet vähentävät merkittävästi suuttimien ja pumpun kulumista sekä männänrenkaiden kitkaa
Voitelevuus parantaa moottorin hyötysuhdetta niin, että polttoaineen kulutus putoaa tyypillisesti noin 5%
Äärimmäisen tehokkaat korkean lämpötilan pesuaineet puhdistavat ruiskutussuuttimet ja palotilan
Soveltuu myös common rail (yhteispaineruiskutus) dieseleihin ja hiukkassuodattimen kanssa
Kuten 85 PLUS, mutta ei sisällä setaani-boosteria, ja on tiivistetymmässä muodossa.
Tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Yksi pullollinen käsittelee 1100 litraa dieseliä. Pikapuhdistukseen 1 pullo 400 litraan dieseliä
Yksityiskohtaisempaa tietoa oheisessa PDF-dokumentissa
Nykyisistä rikittömistä dieselpolttoaineista poistuu rikinpoiston yhteydessä myös voitelevat aromaatit. Dieselöljy on hyvin "kuivaa" ja huonosti voitelevaa, mistä seuraa ongelmia suuttimien ja ruiskutuspumpun kulumisena. Rekkamiehet käyttävät usein 2-tahtiöljyä suuttimien voiteluun. 2-tahtiöljy kylläkin voitelee suuttimet, mutta ei pumppua. Pumpun voitelu vaatii aineen, joka reagoi metallipintojen kanssa kemiallisesti, kuten Red Line RL-2. Lisäksi 2-tahtiöljy karstoittaa voimakkaasti, ja saa aikaan pahoja sakkaumia, mikäli dieselin seassa on vettä

RL-2 Diesel-lisäaine
Kaikkein tiivistetyimmässä muodossa oleva lisäaineemme (ja myydyin)
Voiteluaineet vähentävät merkittävästi suuttimien ja pumpun kulumista sekä männänrenkaiden kitkaa
Voitelevuus parantaa moottorin hyötysuhdetta niin, että polttoaineen kulutus putoaa tyypillisesti noin 5%
Äärimmäisen tehokkaat korkean lämpötilan pesuaineet puhdistavat ruiskutussuuttimet ja palotilan
Soveltuu myös common rail (yhteispaineruiskutus) dieseleihin ja hiukkassuodattimen kanssa
Kuten 85 PLUS, mutta ei sisällä setaani-boosteria, ja on tiivistetymmässä muodossa.
Tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Yksi pullollinen käsittelee 1100 litraa dieseliä. Pikapuhdistukseen 1 pullo 400 litraan dieseliä
Yksityiskohtaisempaa tietoa oheisessa PDF-dokumentissa
Nykyisistä rikittömistä dieselpolttoaineista poistuu rikinpoiston yhteydessä myös voitelevat aromaatit. Dieselöljy on hyvin "kuivaa" ja huonosti voitelevaa, mistä seuraa ongelmia suuttimien ja ruiskutuspumpun kulumisena. Rekkamiehet käyttävät usein 2-tahtiöljyä suuttimien voiteluun. 2-tahtiöljy kylläkin voitelee suuttimet, mutta ei pumppua. Pumpun voitelu vaatii aineen, joka reagoi metallipintojen kanssa kemiallisesti, kuten Red Line RL-2. Lisäksi 2-tahtiöljy karstoittaa voimakkaasti, ja saa aikaan pahoja sakkaumia, mikäli dieselin seassa on vettä
Viimeksi muokannut S211 320CDI, 06.2.2012 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ok, uskotaan uskotaanCDI203 kirjoitti:Nehän ottaa herkästi "nokkinsa" ilman mitään varsinaista syytäkään jaaadolf kirjoitti:öljyn käytöstäkö?AM kirjoitti:Joo, minullahan tosiaan hieman vanhempi jossa ei hiukkaskiihdyttimiä ja kattikin oksensi sisuskalunsa tallin kulmaan.
ottaako ne nokkiinsa todellakin noinki pienistä määristä, esim puolidesiä-desi täyteen tankkiin??
varsinkin kaikki palava öljy on niille myrkkyä,
tankiin pelkästään diseliä, siellä kun ei ole vettä tai muuta pas*** niin ei ole tarvetta sinne kaata edes jäänestoa suodatin kun vielä on kunnossa
lisäksi on oma lisänsä pumput, säätimet, suutimet, esim jos sattuu käymään jostain syystä niin että se öljy ei kunnola sekotukkaan(2t öljyä ja diseliä ei ole suuniteltu sotkettavaksi keskenään) niin ihana halpaa...
E: vaikuts ei välttämättä näy heti...
en oo laittanu enkä sitten laitakkaan, maksaahan tuo pelkkä ajaminenkin ilman ylimääräsiä remontteja nyky tiisselin hinnoilla
On kokeiltu redline rl2, ei mitää tuntuvaa vaikutusta ollut 200cdi:hin
Forte diesel treatmenttiä, suodattimen vaihdon yhteydessä, pakokaasu kitkerän hajusta, muttei oikein muuta vaikutusta haivainnut täälläkään!
Forten jälkeen käynti pehmeni hetkeksi ehkä vähäsen ei muuta.
Eli itse en havainnut hyötyjä enkä haittojakaan
Forte diesel treatmenttiä, suodattimen vaihdon yhteydessä, pakokaasu kitkerän hajusta, muttei oikein muuta vaikutusta haivainnut täälläkään!
Forten jälkeen käynti pehmeni hetkeksi ehkä vähäsen ei muuta.
Eli itse en havainnut hyötyjä enkä haittojakaan