RoopeKin S203

Vastaa Viestiin
Avatar
Mou
Viestit: 1190
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mulla on kauhea antipatia farkkuihin, koska ne tuo liian paljon mieleen lapsiperhe-elämän. 203-korinen farkku on ihan toista maata. Ainut hyvänäkönen farkkukooppa. Toi jyrkästi kallistettu lasi tekee sen.
Nykyiset...
'07 CL63, '04 Mondeo V6
Ollut joskus...
'04 SLK55 AMG, '05 CLK55 AMG, '94 A8 V8, '00 CLK55 AMG, '92 850i V12, '96 Mustang SVT Cobra 32V V8, '92 TownCar 4.6i V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Itsekkään ollut niin farkkujen perään, mutta kun esikoinen ilmoitti tulostaan niin sellainen piti hommata... Ja S203 kolahti ihan täysin... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Taas vähä katsastus parsimista tehty... :roll: Piti eteen vaihtaa yks tukivarsi väljän pallonivelen takia... Nyt on kaikki varret Lemförderiä. Pakko kyllä sanoa että yllättynyt olen Moogin kestävyydestä. 6 vuotta ja 67 tkm kesti ennenku pallonivel meni väljäksi... :shock: Samalla tuli kirittyä etupyörän laakerit ja kulmat säädeltyä just eikä melkeen... Sai Moogin jäliltä vedellä raidetankoa reilusti ulospäin, on nimittäin paljon lyhempi entä lemi... ainaki 8mm kun vierekkäin käytti... :roll:

Taakse tuli vaiheltua kallistuksenvakaajan helat, vanhat oli jo oksentanu sisälmykset ulos... :lol: Samalla tuli ihmeteltyä keulan velttoutta, nii olipaha kallistuksen vakaajan pultit kahlanneet apurungosta irti... Enää oli sillä yhellä kiinni, jonka olin aiemmin vaihtanut läpipultiksi, nyt sai laittaa loputki...

Sitten kun pohjamuovit oli irti huomasimpa samalla sen perinteisen viankin. Oli pakoputken kannake revenny hitsauksistaan, ni tulipahan seki käytettyä pois ja hitsattua kunnolla uudelleen... :D

Vielä pitää päästölappu ottaa ens viikolla ja käydä kesäkuun ekalla viikolla leimalla... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ja leima tuli... :halm:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tulipa tilattua AMG-puskuriin vähä jatketta... :mrgreen: :arrow: Lisää juttua kunhan tuleepi ja saadaan vähä mallailtua keulille... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ja lippa tuli...☺ Sunnuntaina pääsee sovittelemaan...😉

Kuva
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ei helvetti passaa tuo lippa sinne päinkään... Reklamoin heti toimittajalle. Muokkausta vaatisi niin prkleesti et en ala... Ja toisekseen jäisi keulaan maavaraa vain 2 cm... :shock:

Tietäiskö kukaan mistä saisi sellaisen tasaisen etusplitterin max 2 cm paksun...? Vai alanko vanerista tekemään..? :rollin:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
juu-zo
Viestit: 307
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Maxton designilta ainakin löytyy. W204:seen sopivuus oli ainakin todella hyvä suorilta. Eiköhän muihinkin.
https://maxtondesign.com/product-eng-78 ... UMPER.html
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eipä tuokaan istu tuohon kun mulla on W203 AMG puskuri, tuo lippa oli vaan siihen niiden omaan puskuriin... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eipä mennyt juhannuskaan kommelluksitta... Justiin torstaina ku reissuun olis pitäny lähtee niin posahti hammastanko ja sylki öljyt kummastakin päästä pihalle... :roll: Melkein sain samalle iltaa hammastangon uuden, mutta en kuitenkaan, ku ei ollutkaan ehjää tarjolla... Nooh, paikallisesta varaosaputkasta tilasin sitte tälle päivää uuden ja kävin roipaseen paikoilleen... Ja ettei tämäkään nii helposti menny niin tulleessa tangossa oli keskitys pielessä ja meni toista tuntia, et sai ratin kääntymään kummallekki puolelle yhtä monta kierrosta... :evil: Jäi vielä pikkusen ratti kieroon, mut pitää sit viikonloppuna käydä vielä kerran säätämässä keulaa... :roll:

