ABS/ETS ongelmaa (vika korjattu)

Vastaa Viestiin
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

ABS/ETS ongelmaa (vika korjattu)

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tottakai tähän C-malliinkin on käytetty väyrysen osia, ja ilmeisesti ensimmäiset on alkaneet oirehtia.
Eli ETS valo palaa mittaristossa. Luulin että vika on vain tuossa ETS:ssä mutta kun tänään tarkemmin kattelin, niin ABS-valo ei syty ollenkaan, siis edes kun laittaa virrat päälle. Jarruvalokatkaisijan vaihdoin eikä muuttuna miksikään. Missä tuon absin sulake piilee? vois ainakin sen tarkastella.
Vai voiko tuo olla niin hölömö systeemi että jos ABS-valon polttimo on palanu niin ei systeemi toimi laisinkaan :roll:

Auttakee...
Viimeksi muokannut ahonen v, 23.8.2007 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kai sinä autoa ostaessasi tarkistit että ABS merkkivalo toimii ? :shock:

Saattaa olla että polttimon palaminen saa koko systeemin sekaisin, vaan eihän se merkkivalon polttimo koskaan rikki mene vanhuuttaan. :?
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Kyllä ABS ja ETS toimi vielä kaksviikkoa sitten. Yhtenä aamuna ETS-valo ei sitten sammunutkaan.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Irrotin mittariston ja vaihtelin polttimoita ristiin rastiin, kun ei uusiakaan sattunut olemaan käsillä. Laiton liittimet kiinni ja kas. Nyt palaa ETS ja ABS valot molemmat. Eli absivikaa näyttäs olevan. Mistäs kannattaa lähteä vikkaa etsimään? Enkä vieläkään tiedä, että missä on ABS:ien sulake.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Missä sijaitsee anturien pistokkeet, että voisin ne mittailla. Etupyörien anturit voin löytääkkin, mutta missä on perän anturin liitin?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tais olla kontissa aika lähellä sitä läpivientiä. :roll:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Onko takapään ABS-liittimet tämän näköiset:

kuva1

kuva2

Tuommoset ainakin kontin kannen alta löyty ja ohmit oli 1,1 kilon luokkaa.

Mutta missäs ne etupään liittimet on? Eipä löytyny sieltä missä ne 124:ssä on. Onko 202:ssa liitin pyöräkotelossa, josta pääsisi mittaamaan?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Ainakin väykyssä on siinä lokasuojan läpiviennin kohdassa, sillä likaisemmalla puolen, semmoinen liitinmallinen... Ei oikein hahmotu ennenkuin sen läpiviennin kohdan putsaa... :?

Sekö ei sammu ollenkaan se valo?

Jos näinon, niin vikaa lienee muualla kuin antureissa...

Mutta jos hetkeksi sammuu varoitusvalo, ja syttyy kun hetken ajaa, niin sitten voi olla pyöränanturi-, korkeapainepumppu-, ohjainyksikkö-, tjm. vika... :roll:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

eki kirjoitti:
Sekö ei sammu ollenkaan se valo?

Jos näinon, niin vikaa lienee muualla kuin antureissa...
ABS ja ETS valot mollottaa koko ajan kun virrat päällä.
Mutta ei kai systeemi totea itseään kunnossa olevaksi jos anturi on mykkänä.
Pitäähän sieltä löytyä se n. 1 kilo ohmi = anturi kunnossa.
Entisessä 124:ssä oli anturin johto rikki, ja joskus pyöriä käännettäessä alkoi ABS-valo palaa.

Onko näissä tiisseleissä ylijännitesuojarelettä, joka voisi kummitella.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

ahonen v kirjoitti:Pitäähän sieltä löytyä se n. 1 kilo ohmi = anturi kunnossa.
Tottahan tokkiisa. :)

Jarruvalot palaa normaalisti?

Onkos noissa Ceissä niin nuo sähkövehkeet kanssa siellä konehuoneessa, hantin puolella tuulilasin edessä olevassa muovilootikossa?

Väykyssä ainaskin siellä on kanssa pari sulaketta, ja releyksikkö (missä ainakin kolme relettä sisällä). Taisi muuten ne sulakkeet ollakin siinä releyksikössä...

Tuosta ylijännitereleestä ei ole sen kummempaa havaintoa...
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mitenkähän tarkkaan testeri kertoisi vian jos sellaisessa pyörähtäisi :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jarruvalot palaa normaalisti?
Tällähän ei sitten ole mitään yhteyttä siihen onko jarruvalokatkaisin ehyt vai ei. :roll: :D
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

dealer kirjoitti:
Jarruvalot palaa normaalisti?
Tällähän ei sitten ole mitään yhteyttä siihen onko jarruvalokatkaisin ehyt vai ei. :roll: :D
Juu ei ole. :P
Jos sieltä on jarruvalojen sulake palanut, niin jo loimottaa nuokin varoitusvalot. Siltikin se kytkin voi olla ehejä... :lol:

Ja testeri kertoo juu, ainakin suunnan... :lol:
Omassa tapauksessa tarjosi viaksi sitä korkeapaine-/paluutuottopumppua, mutta vika löytyikin sitten loppupeleissä itse ohjainyksiköstä... :roll:

(Muuten aika mielenkiintoisena pointtina, jotta eipä tuossakaan tapauksessa nuo varoitusvalojen polttimot olleet viallisia... Herkesivät toimimaan kun tarkistin ne...)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Sain ohjeet pumpun testaamiseen. Täytyy mittailla etupyörien anturit ja testata pumppu. Mietitään sitten lisää. Voipi kuulemma tuosta pumpustakin kulua hiilet loppuun.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Suoritin mittauksia ja kuskin puolen etupyörän anturi on mykkä. Mittari näytti ääretöntä vaikka kuinka johtoa vääntelin. Repsikan puolella näytti 1,1 kilo ohmia, eli san kuin molemmat takapyörät. Lienee ok?

Nyt vain anturia metsästämään. :D
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Nonnii, toivottavasti vika ei ole sen kummoisempi. :)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Anturi vaihdettu ja tilanne ohi, apsit ja etsit toimii. Eipä ollut onneksi tuon kummempi vika.
Kiitos kaikille auttaneille.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Hyvä homma että toimaa. :)

Mistäpäin löytyivät nuo etupyörien anturien liitokset?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

eki kirjoitti:
Mistäpäin löytyivät nuo etupyörien anturien liitokset?
Pyöräkoteloissa. Liittimessä on rautalanka sokka joka pitää ottaa pois ennekuin liitin lähtee irti.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 jarrut”