Mb c270cdi virheitä?

Vastaa Viestiin
Lentäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2007 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Mb c270cdi virheitä?

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

Moro jälleen voorumin jäsenet 7 vuojen jälkeen! Olen päättänyt nyt 2 työsuhdefoordin ja yhden omistamani mondeon jälkeen vaihtaa tähtimerkkiin takaisin. Mä oon kattonu tällaista C270cdi meseä ja kävinkin tänään koeajaa sellaista Espoossa, jarrupoljinta sai painaa niin syvälle että tuntui että jarruttaa pitää vähän ennakoivasti jotta auto pysähtyy. Mikä olis se vika? Myyjä, jobbari sanoi, että sylinterissä vikaa mut hän vaihtaa sen. Ravisti niin helvetisti jarruttaessa varsinkin isommista vauhdeista 130+.. Aito italialainen, leimat 2002-2009 156tkm asti merkkiliikkeistä, seuraava merkintä 214tkm Suomesta v 2014, ostaisitteko ite? Hp alle 4000€. Osahan noista noista tuontilahjoista on ihan hyviä, itellä ollu 2 ja molemmat hyviä, mut sit on tietenkin se toinen mahdollisuus... Eikös Mersussa pitäis olla kaasussa se kick-down porras, tossa sitä ei ollu ollenkaan vaikka kuinka seiso kaasun päällä? :roll: :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Porras ? Enpä ole ajatellut koskaan. Jos kulkee kuten noilla tehoilla pitää niin hyvä.
Jarruissa ilmaa tai pääsylinteri rikki, levyt kierot jne...
Ruosteisiahan 203 tahtoo olla jos 2000-2003 väliltä. Facelift paljon parempi pelleilleen.
oulaistenliikenne.fi
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

W203:ssa kick down on jo 'dummy' tyyppinen eli siellä polkimella on vaan jousikuormitteinen nappi mikä antaa kuskille fiiliksen että komento on mennyt :)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Lentäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2007 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

Niin siis kun siinä ei ollut sitä "nappia", kun kaasun painoi pohjaan. Ainakin aiemmissa ajamissani mersuissa sellainen on ollut, vm 86-08, niin sitä ihmettelen.. Että pitääkö sen ollakin niin tuossa mallissa?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

tuossa näkyy se nappi keskellä polkimen runkoa
https://i.ebayimg.com/images/g/tLEAAOSw ... s-l500.jpg

onhan sen joku voinut heittää huutsin kuikkaankin, sillä kun ei mitään merkitystä ole, kaksi hall-anturia haistelee polkimen asemaa ja tekee kick-downin kun polkimen survaisee tarpeeksi nopeasti tarpeeksi syvälle
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Lentäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2007 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

Ok. tämä riitti tästä aiheesta. Onko mersun avaimissa sama kuin bmw:n avaimissa että sen voi käyttää jossain tunnistimessa ja kone kertoo paljonko sillä on ajettu? Olettaen että mittaria ei oo ruuvailtu tai juurikin sen ehkäisemikseksi?
Lentäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2007 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

Ja joo siis hyvin se veti aina kun vaihtoi kaasun asentoa ja toi mairean hymyn huulille, tehot on tallessa, 120:sta lähti vielä hyvin kiihtymään :) Ja Tuikultahan saa vielä lisää voimaa
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Lentäjä kirjoitti:Ok. tämä riitti tästä aiheesta. Onko mersun avaimissa sama kuin bmw:n avaimissa että sen voi käyttää jossain tunnistimessa ja kone kertoo paljonko sillä on ajettu? Olettaen että mittaria ei oo ruuvailtu tai juurikin sen ehkäisemikseksi?
Ei. Kilometrejä tallennellaan kylläkin pitkin ja poikin autoa eri bokseihin automallista riippuen mutta niiden ensiin saaminen on toinen juttu.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Lentäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2007 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

Mites noi suuttimet tässä mallissa? Oon kuullut ja lukenut että ne on kohtuu kalliita remppoja. Mistä niiden "kulumisen" huomaa ajaessa?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Reilun satasen kipale kunnostetut suuttimet.

Kylmänä käyntiinlähtöongelmia tai sitten nakutusta jossain sopivassa lämpötilassa/kierrosaluella. Samoja Boscheja ne muutkin merkit käyttää, ei ne paremmiksi tai halvemmiksi muutu jos merkki konepellissä vaihtuu. Mersun suuttimen kiinnitys on vaan heikompi kuin monella muulla, alusprikan vuodot on enempi merkkikohtainen ongelma, haulla 'black death' löytyy tarinaa mutta ei kannata säikähtää, kurkkii ja kuuntelee sitä moottoria niin saa ajoissa vuodon kiinni.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Lentäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2007 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

Tuon on myyty Italiaan uutena, paljon maksaa penkinlämmittimet?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

ei hajuakaan mutta veikkaan että vaihtotyö on paljon osan hintaa enemmän.. tarvinnet lisäksi johtosarjan, käyttöpanelin missä on nappi (plus en ole varma tarviiko koodata ominaisuus käyttöön) ja penkin purkamisessa saa vähän painotteita käyttää... jotkut ovat laittaneet yleismallin persgrillejä suoralla ohjauksella
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Lentäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2007 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

Ok, kiitos jo tähän asti kaikista neuvoista ja tiedoista. Minäpä kysyn penkinlämmittimistä APP:n Arilta Järvenpäästä ku sillä on siellä Mersukorjaamo.
Lentäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2007 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

kävin tänään ajamassa toista c270cditä, 355 ajettu. Myyjä väitti että edellinen omistaja on just vaihtanut suuttimet, mutta trafilta kävi ilmi että auto ollut liikkeen omistuksessa jo vuoden. EMA-975 Automyynti Laurikalla Espoossa. Auto oli muuten varsin ryhdissään, mutta 60km/h-> kuuluu tasainen vonkunamainen sivuääni joka kasvaa nopeuden noustessa niin että siihen kiinnittää huomiota. Mikähän mahtaa olla syynä??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”