Uudella Mersuilijalla heti isoja ongelmia (virtalukko?)

Vastaa Viestiin
Jeeps
Viestit: 7
Liittynyt: 09.9.2019 21:24

Uudella Mersuilijalla heti isoja ongelmia (virtalukko?)

Viesti Kirjoittaja Jeeps »

Moikka vaan kaikille!

Mersua jollain tapaa tehenynnä mieli siitä asti kun ekaa autoa 18v kossina etin. Silloin se jäin laittamatta ja sen jälkeen on kauniimpi puoliso aina torpannut ideaa.
Nyt tuli sitten aika laittaa itselle auto työajoihin ja ah, päätin toteuttaa itseäni.

Pihaan ajoin vm 2001 c180 (w203) ja on hiano 8) ja hyvä kyytinen verme!
Mutta riemua kesti sen viikon.. eräänä aamuna lähdin töihin ja mit vit.. vilkut ei toimi..monitoiminäyttöön ei saa vaihdettua mitään.. pyyhkijät mykät..

Pariin liikkeeseen soittelin ja Oulun Wetteri meinas et tuoda testeriin (100e) siitä sitten jos virtalukko vaihdetaan maksaa se 1200e lisää.

Onko noin, että vain merkkiliike voi vaihtaa pelkän virtalukon? Jos joku muu vaihtaa niin vaihdettava virtalukko, rattilukko, moottorin ohjainyksikkö ja siihen vaihtotyöt..

Dear mersustit! Auttakaa, onko tähän mitään keinoa jolla auton pelastaisi ilman todella suolasta laskua? Voiko tuolle ite tehdä mitään, tai voiko vika kuitenkin olla muualla?


-Jani, Oulu
:cry:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Oliko tässä vielä oirekuvauksena se että avainta virtalukossa sivulle kääntäessä saattaa alkaa kaikki toimimaan oikein...

Virtalukon voinee vaihtaa yksistäänkin käytettyyn jos löytyy koodaaja joka pystyy nollaamaan virtalukkoon kirjoitetun runkonumeron/ajoneston tiedot.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Uudella Mersuilijalla heti isoja ongelmia (virtalukko?)

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tervetuloa foorumille.

Eipä ole ennenkuulumatonta. Ennen tuo maksoi avaimen ongelmana 300 ja virtalukon ollessa syyllisenä jotain 1500.

Mutta ensin kannattaa vika tutkia ja sitten kiertää veho kaukaa.

Avaimia ja virtalukkoja saattaa toimintakykyiseksi useampikin taho.

- Onko vara-avainta?
- Onko mahdollista saada harrastaja kiinanstarin kanssa katselemaan mitä auto tekee tai ei tee?

Muita kuin avain/virtalukko mahdollisuuksia on paljonkin. Sam ja sulakkeet ja relet ensin katsomaan ja myös virtajohdot ja maajohdot liittyen virtalukkoon ja rattilukkoon ja vähän jokapaikkaan.

Can väylän pulma saattaa olla myös.

Jos on kiire niin sitten semmoiselle korjaamolle missä satar. Jos taas itse haluaa ihmetellä ja ratkoa vian niin täältä varmasti hyviä vinkkejä löytyy.

Itsellä lähes samanlainen oireyhtymä w220 ja syynä oviohjainlaite :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jeeps
Viestit: 7
Liittynyt: 09.9.2019 21:24

Viesti Kirjoittaja Jeeps »

Multiviri kirjoitti:Oliko tässä vielä oirekuvauksena se että avainta virtalukossa sivulle kääntäessä saattaa alkaa kaikki toimimaan oikein...

Virtalukon voinee vaihtaa yksistäänkin käytettyyn jos löytyy koodaaja joka pystyy nollaamaan virtalukkoon kirjoitetun runkonumeron/ajoneston tiedot.
Kyllä, avainta kun vähän painaa/vääntää niin alkaa toimiin, eikä sen jälkeen ajon aikana lakkaa toimimasta.
Tiedätkö täältä päin ketään/mitään liikettä joka tuon voi koodata? Katselin niin purkamolta sais virtalukkoja 80e hintaan kahdella avaimella, mutta mutta se koodaus..

Edit. Kiitokset toivottelusta foorumille.
Toki, jos täältä löytyy joku paikallinen joka omaa taidot/laitteet ja on valmis jeesaamaan niin aivan varmasti hatun noston kanssa korvaan vaivan.
Itse en niinkää osaa mitään/paljoa mutta apua oon näppärä ja halu oppia.
2 avainta löytyy, kummallakin sama ongelma.. sulakkeet ja johtoja kävin läpi, ehyiltå vaikuttaa
Jeeps
Viestit: 7
Liittynyt: 09.9.2019 21:24

Viesti Kirjoittaja Jeeps »

Koitin kakkosavainta tuossa eilen ja tänään, eilinen toimi "Normaalisti", tänään puotti kesken ajon ekaa kertaa vehkeet pois päältä.

Ei lähi seudulta löydy ketään joka osaisi jeesata/testata?
Vai onko pakko kääntyä Vehon puoleen ja maksaa itseni kipeeksi tai luopua autosta.. :(
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Samaa porukkaa pyörii molemmilla foorumeilla, mutta mesen ohella kannattais varmaan kirjautua myös mersufoorumille.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=300
Jeeps
Viestit: 7
Liittynyt: 09.9.2019 21:24

Viesti Kirjoittaja Jeeps »

RH kirjoitti:Samaa porukkaa pyörii molemmilla foorumeilla, mutta mesen ohella kannattais varmaan kirjautua myös mersufoorumille.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=300
Je, oon tuonne jo rekannu ja kysyny jeesiä. Tuolla palstalla ei vaan kukaan vastaa sitä vähääkään
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jeeps kirjoitti:
RH kirjoitti:Samaa porukkaa pyörii molemmilla foorumeilla, mutta mesen ohella kannattais varmaan kirjautua myös mersufoorumille.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=300
Je, oon tuonne jo rekannu ja kysyny jeesiä. Tuolla palstalla ei vaan kukaan vastaa sitä vähääkään
Tämä on oikeesti se rennompi vaihtoehto - yleensä.

