Vikakoodit

Vastaa Viestiin
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja petromax »

Nyt olis edelleen hyvät neuvot tarpeen.Vikaa on etsitty kauan ja tuloksetta.
Laitetaanpa konjakkipullo porkkanaksi ratkaisuun johtavasta
vihjeestä.Eli pullo odottaa juojaansa :lol:


Kerrataan vielä.Auto pelaa hienosti kylmänä.Saavuttaessa normaalilämmön,alkaa nykiminen.Tämä oire tulee yleensä aina tässä lämpötilassa,joskus ennen ja joskus jälkeenkin.Nyppimistä kestää noin 5-10km matkan ajan.Tämän jälkeen oire on poissa.Kuumana ei mitään ongelmia.

Sen verran on asiassa päästy eteenpäin,että epäily on lukon "huojunnasta".Syytä tähän ei vaan tiedetä.Johtuuko turbiinista vaiko jostain ohjainlaitteesta.

Seuraavia juttuja on jo tehty:
-imuilman lämpötila-anturi vaihdettu
-moottorin pyörintänopeusanturi vaihdettu
-jäähdytysnesteen lämpötila-anturi vaihdettu
-kaasupotentiometri,vaihdettu
-imuilman absoluuttisen paineen tunnistin uusi
-ahtopaineensäädin uusittu
-kierrätysjärjestelmää kokeiltu käytössä sekä ilman
-laatikon ohjainboksi tutkittu,ettei siellä ole öljyä (kabillaarioilmiö)
-laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu
-kuuluisa lucas pumppu laitettu vuosi sitten
-polttoainesuodattimet vaihdettu

Lisäksi testattu viidellä eri testerillä.Kaikilla tulivat samat koodit.
Moottoriohjauspuolella P1225,P1688,P1689
Laatikkopuolella 122.124.125

Autona siis w202 c220d-98 aut ei vielä cdi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja h5 »

petromax kirjoitti: -ahtopaineensäädin uusittu
? Missä siellä ahtopainetta on? Eikös tuo ollut ilman turboa?

Paljonko ajettu?

Heikki :D
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja petromax »

Tuo alipaineen ohjausventtiili on varaosissa nimikkeellä ahtopaineensäädin.On hieman ristiriitainen nimitys tälle.Osa oli kuitenkan samanlainen,kuin vanha.Ohjaa siis imuilman läppää ja myöskin kierrätysjärjestelmän egr-venttiiliä.
On kokeiltu järjestelmä käytössä ja ilman.Kyseinen auto ei moista
venttiiliä välttämättä edes tarvi.Koodi P1225 tulee suljetusta imuilman
läpästä.Nyt läppä on lukittu auki asentoon.
Autolla ajettu nyt 363tkm.

Jotenkin sellainen tuntu on,että vika vois olla jossakin laatikon sisällä tai sitten ei.Kyseinen oire ilmaantui,kun vedin venetraileria viime kesäkuussa.
En tarkkaan muista,tuliko ensimmäisen vaiko toisen reisun jälkeen.
Varovasti kuitenkin vedin ja ainoastaan 4:lla.D:tä en käyttänyt missään vaiheessa.Kyllä kai nyt mersun laatikon pitäis kestää?
Painoa trailerilla oli 1300kg.Kesän aikan vedin yhteensä noin 2000km.
Syksyllä vaihdoin laatikon öljyn ja suodattimen.Yllätys oli hieman,että öljy oli aika tummaa ja hieman palaneen käryistä.
Edellisvaihdosta oli vain 20tkm,mutta päätin vaihtaa kuitenkin.
Silloin ei haissut palaneelle eikä ollut oikeastaan paljon uuden öljyn
väristä poikkeavaa.Tosin kärryäkään ei ollut silloin vielä vedetty.
Laitoin koukun vasta trailerin oston yhteydessä.
Eräs automaattiasentja sanoi,ettei palaneen käry öljyssä
välttämättä kerro totuutta.Eri öljymerkit reagoivat lämpöön erilailla.
Varsinkin traileria vedettäessä paikat kuumenee.
Vielä mainittakoon,ettei mitään luistoa ole olluit havaittavissa.
Laatikko toimii kovilla pakkasillakin liikkeelle lähdettäessä,kuin unelma.Samoin sitten kuumanakin.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja h5 »

petromax kirjoitti: Autolla ajettu nyt 363tkm.
Kyllä, näyttäisi olevan aika vaihtaa jakoketju, oletettavasti venyneen tilalle. Noilla kilometeillä alkaa jakoketjun venyminen osaltaan jo vaikuttamaan ajoitukseen. Tosin en tiedä onko sillä välitöntä vaikutusta
käsillä olevaan häiriöön/ongelmaan mutta eipä siitä ainakaan haittaa ole.

Heikki :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”