W203 C220CDI -02 diesel vuoto, käyntihäiriöt ja savutus

Vastaa Viestiin
jms
Viestit: 11
Liittynyt: 22.8.2011 19:41

W203 C220CDI -02 diesel vuoto, käyntihäiriöt ja savutus

Viesti Kirjoittaja jms »

Jokin aika sitten automme dieselin keskikulutus nousi autossa huomattavasti ja se rupesi täristämään tyhjäkäynnillä sekä savuttamaan.
Selvisi, että diesel vuoto johtui viallisesta suuttimesta. Tämä vaihdettiin, jonka jälkeen diesel vuoto loppui, mutta edelleen ongelmana on vielä nämä 2 muuta vaivaa. Mistäköhän nämä voivat johtua?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

polttaako öljyä :shock:
voisko olla että ajoitus olisi karannut asteikon ulkopuolelle? tämäkin vain mietiskelyä :o
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Josko olisi toinenkin suutin rikki ?
Tai viallinen suutin rikkonut männän ?
jms
Viestit: 11
Liittynyt: 22.8.2011 19:41

Viesti Kirjoittaja jms »

Auto ei polta oljyä. Pitää selvittää mikä autossa on vikana, voi johtua jostain noista mainitsemistanne asioista.
Auto menee nyt tarkempiin testeihin.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Missäpäin auto on? Pari tapausta tosiaan ollut joissa suutin aiheuttanut muutakin vaivaa. Puristusmittaus ja sitten ollaan tähystetty suuttimen reiästä männänpäälle. Sen jälkeen konetta auki tai toista tilalle :(

Osia ja koneita löytyy jos tarvetta ilmenee. o44-2628474.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Voiko tyhjäkäynnillä täristämiseen olla muita syitä kuin suuttimet / puristukset ?

Itsellä vastaava laite ja täristää tyhjäkäynnillä oikein pirusti mutta suuttimien korjausarvot on erinomaiset ja kulutus on tehtaan arvoissa (tai itseasiassa alle). Toisaalta sitten savuttaa (kaasu pohjassa) sellaisella ohjelmalla jolla ei pitäisi savuttaa :roll:
saMpo220cdi
Viestit: 2
Liittynyt: 15.3.2011 20:01

Viesti Kirjoittaja saMpo220cdi »

Heitetään oma pieni kokemus.

Täristämistä ja savuttamista tyhjäkäynnillä, etenkin vaihde päällä. Syyksi paljastui starilla tutkailun jälkeen vuotavat suuttimet sekä viallinen ilmamäärämittari. Ja nimenomaan ilmamäärämittarin antamat väärät arvot aiheuttivat tärinän ja savuttamisen
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Monasti olen *rilla tutkinut suuttimen kuntoja. Mutta kuinkas ollakkaan kun laitetaan piltti purkit suuttimien päähän niin on 1-2 suutinta rikki.
Viimeksi muokannut hotari, 27.8.2011 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

hotari kirjoitti:Monasti olen *rilla tutkinut suuttimen kuntoja. Mutta kuinkas ollakkaan kun laitetaan pitti purkit suuttimien päähän niin on 1-2 suutinta rikki.
Bittipurkit? :D
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

jolle kirjoitti:
hotari kirjoitti:Monasti olen *rilla tutkinut suuttimen kuntoja. Mutta kuinkas ollakkaan kun laitetaan pitti purkit suuttimien päähän niin on 1-2 suutinta rikki.
Bittipurkit? :D
:shock: :lol: muokkasin oikeeks
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
JoronenT
Viestit: 15
Liittynyt: 02.1.2011 19:12

Viesti Kirjoittaja JoronenT »

Savutus itselläni ainakin aiheutui 3 huoltoa vaativasta suuttimesta, sekä myös turbon letku oli pullahtanut liitoksesta osittain irti, eli alumiini holkki oli noussut vinosti ylös ja vuoti siitä.