Koska kaksi avainta ja molemmilla sama toiminta vika ei liene avaimessa. Avaimista lähtee joskus napit juotoksista ja kela jonka kautta virtalukko ruokkii avaimen virransaantia. Leditkin joskus pimeitä avaimessa tai juotos huono. Avaimethan saa putoillessaan iskuja.

Itse virtalukko onkin varsinainen tietokone. Siellä voi olla etulinssi likainen/naarmuilla kuten avaimessakin, ne voi puhdistaa ja kiilloitella. Virtalukossa on sitten ollut eri mersuissa vaikka minkälaista pulmaa. Joissakin lämpöhalvausta mutta kosku uudempia autoka muistaakseni se.

Virtalukolle tulevat johdot ja liittimet kannattaa tarkistaa uudestaankin. Myös akulta lähtevät virtajohdot.

Avaimen ja virtalukon tekee/korjaa Suomessa useampikin tekijä. Siihen tarvitaan tietysti auto tai virtalukko, avain, rattilukko, ecu yhdistelmä tässä tapauksessa jotta korjaaja voi testata kaiken.

Kotistareja saa kiinasta muutamalla satasella eli sitten voi tutkia itse missä vika tällä kertaa.

https://www.aliexpress.com/af/mb%25252d ... _new_app=y


https://www.aliexpress.com/af/mb%25252d ... _new_app=y

Tuossa vaan huonoa se ettei tiedä etukäteen mitä sieltä saa :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jeeps
Viestit: 7
Liittynyt: 09.9.2019 21:24

Viesti Kirjoittaja Jeeps »

Kiitokset infoista. Ajattelin tänään varalta ladata akun, koska ajot olleet lyhyitä pätkiä. Samalla käydä läpi johtoja.
Millainen homma toi virtalukko on irroittaa? Jos ottas kokonaan ales ja kävis vähän läpi johtoja/pintoja sieltä? (Ja saako sen kuin nättiin takasin, ja uskaltaa irroittaa ilman että pitää ohjelmoida tms uusiksi mitää?)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jeeps kirjoitti:Kiitokset infoista. Ajattelin tänään varalta ladata akun, koska ajot olleet lyhyitä pätkiä. Samalla käydä läpi johtoja.
Millainen homma toi virtalukko on irroittaa? Jos ottas kokonaan ales ja kävis vähän läpi johtoja/pintoja sieltä? (Ja saako sen kuin nättiin takasin, ja uskaltaa irroittaa ilman että pitää ohjelmoida tms uusiksi mitää?)
Virtalukkoon on oman avaimensa jolla kaulus irtoaa mutta on se ilman sitäkin lähtenyt parilla pienellä lattameisselillä tms pyörittämällä.

https://www.ebay.com/itm/lgnition-Lock- ... SwtNFdVR3o
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jeeps
Viestit: 7
Liittynyt: 09.9.2019 21:24

Viesti Kirjoittaja Jeeps »

AK47 kirjoitti:
Jeeps kirjoitti:Kiitokset infoista. Ajattelin tänään varalta ladata akun, koska ajot olleet lyhyitä pätkiä. Samalla käydä läpi johtoja.
Millainen homma toi virtalukko on irroittaa? Jos ottas kokonaan ales ja kävis vähän läpi johtoja/pintoja sieltä? (Ja saako sen kuin nättiin takasin, ja uskaltaa irroittaa ilman että pitää ohjelmoida tms uusiksi mitää?)
Virtalukkoon on oman avaimensa jolla kaulus irtoaa mutta on se ilman sitäkin lähtenyt parilla pienellä lattameisselillä tms pyörittämällä.

https://www.ebay.com/itm/lgnition-Lock- ... SwtNFdVR3o
Jees tänks. pitää melkein koittaa parilla meisselillä nättiin ensin poistaa ennenku tilaa tuon.
Tuota, vissiin jalkatilasta pahvit pois ja pukata toi lukko sitten jalkatilaan sitä kautta pois?
Onko tuolla liitin, että irtoaa nätisti vai pitääkö piuhat vedellä poikki? Tarviiko akkua irrottaa vai uskaltaako tehä ilman(käsittääksi akun irrotuksen jälkeen ohjelmointeja edessä)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ei tarvi eikä kannatakaan irroittaa akkua.

Virtalukon saa pois ilman että purkaa mitään muuta kuin potkupahvin mutta muistelen että takaisin sitä ei saa pukattua ennenkuin on se ratin ympärillä oleva verhoilu irti. Eli keskikonsoli purkaa pois että sen saa irti.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Jeeps
Viestit: 7
Liittynyt: 09.9.2019 21:24

Viesti Kirjoittaja Jeeps »

Kiitos foorumilaisen, auto kävi testerissä. Ja ainakaan sen mukaan mikään ei viittaa virtalukkoon.
Etu-sam antanu virheitä jossain vaiheessa.. onko toi millainen vaihtaa(onnistuuko itsellä) ja kuin kallis...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”