Laturin laakerit?

Vastaa Viestiin
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Laturin laakerit?

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Olisi tarkoitus tuossa ensi viikolla tehdä laturiremppa, vaihdella laakerit ja säätäjä jne. Osaisikohan kukaan sanoa minkä tyyppiset nuo laturin laakerit on, niin saisin hommattua ne valmiiksi. Tai mistä tuon tiedon voisi löytää?

-Ville
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

valeolla ja possilla oli eri varaosanumerot eli oletettavasti erilaiset.

Ja sitä takapäänlaakeria ei yleensä kannata vaihtaa ,saattaa olla uudenveroinen.(ja hyvä niin, sitteppä näet,vynssiä terästettyä ölppää vain haulille)
Iltatöinä menee kyllä aikaa niinpaljon että laakerien hankkiminen ei sitä hidasta,olivat muuten hyllytavaraa. :shock:


Edit tuolta löytyy jokunen kuvakin aiheesta,joput menikin rikkoutuneen kovalevyn mukana piittitaivaaseeeen.
viewtopic.php?t=8626&postdays=0&postord ... n&start=30
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Juuri tuon räikkäpyörän meinasin samalla laittaa paikalleen.
Boschin laturi on kyseessä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Nyt olis laturi levällään pöydällä odottamassa laakeria (tyyppi on muuten 6203). Tuo takapään laakeri on tosiaan melko hankala vaihtaa, pitäisi ilmeisesti purkaa käämitykset, että saa purettua tarpeeksi. Johtuupi siitä että hihnapyörän alla oleva iso prikka on ilmeisesti rympillä kiinni :cry: eikä laakeria saa pois sitä kautta.
Aika paljon oli liukurenkaat kuluneet 300tkm:n matkalla, mutta eiköhän niillä vielä ainakin satatonnia pääse.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

[quote="ahonen v"]Nyt olis laturi levällään pöydällä odottamassa laakeria (tyyppi on muuten 6203).

Eli 40/17/12 urakuulalaakeri , koko on ulkomuistista lähellä valeon kokoa,vertailu ei onistunut kun vanhaa ei löytyny.

Älä vain mee sorvaamaan sitä kollektorinpäätä tulee melko varmaan liuskat silmille. Latttaviila ja viimeistely 280 ja "karhunkielellä" :shock: urat on pakko jättää.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”