Kohta löytyy ohjaustehostimen pumpun vierestä oleva paksu musta alaspäin lähtevä putki. Oli myös huomattavan märkä kyseisestä kohdasta.
jms
Viestit: 11
Liittynyt: 22.8.2011 19:41

Viesti Kirjoittaja jms »

Lopulta selvisi, että autossani oli tosiaan ajoitus karannut asteikon ulkopuolelle. Tämän seurauksena venttiilit olivat osuneet mäntiin.

Olemme edenneet auton kanssa nyt siten, että hankimme autoon vaihtomoottorin, joka on nyt asennettu korjaamossa paikoilleen.
Ongelmana on vielä se, että auto ei nyt suostu käynnistymään. Yrittää kyllä, mutta ei lähde käyntiin. Auto ilmoittaa seuraavaa vikakoodia.

el power control epc visit workshop

Mikäköhän tässä vielä voi olla ongelmana?
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

jms kirjoitti:Lopulta selvisi, että autossani oli tosiaan ajoitus karannut asteikon ulkopuolelle.

Mitenköhän tuo ajoitus voi noin karkailla ? Venyykö ketju, vai onko hypännyt
pykälän yli ? Paljonko autossasi on kilometrejä ?
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Pitäis tuo nyt testeriin saaha :(
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jms kirjoitti:Lopulta selvisi, että autossani oli tosiaan ajoitus karannut asteikon ulkopuolelle. Tämän seurauksena venttiilit olivat osuneet mäntiin.

Olemme edenneet auton kanssa nyt siten, että hankimme autoon vaihtomoottorin, joka on nyt asennettu korjaamossa paikoilleen.
Ongelmana on vielä se, että auto ei nyt suostu käynnistymään. Yrittää kyllä, mutta ei lähde käyntiin. Auto ilmoittaa seuraavaa vikakoodia.

el power control epc visit workshop

Mikäköhän tässä vielä voi olla ongelmana?
Mitä muuta vaihtui moottorin mukan?
Jos jotain muuta kuin pelkkä moottorin, niin olihan ne samanlaisia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jms
Viestit: 11
Liittynyt: 22.8.2011 19:41

Viesti Kirjoittaja jms »

Jakoketju oli virunut niin paljon, että kiristin ei enää kiristänyt.

Mitenköhän tuo ajoitus voi noin karkailla ? Venyykö ketju, vai onko hypännyt
pykälän yli ? Paljonko autossasi on kilometrejä ?
jms
Viestit: 11
Liittynyt: 22.8.2011 19:41

Viesti Kirjoittaja jms »

haapis1 kirjoitti:Pitäis tuo nyt testeriin saaha :(
Auto on menossa testeriin.
jms
Viestit: 11
Liittynyt: 22.8.2011 19:41

Viesti Kirjoittaja jms »

CDI203 kirjoitti:
jms kirjoitti:Lopulta selvisi, että autossani oli tosiaan ajoitus karannut asteikon ulkopuolelle. Tämän seurauksena venttiilit olivat osuneet mäntiin.

Olemme edenneet auton kanssa nyt siten, että hankimme autoon vaihtomoottorin, joka on nyt asennettu korjaamossa paikoilleen.
Ongelmana on vielä se, että auto ei nyt suostu käynnistymään. Yrittää kyllä, mutta ei lähde käyntiin. Auto ilmoittaa seuraavaa vikakoodia.

el power control epc visit workshop

Mikäköhän tässä vielä voi olla ongelmana?
Mitä muuta vaihtui moottorin mukan?
Jos jotain muuta kuin pelkkä moottorin, niin olihan ne samanlaisia
Ei vaihtunut muuta kuin pelkkä moottori ja tämän pitäisi olla täsmälleen samanlainen kuin aikaisempikin moottori.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eli ei mitään suutimia, pumppua, turboa, imusarja
niin vikaa kannatta etsiskellä niistä(ja niiten asenuksesta)

mitäs *:ri kertoile mittaus arvoiksi?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”