No vaikka reissu peruuntu niin olihan sitä silti tekemistä... :wink: Pitemmän aikaa jo meinanu subille rakentaa isomman kotelon, että sais vähän painettakin näpäkän rinnalle niin tekasimpa senkin melkein valmiiksi juhannuksena, ku raaka-aineet oli jo valmiina... :wink: Nyt vielä kun saa autonki rakennuspaikalle niin pitää tehdä reunoille sellaiset pienet peitelevyt et tulis mahdollisimman kliini asennus ja laitella uusi akku konttiin lisäksi niin virtakin riittää kun haetaan vahvarista lissää irti... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Laitetaanpas nyt kuveja värkkäilyistä... :lol:

Kuva

Kuva
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Sit piti tollanen tötterö rakentaa ku aeroportti ei mahtunu suorana koteloon. Uponorin 160mm muovinen ilmastointi käyrä on mitoiltaan justiin. Piti lyhentää 55mm nii tulee samanmittanen ku aeroportin putki.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitte vhvari teline varapyöräkoteloon uusiksi, kun piti toinen akku saada konttiin...

Kuva

Kuva

Kuva

Ja samat työkalut mahtui hyvin niin kuin ennenkin... :wink:

Kuva

JA lopputulos on sitä tällanen...

Kuva
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Pistetäänpäs itse tötteröstäki kuvatuksia... Muutoksia ei kauheest oo tapahtunu, etulaseihin tuli kalvot pyöräytettyä, mut siinäpä se... :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

JA tulihan tuossa mittariinki uudet kympit... :lol:

Kuva
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kuukauden päivät sitten alko liikkeelle lähtiessä kytkin töksäytteleen ja ajattelin et kun kerran kilometrejä on jo ton verran nii kait se pitää kytkimen uusintaan alkaa... Tänään kilometreillä 292292 vaihtui kytkin uuteen... Näin ensikertalaisena meni 6,5 h kaikkine ihmettelyineen, tupakkitaukoineen ja syömässäkin tuli käytyä... Ohjeaikahan tuolle oli autodatan mukaan 4,5h... Eniten aikaa ehkä meni siinä et sai laatikon menemään perille asti, ei meinannu kodistustapit millää lähtä menemään koloihinsa... Painelaakeri oli vuotanut, mutta alkuperäinen kytkin olisi vielä mennyt, pintaa oli ja reilusti, mut uusiinpa ku kerran osat oli hommattu... Tulipa iha eri auto nyt... :wink:

Tulipa vielä mieleen, et painelaakeri on ääntäny siitä asti kun auton ostin eli 8,5 vuotta ja 100 tkm... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tällasta tänään.. :arrow:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Eli hommasin kesällä toisen ahtimen 230K:sta ja vaihdoin entisestään pienemmän pyörän sekä uudet öljyt... :twisted:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5058
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro!

Onko itse ahdin jo "isompi" 230:ssa?

Mitä nuo pultit hihnapyörän päässä tekevät? Helpottaako erikokoisen pyörä vaihtoa, jos ei tarvi purkaa napaosaa pois vai mitä?

Oliko Mersun ahtimessa öljyt myös takapäässä vai jotkut "kestovoidellut" laakerit? Minin ahtimessa vissiin sasattoi vissiin vaihtaa öljyt molempiin päihin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ahtimessa itsessään ei ole eroa 180 ja 230 välillä. Jostain luin että 180 ja 200 on 65 mm hihna pyörä ja 230 62 mm hihnapyörä. Varmistan tämän kun irroitan vanhan ahtimen. Moottoreissa ei pitäisi varsinaisesti olla muuta eroa kuin männät ja ohjelma.

Näissä ahtimissa tosiaan takapäässä kestovoidellut laakerit ja ainoastaan etupäässäöljytila. Öljytilavuus tässä MP45 ahtimessa 135ml. Tai ainakin Eaton niin sanoo. :roll:

Uuden "viri"hihnapyörän päässä olevilla pulteilla kiristetään pyörä akseliin...Unohdin ottaa kuvia irtaallaan tuosta pyörästä, mutta tuossa akselia vasten olevassa osassa on juurijajuuri akseliin menevä reikä ja kartio jossa halkiot neljällä sivulla. Sitten hihnapyörä osassa on vastakartio ja kun ruuveja vedetään tiukemmalle, kartio puristuu akselia vasten... Ja kun ruuvit pikkuhiljaa vuoron perään kiristellään ympäriinsä on hihnapyörä ja akseliosa tasaisesti yhdessä eikä vipata yhtään. Helvetin huonosti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit... :lol:

EDIT: Löysin kuvan netistä hihnapyörästä osina... :wink:
Kuva
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 3952
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RoopeK kirjoitti:Ahtimessa itsessään ei ole eroa 180 ja 230 välillä. Jostain luin että 180 ja 200 on 65 mm hihna pyörä ja 230 62 mm hihnapyörä. Varmistan tämän kun irroitan vanhan ahtimen. Moottoreissa ei pitäisi varsinaisesti olla muuta eroa kuin männät ja ohjelma.

