Markon 4-Matic

Vastaa Viestiin
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1236
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tuli hankittua W203 320 4-matic 2003 250tkm. W201 saa jäädä opetuskäyttöön.

Varsin hyvä korinen 2003 , vain takakaaret pintaruosteessa. Alusta varsin hyvä. Tuotu Saksasta yli 10 v sitten.
Muistipenkit, sähkösäätöinen ratti, parktronic, elegance mainittavaa.
Jatkuu
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1236
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja markoala »

1655837007453.jpg
1655837007453.jpg (890.29 KiB) Katsottu 1033 kertaa
Liitteet
1655837007549.jpg
1655837007549.jpg (483.2 KiB) Katsottu 1033 kertaa
1655837007580.jpg
1655837007580.jpg (288.59 KiB) Katsottu 1033 kertaa
1655837007611.jpg
1655837007611.jpg (276.88 KiB) Katsottu 1033 kertaa
Avatar
dealer
Viestit: 28458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tällaista 203:a kannattaa vielä korin puolestakin kunnostella. Pari yksilöä kävi Lintosella huollossa säännöllisesti ja en muista että nelivedossa olisi ollut ikinä mitään ongelmia, lienee hyvä systeemi.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1236
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kiitos. Etualatukivarsi oikea 203 330 0407 on pallonivelestä väljä. Original on n. 600€ etelässä, täällä 800€. Trucktecin saa n. 180€. Se oikea on jo kerran vaihdettu näköjään ja uudelleen väljä. Vasen on original alumiinia joten luultavasti tehtaalla asennettu. Pieniä kunnostuksia ja huoltoa täytyy tehdä. Auto kulkee mukavasti ja voimansiirto, moottori osasto pelaa moitteettomasti.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6764
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oliko se niin että tässä 203:ssa on vielä etupään voimansiirto kestävää mallia? Uudemmissa on sitten sitä jakoloova ja etuvetarin kannatinlaakerivaivaa?

Onko tämä jatkuva nelikko vai vetääkö etupää jonkin viskon läpi tms?
Pienesti itteäkin kiinnostanu nämä nelikko 203:set, harmi vaan kun näitä ei ole diisselimyllyllä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1236
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja markoala »

Toivottavasti on..

Jatkuva 60/40 takapainotteinen veto. Niinpä 612 / 4 Matic olisi ollut hyvä.
Bensaa menee vähintään kymppi aina, onneksi kakkosauton kilometrit ovat olleet vähäiset, toistaiseksi ainakin.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1236
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vähän vastusti. Auto jätti välille. Itse olen työmatkalla , taas kun vaimon auto on rikki, kuollut jänis pihalla tms.

Paikallis paja tutki.. lasku ja polttoaine suodatin ja pari letkua vaihdettu. Auto oli vieraskorea ja toimi korjaamolla ollessaan. Kaveri vaihtoi varmuuden vuoksi pumpun releen. Auto kotiin, seuraava lähtö ja sammui.

Naapureiden avulla auto työntäen kotipihan.
Bensapumppu yksikkö paikallisesta pierburg 200€.
Toivossa että siinä vika, näin todennäköisesti.
Bensaa 1/4. Ei se 1/2.
Sukulainen hommiin. Osa vaihdettu. Ei syty ei.. :idiot:
Oikea tankki oli tyhjä.. selvisi kun kyselin.
Vasen työllä ja tuskalla auki. N. 5-8cm vajaa.
Eli vasen tankkilaite rikki.
Jos auto olisi pajalla ollut rikki, olisi helpottanut.
Onpahan bensapumppu yksikkö uusi.
Säästin ja tilasin vasemman Delphinä. Vaihtelen syksymmällä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1236
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vasen tankkilaite vaihdettu. Kuulosti toimivan.

Oikea alapallo on väljä. Se on jo tarvike. Löytyi käytetty original tukivarsi halvalla jossa tiukka pallonivel. Kävin vaihtamaan, jäi kesken kun taaemman puslan pultti ei tule pois irroittamatta raidetankoa . Riittääkö ulkopään irroitus eli vaihto ja säätö ? Kääntyykö tanko riittävästi?
Vai laskisiko ohjauslaitteistoa kokonaan. Suuntaukseen vien kuitenkin,.etupyörien kuluma kertoo tarpeesta.

Thermotronicin aktiivihiili suodattimet vaihdoin. Olivat tehtaalla asennettu. Oli aika vaihtaa.
Mittariston näytön vaihdoin. Taas on kirkas. Sekin lämmettyään oli himmeä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1236
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja markoala »

ONKO kukaan vaihtanut alatukivartta tällaiseen?
Ulkopään irroitus ei auta juurikaan
Sisäpää irti tai ohjauslaitteistoa alas. Sen oikea taaempi mutteri ylhäällä on vain aika haastavassa paikassa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1236
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Markon 4-Matic

Viesti Kirjoittaja markoala »

Nyt se on pajalla vaihdettu ja 4-pyörä suuntaus tehty.
Ilmeisesti raide sisäpään irroitus riitti. Onpahan nyt oikeallakin uusi lemförder raide ulkopää. Alkuperäinen oli löysä ei väljä.

Ilmastointi vuotaa todennäköisesti paineanturin tiivisteestä. Siitä ja alla olevista putkiliitoksista oli väriaineessa. Kai se ylin on syy? Tuskin kaikki kolme
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”