[FIXED] MB w203 C200 komp. -2001 moottorin merkkivalo palaa

Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Testi lenkki ajettu maf ilman johtoa. Selkeästi laiskempi oli ajaa. Mutta kun laitoin johdon takaisin kiinni niin tilanne ei parantunut siihen mitä se oli kun viimeksi ajelin.

Kaksi muuta asiaa tuli myös esille:

Noin 1500 kierroksen kohdilla aiemmin kuulunut rasahdus ei kuulu enää. Mitä?
Mulla on automaattilaatikko ja teki nyt jo toistamiseen sen, että vaihde hyppäsi pois päältä. Piti hetken kesken ajoa vaihdella N ja D välillä, että saatiin taas veto päälle. Se tästä vielä puuttuukin, että laatikko hajoaisi.
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Hetki sitten menin tutkimaan MAFia ja huomasin, että se on öljyssä. Kaasuläppäkoteloa en vielä avannut sen enempää kuin, että otin siitä päällimmäisen kotelon pois ja näin itse läpän. Miten tiukka tuon läpän kuuluu liikkuvuudeltaan olla?
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Pitäisikö alkuperäisen maffin olla Bosch merkkinen?
Tulin tänään katsoneeni vielä kerran paikallisen Mersu huollon raporttia ja siellä oli suluissa mainittuna, että mahtaako olla oikea maf paikallaan.
Tällä hetkellä paikassa on siemens merkkinen.
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Tutkin tässä lisää ilma järjestelmää ja törmäsin ilmanputsarin jälkeen olevaan  Recirculating Air Flap A1110980109 osaan. Miten tämä osan kuuluisi toimia? Auton ollessa sammuksissa se on auki kokonaan. Kun käynnistän auton se hieman liikahtaa palaten takaisin auki asentoon. Kun annetaan kaasua niin ei tapahdu mitään. Osaisiko joku kertoa tästä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Janik1976 kirjoitti:Tutkin tässä lisää ilma järjestelmää ja törmäsin ilmanputsarin jälkeen olevaan Recirculating Air Flap A1110980109 osaan. Miten tämä osan kuuluisi toimia? Auton ollessa sammuksissa se on auki kokonaan. Kun käynnistän auton se hieman liikahtaa palaten takaisin auki asentoon. Kun annetaan kaasua niin ei tapahdu mitään. Osaisiko joku kertoa tästä?
Niin kauan kun pysyy auki
(esim jos on jotain häiriöitä syteemissä)
paine karkaa sieltä takaisin kompuran imu puolelle(kierätys läppä)

toinen lähes saman näköinen (eri numerolla) on kaasu läppä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

eli itse osa ei ole välttämättä rikki.
Yksi osa sitten, josta menee letku kaasuläppäkoteloon, purge valve ei pidä mitään ääntä. Olen ymmärtänyt, että sen pitäisi tikittää. Olisiko tässä asia jota pitäisi tutkia myös?
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Tulipa putsailtua tuota purge valveakin maf cleanerin kanssa. Ei alkanut mitään ääntä pitämään.
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Jos muuta ei tästä nyt ole avuksi niin saan ainakin itselle kirjanpidon mitä on tullut tehtyä :) :)

Tutkailin eräiden ohjeiden mukaisesti ilman kulkua laitteelta toiselle ja törmäsin osaan jossa ei tapahtunut kuten piti. Ymmärsin, että ympyröidyn letkun päässä piti olla imua mutta sieltä tulikin puhallusta. Alla kuva osasta. Jos joku osaisi kertoa minne se menee ja mikä sen tarkoitus on?

https://skydrive.live.com/redir?resid=4 ... oto%2c.png


En tiedä edes mikä tuon osan nimi on johon tuo letku kuuluu kiinnittää ympyröiden alueen ulkopuolella. Jokin venttiili ilmeisesti.
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Letku tulee osasta change over valve.
Pitää tutkia vielä lisää aihetta.
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Tuli vietettyä taas toista tuntia autotallissa harrastuksen parissa :)
Tutkailin tuota air shut off valvea (a 002 140 55 60 en tiedä suomen kielistä termiä) joka myös http://sdrv.ms/1dduzbP linkin kautta ohjeissa pyydetään tarkastamaan ja tuon läpi ei kulkenut ilma. Tein sitten jonkunmoisia puhdistuksia ja nyt ilma kulkee siitä.
Nyt tarttis saada nollattua tuo moottorin merkkivalo jotta voisi katsoa tuleeko se uudestaan.

