W203 Farmari , takapään narina& etupään kolina

Vastaa Viestiin
Miksutii
Viestit: 116
Liittynyt: 12.7.2007 1:13
Paikkakunta: Tornio

W203 Farmari , takapään narina& etupään kolina

Viesti Kirjoittaja Miksutii »

Tere!

Asiahan on se ,että sen jälkeen kun auto kävi veholla takalevyjen ja palojen vaihdossa, on autosta alkanu kuulumaan pienessäkin montussa takapäästä ilkeätä narinaa, joka omalla korvalla kuunneltuna takapenkiltä parin promillen humalassa tuntui kuuluvan navan lähettymiltä. Ääni kuulostaa lähestulkoon siltä kuin kerrostalossa naapurihuoneistossa harrastettaisiin sitä itteään . Minkälaista osaa sinne pitäisi siis uusia?

Ja mitkä kaikki tuennat uusin keulaan että saan sen ärsyttävän kolinan pois? Tämä kolina alkoi lähes välittömästi kun kerran erehdyin ajamaan metsästysseuran majalle vievää soratietä joka oli aika heikossa hapessa..Tuttu korjaaja antoi ohjeen että uusia kerralla kaikki , mutta mitkä kaikki sinne pittää/kannattaa sitten uusia?

-Mika
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Takapään narinaan antasin diagnoosiksi tukivarren ulommaisen helan, elikkäs narinanivelen :D Eikös se näistä kaksnollakolmosistakin löydy? Onkohan sen nimi joku alatukivarren uloin hela tjsp..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Kannattaa samalla tarkistaa takaa alatukivarsien helat.
Edestä tukivarret ja alapallonivelet.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
tuoppiman
Viestit: 19
Liittynyt: 28.11.2010 14:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

Mulla kolisi rankasti etupää ja oli jousi poikki.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Jos kolina laakista (aika sattuva ilmaus tähän kohtaan) alkoi, niin jotain varmaan meni montuissa rikki. Jousi on aika hyvä ehdokas. Jonkun kallistuksenvakaimenkin pitäisi mennä ihan päreiksi että se heti alkaisi kolista julmetusti.

Eikös tuossa ole sellaiset MC-pherssonit? Vaihdellaanko niihin jousia, vai meneekö koko tolppa vaihtoon?

Alapallot ei oman kokemukseni mukaan väljinä kovasti kolise. Niitä vaihdetaan yleensä muista syistä.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Miksutii
Viestit: 116
Liittynyt: 12.7.2007 1:13
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Miksutii »

Kattelin nosturilla autoa alhaalta käsin niin mitään silmiinosuvaa ei silloin kyllä näkynyt esim jousi tms.. Kolina ei tosiaan alkanut nyt ihan "laakista" , kyllä sitä joutu sen soratien koluuttelemaan pari kolme kertaa x8km suuntaansa ja takassi niin alko kolina edestä. Pittääpä alkaa seuraavaan katsastukseen kerätä inspiraatiota niin jahka se kolina loppuis.. Kiitoksia hyvistä vastauksista!
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

mulla rupes koliseen alapallot.vaihoin eka toisen tangon ja rauhottu pikkusen.
kuukauden päästä vaihoin toisen ja loppu siihen kokonaan
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Mulla oli mennyt myös kallistuksen vakaajan kumit vaihtoon.
Samoin ne alapallot. kolinat loppu siihen
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”