C220CDi Savuaa, tärisee ja hehkun merkkivalo palaa.

Vastaa Viestiin
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

C220CDi Savuaa, tärisee ja hehkun merkkivalo palaa.

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Perse, kohta palaa auto hiekkakuopassa :lol: Uusin vika on siis edellisen kierrosten heittelemisen lisäksi hehkuvalon palaminen käynnistymisen jälkeen. Kauaa tuo ei pala, sammuu melko pian. Auto myös savuttaa aika roisisti, voiko johtua viallisesta termarista jonka takia lämmöt 60ast? Rikastaa liikaa? Vai kenties EGR tukossa? Suutin paskana?

Nykydieselit on niin huolettomia :lol:

viewtopic.php?t=3891

Vai olisiko sittenkin imusarja?
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kuva
Kuva
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Joku hehkuista rikki. Löytyy paljon kirjoituksia foorumeilta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Termarista savutus ei johdu, imusarjan läppävika olisi yksi mahdollisuus.
Tai muuten EGR tukossa jne...

Hehkutulppa tosiaan rikki kun valo palaa miten sattuu.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Enpä huomannut äsken tuota "lämmöt 60 astetta" ainakin se johtuu termarista - vaihtoon.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tärinä ja savutus viittaisi imusarjaan. Hehkun valo hehkuun :roll:

Sanoisin jotta testeriin ensiksi :idea:
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Aki P kirjoitti: Sanoisin jotta testeriin ensiksi :idea:
Ja Akile loput :pappa:
No Merc at the moment
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Voisiko kyseessä olla vain termari? Käy kylmänä = karstoittaa imusarjan läpät? Ongelmat ovat meinaan vähentyneet mun omistusaikana, poljen aika reippaasti tuota ja savuttaminen ja täriseminen on vähentynyt kyllä oleellisesti.
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kuva
Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Käynnistämisen jälkeenhän se saattaa käydä vähän kalistellen, ja kaiketi savuuttaakin hieman normaalia enemmän, juuri tuon rikkinäisen hehkun vuoksi?
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Se tärisi jo aikasemmin, ennenkuin hehkun merkkivalo vielä paloi. Tosin se "heaterbooster" kyllä heiluttaa sitä käyntiä myös. Pitää laittaa hehkut ja termari vaihtoon, saa nähdä jos se sillä jo tulisi. Savuttaminen on onneksi vähentynyt, ei hävetä enään polkaista kaasua liikenteessä.
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kuva
Kuva
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Tuo tärinä ja kierrosten heittely kylmänä voisi tulla viallisesta laturin viskosta :?:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”