JOS vika olisi tällä nyt tullut kuntoon mutta moottorin merkkivalo palaa vielä niin voisiko se vaikuttaa vielä tällä hetkellä tuon koneen käyntiin ja toimintaan? Vai pitäisikö sen nyt toimia, siis JOS edellä oleva korjasi tilanteen, normaalisti?

Huomenna laitan talvirenkaat alle (niinpä...hieman on tämä vika haitannut) ja menen koeajolle.
joniala
Viestit: 1
Liittynyt: 22.2.2014 11:09

Viesti Kirjoittaja joniala »

Löytykö vika? Mulla itellä samanlainen mersu ja vikaki on just samanlainen nii ois kiva saaha tietää että missä se vika on :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Janik1976 kirjoitti:Tuli vietettyä taas toista tuntia autotallissa harrastuksen parissa :)
Tutkailin tuota air shut off valvea (a 002 140 55 60 en tiedä suomen kielistä termiä) joka myös http://sdrv.ms/1dduzbP linkin kautta ohjeissa pyydetään tarkastamaan ja tuon läpi ei kulkenut ilma. Tein sitten jonkunmoisia puhdistuksia ja nyt ilma kulkee siitä.
Nyt tarttis saada nollattua tuo moottorin merkkivalo jotta voisi katsoa tuleeko se uudestaan.

JOS vika olisi tällä nyt tullut kuntoon mutta moottorin merkkivalo palaa vielä niin voisiko se vaikuttaa vielä tällä hetkellä tuon koneen käyntiin ja toimintaan? Vai pitäisikö sen nyt toimia, siis JOS edellä oleva korjasi tilanteen, normaalisti?

Huomenna laitan talvirenkaat alle (niinpä...hieman on tämä vika haitannut) ja menen koeajolle.
Jos on kunnossa niin pitäis käydä nätisti
vaika valo palaa (tehoja sattaa puttua niin kauan kun lamppu palaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Aktivoidutaan taas täällä.
Vaihdoin tänään tähän epäonnen vehkeeseen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin mutta ei se mitään vaikuttanut. Heti kun tuli ajettua auto reiluun 80 asteeseen ja sammutettua, käynnistettyä taas, niin tehot hävisivät jälleen.

Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340
P0341

Lisäksi antaa vielä
P200C

Nämä siis halppis obd lukijalla.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Janik1976 kirjoitti:Aktivoidutaan taas täällä.
Vaihdoin tänään tähän epäonnen vehkeeseen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin mutta ei se mitään vaikuttanut. Heti kun tuli ajettua auto reiluun 80 asteeseen ja sammutettua, käynnistettyä taas, niin tehot hävisivät jälleen.

Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340
P0341

Lisäksi antaa vielä
P200C

Nämä siis halppis obd lukijalla.
Mitä ko koodit kertovat
Eikö siihen tule mitään teksti selitystä niille
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Tänään siis vaihdoin tulpat.
Ei vaikutusta vikakoodit ja keltainen helvetin valo syttyy aina.

Vikakoodit ovat siis:

P0340 Voimansiirto
Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)

Sitten tulee jokin
P200C Voimansiirto
Koodi ei tiedossa.

Sitten tuli vaihteistoon viittaavat kaksi ilmoitusta joita valitettavasti en saanut talteen. Ne toki poistuivat kun nollasin viat eivätkä tulleet enää...ainakaan vielä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Janik1976 kirjoitti:Tänään siis vaihdoin tulpat.
Ei vaikutusta vikakoodit ja keltainen helvetin valo syttyy aina.

Vikakoodit ovat siis:

P0340 Voimansiirto
Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)

Sitten tulee jokin
P200C Voimansiirto
Koodi ei tiedossa.