Näissä ahtimissa tosiaan takapäässä kestovoidellut laakerit ja ainoastaan etupäässäöljytila. Öljytilavuus tässä MP45 ahtimessa 135ml. Tai ainakin Eaton niin sanoo. :roll:

Uuden "viri"hihnapyörän päässä olevilla pulteilla kiristetään pyörä akseliin...Unohdin ottaa kuvia irtaallaan tuosta pyörästä, mutta tuossa akselia vasten olevassa osassa on juurijajuuri akseliin menevä reikä ja kartio jossa halkiot neljällä sivulla. Sitten hihnapyörä osassa on vastakartio ja kun ruuveja vedetään tiukemmalle, kartio puristuu akselia vasten... Ja kun ruuvit pikkuhiljaa vuoron perään kiristellään ympäriinsä on hihnapyörä ja akseliosa tasaisesti yhdessä eikä vipata yhtään. Helvetin huonosti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit... :lol:

EDIT: Löysin kuvan netistä hihnapyörästä osina... :wink:
Kuva
Hyvin selitetty oli,
minkä kokoinen uusi pyörä nyt on ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

En oikein saanut mitattua kunnolla mutta 61 - 62mm tais olla melko liki uran pohjalla... :roll:

JA korjaus aiempaan: Eli 180K ja 200K:ssa on ahdinpyörä 71mm ja 230K:ssa 65mm. Muistin aivan väärin noi mitat, piti käydä varmistamassa...

Tässä lainattu teksti:

This particular supercharger is Part Number A2710902780, which is driven by spring and comes exclusively in motor M271 Evo (the engine's W203 C230 Kompressor with 192 hp) One of the main reasons for the difference in horsepower compared to the other M271 (143 and 163 horses) as they are fitted in vehicles such the W203 series models C180 Kompressor and C200 Kompressor is the size of the supercharger pulley which is smaller, the pulley is in all other superchargers in size (internal diameter) 71mm
while in A 271 090 27 80 size (internal diameter) is 65mm thus raises pressure on the same engine speed!
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 3952
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RoopeK kirjoitti:En oikein saanut mitattua kunnolla mutta 61 - 62mm tais olla melko liki uran pohjalla... :roll:

JA korjaus aiempaan: Eli 180K ja 200K:ssa on ahdinpyörä 71mm ja 230K:ssa 65mm. Muistin aivan väärin noi mitat, piti käydä varmistamassa...

Tässä lainattu teksti:

This particular supercharger is Part Number A2710902780, which is driven by spring and comes exclusively in motor M271 Evo (the engine's W203 C230 Kompressor with 192 hp) One of the main reasons for the difference in horsepower compared to the other M271 (143 and 163 horses) as they are fitted in vehicles such the W203 series models C180 Kompressor and C200 Kompressor is the size of the supercharger pulley which is smaller, the pulley is in all other superchargers in size (internal diameter) 71mm
while in A 271 090 27 80 size (internal diameter) is 65mm thus raises pressure on the same engine speed!
Eli hiukan paremman kokoinen mitä vakiot,
Onko kampurna pyörä vielä vakio
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2818
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Juuon vakio kampuran pyörä... :wink:

Eilen kävin sitten laittamassa paikoilleen tuon ja varmistin mitat uudemman kerran... Vakio 71mm, 230k 65mm ja tuo viripyörä 62mm eli aika paljon pieneni alkuperäisestä... Vielä en oikein testaillu kunnolla kun pitää vielä starin nokassa käyttää ja nollata kaikki arvot sekä nostaa polttoaineen määrää se viimeinen 5% mikä on vielä reservissä, mutta alkutuntuma on et lähtee vetämään paremmin alhaalta...

Samalla tuli vaihdeltua öljynsuodatinjalan tiivisteet, termostaatti ja letkulähtö kanteen jäähdytinnesteet, öljyt ja öljynsuodatin sekä raikkari... Eli vähä laajennettu A-huolto... :lol:

Kilometrejä mittarissa 294450..
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”