Sitten tuli vaihteistoon viittaavat kaksi ilmoitusta joita valitettavasti en saanut talteen. Ne toki poistuivat kun nollasin viat eivätkä tulleet enää...ainakaan vielä.
Konehan tais olla
271
koodia nokkaakselin asento tunistimesta...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Tämä taitaa kyllä olla m111.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Janik1976 kirjoitti:Tämä taitaa kyllä olla m111.
No jos on niin sitten sillä on vielä toivoa :)
vaikka vika voi silti olla sama
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Olen yrittänyt tuota nokka-akselin asentotunnistinta metsästää jostain mutta ei löydy. Mersulta haettuna on aika kallis vaan ja testin vuoksi ei sitä välttämättä haluaisi ostaa sieltä.
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Voikohan tässä koko hommassa olla kyse vaihteiston ongelmasta? Toisaalta en ymmärrä kyllä miksi tulisi sitten myös tuo P0341 koodi. Tänään olin testiajolla ja sain alla olevat koodit:

P0341: Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance (Bank 1 or Single Sensor)
P0700: Transmission Control System (MIL Request)

P200C
P200F

Tuo vaihteistoon viittaava on tullut muutaman kerran jo aiemmin.

Vai voisiko kyseessä olla kuitenkin katin tuleminen tiensä päähän?
On tuossa pakoputkessa yhdessä kohtaa pientä vuotoakin. Että kaiken kukkuraksi saa vielä alkaa pakoputkeakin korjailee :) Voi taivas.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun vikakoodi on nokan asentotunnistimesta voisi ajatella että vika myös on siinä.
Itse lukisin Starista mitä vaihtoehtoja vikakoodin aiheuttajalle saattaa olla ja tekisin mahdolliset toimintotestit ja kokeilisin uudella anturilla tuleeko kuntoon, mutta silloin ollaankin jo korjaamolla :?
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Korjaamolla hyvinkin. Tänään annettiin ehdotus testata autoa vähän aikaa irroittamalla tuo läpötilananturin johto. No tein työtä käskettyä ja tuuletinhan alkoi huutamaan täysillä kierroksilla. No se kokeilu päättyi siihen.

Mahtaisiko tässä olla mahdollisesti kyse viallisesta katista...Sopisi jotenkin siihen, että kylmänä toimii hyvin mutta kuumana ei. En sen paremmin ole vielä kattia tökkinyt joten en osaa sanoa sen kunnosta.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ei välttämättä johdu katista vaan lambda-antureista... En jaksanu kahlata topiccia läpi, mut onkos niitä vielä vaihdettu..? Ku vaikuttais just siltä et lämpimäksi käyttö toimii ja sit ku tulee lambdat peliin nii alkaa temppuileen..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Yksi lambda on tullut vaihdettua. Ilmeisesti on toinenkin?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ainaki M271 koneessa on ennen ja jälkeen katin lambdat, mut en tiiä kuin ton m111 koneen kans.. :roll: Voihan se kyl tosiaan olla kattiki syypää, jos se ei enää suodata kunnolla nii toinen lambda saa väärää tietoo... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Täytyy tutkia kun saa auton jossain ylös.
Onko muuten kokemuksia kattien ostamisesta ulkomailta? Kannattaako edes nähdä vaivaa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RoopeK kirjoitti:Ainaki M271 koneessa on ennen ja jälkeen katin lambdat, mut en tiiä kuin ton m111 koneen kans.. :roll: Voihan se kyl tosiaan olla kattiki syypää, jos se ei enää suodata kunnolla nii toinen lambda saa väärää tietoo... :roll:
Pikkuinen korjaus tähän
lambda ei saa tietoa vaan tuotaa sitä,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

CDI203 kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Ainaki M271 koneessa on ennen ja jälkeen katin lambdat, mut en tiiä kuin ton m111 koneen kans.. :roll: Voihan se kyl tosiaan olla kattiki syypää, jos se ei enää suodata kunnolla nii toinen lambda saa väärää tietoo... :roll:
Pikkuinen korjaus tähän
lambda ei saa tietoa vaan tuotaa sitä,
Aivan... Pikku aivopieru taas sattunu... :lol: Piti kirjottaa et toinen lambda antaa väärää tietoo... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Janik1976
Viestit: 44
Liittynyt: 29.8.2012 15:34

Viesti Kirjoittaja Janik1976 »

Käytin auton korjaamolla ja siellä epäiltiin mahdollisesti jakopäänketjun venymistä. Asia vielä tarkistetaan kuluvien päivien aikana.

Kysymys: Miten suuri homma tuo on tehdä?
kuuki92
Viestit: 2
Liittynyt: 17.2.2014 20:43
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja kuuki92 »

Ootkos koska vaihtanut ilmansuodattimen? vieläkö auto ''vikatilassa'' eli se kompressorin läppä pysyy auki ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”