C36 omistajat, pyöräsuuntaus dokumentteja ja alustan korkeus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

C36 omistajat, pyöräsuuntaus dokumentteja ja alustan korkeus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Onkos kukaan forumilainen suuntauttanut ja saanut mustaa valkoiselle mitatuista arvoista?

Näitä voisi laittaa näkyviin, kiitos

Eniten kiinostaa mikä on auton korkeus ja kulmat joihin pyörät on säädetty. Myös vehotyyliset alatukivarren kulmamitat ja kaaresta keskiöön vertailut kiinostaisi.

Itsellä on parikin kertaa suunnattu mutta eipä ole paperille kummastakaan paikasta saanut mitään.

Alustan korkeus kiinostaa sikäli ja myös mitatut arvot (vehon tapa) että haluaisin autoni aikalailla tehdaskorkuiseksi. Nyt on joko perse alhaalla tai nokka pystyssä tai mitä liekkään.

Kuva
Viimeksi muokannut AK47, 30.6.2011 22:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

pyöränsuuntauksesta kuuluu antaa asiakkaalle lappu jossa näkyy kulmat ennen ja jälkeen, mistä asiakas muuten tietää oliko työstä hyötyä :roll:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roobert kirjoitti:pyöränsuuntauksesta kuuluu antaa asiakkaalle lappu jossa näkyy kulmat ennen ja jälkeen, mistä asiakas muuten tietää oliko työstä hyötyä :roll:
Eipä saanut edes pyytämällä ennen työn aloittamista....
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Pruukataanko teilläpäin korjata Mersuista myös pyörien kallistukset nelipistesuuntauksessa, vai kerrotaanko, että ne säädöt on kuitenkin ruostuneet kiinni, eikä niitä saa muutettua.
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

650000tuttavuus kirjoitti:Pruukataanko teilläpäin korjata Mersuista myös pyörien kallistukset nelipistesuuntauksessa, vai kerrotaanko, että ne säädöt on kuitenkin ruostuneet kiinni, eikä niitä saa muutettua.
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?
ne pultit ei oo ruostunu kiinni jos autosta on edes silloin tällöin vilkuiltu ohjauskulmia :roll: 27 vuotta vanhasta tenavasta säädin joku aika sitten, rost offia vaan ja listalla epäkesko auki ja pulttipyörimään, kulmat tuli kohdilleen. :roll: vaikuttaahan ne ihan oleellisesti auton ajettavuuteen.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

650000tuttavuus kirjoitti:Pruukataanko teilläpäin korjata Mersuista myös pyörien kallistukset nelipistesuuntauksessa, vai kerrotaanko, että ne säädöt on kuitenkin ruostuneet kiinni, eikä niitä saa muutettua.
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?
Siksipä täällä on keskustelufoorumi kun itse en ainakaan tiedä varmaksi juur mittään.

Kamperit ja kasterit on kuulemma mitattu ka jos voi niin säädetty. Mutta paperille ei ole kyllä missään annettu kulmia ei alku eikä loppukulmia.

Ja tuo aliustan korkeus on kovasti mysteeri että mitä se tehtaalla on ollutkaan.

Nyt mietin että saisko alkuperäisen korkuiseksi nostamalla takapäätä pykälää isommilla kumeilla tai uusilla takajousilla vai laskisko etupäätä ykkösen kumeilla....

Niitä kaaresta keskiöön mittoja ja tietty alatukivarren kulmia tässä huutelen...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Camberia ja casteria voi ceessä säätää eessä mutta ei takana ellei ole hankittuna säätötankoja, niillä voi tarvittaessa korjailla pystykallistumaa.
Etupään säätövarat ovat hyvin pienet koska säätäessä on vaan mahdollista laittaa pultti kolmeen eri asentoon, ei niinkuin vanhemmissa että pulttia kiertämällä saa renkaan siirtymään enemmältikin.

Nelipyöräsuuntauksesta esim. minun työpaikalla saa tulosteen josta näkyy kulmat ennen ja jälkeen suuntauksen.

Vanhemmissa malleissa (201-124) säädöt ovat usein jumissa, kokeilemallahan se selviää.
Jos asiakas haluaa rälläköidään alatukivarret irti ja laitetaan uudet helat ja pultit, sitten säädöt toimivat taas....
Ceen pultit eivät jumita.

AK47, onko välttämättä olennaista että auto on alkuperäisessä korkeudessa vai voisiko ajatella että silloin kun asento miellyttää omaa silmää ja ajettavuus on OK kaikki on hyvin ? :D
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Camberia ja casteria voi ceessä säätää eessä mutta ei takana ellei ole hankittuna säätötankoja, niillä voi tarvittaessa korjailla pystykallistumaa.
Etupään säätövarat ovat hyvin pienet koska säätäessä on vaan mahdollista laittaa pultti kolmeen eri asentoon, ei niinkuin vanhemmissa että pulttia kiertämällä saa renkaan siirtymään enemmältikin.

Nelipyöräsuuntauksesta esim. minun työpaikalla saa tulosteen josta näkyy kulmat ennen ja jälkeen suuntauksen.

Vanhemmissa malleissa (201-124) säädöt ovat usein jumissa, kokeilemallahan se selviää.
Jos asiakas haluaa rälläköidään alatukivarret irti ja laitetaan uudet helat ja pultit, sitten säädöt toimivat taas....
Ceen pultit eivät jumita.

AK47, onko välttämättä olennaista että auto on alkuperäisessä korkeudessa vai voisiko ajatella että silloin kun asento miellyttää omaa silmää ja ajettavuus on OK kaikki on hyvin ? :D
No, ei sen pakko ole olla, mutta toki haluaisin että olisi. Renkaat saisi ehkäparemmin kestämään ja jos maavaraa olisi entistä paremmin niin sekään ei haittaa. Mutta yhtään normia korkeampaa en halua. Arvelisin että ajettavuus ja silmä on kohillaan alkuperäiskorkuisena parhaiten...

Takapää kuulemma olisi 2cm korkeemmalla kuin etupää nostotuteista mitattuna kun alustan asento oikea. Mutta tämä kuulopuhetta.

Nyt tuossa on edessä uudet jouset ja kakkosen kumit, saattaisi nousta uusilla takajousilla lähelle oikeaa korkeutta ja asentoa... Takana 2 kumit nyt mutta ois tuoss kolmosenkin kumet joten niilläkin asia varmaan korjaantuisi parempaan päin. Lähinnä korkeus ja sen mittaaminen ongelma koska ohjearvot on sidoksissa siihen korkeuteen.
Stile
Viestit: 49
Liittynyt: 24.2.2011 11:03

Viesti Kirjoittaja Stile »

Laitanpa tähän samaan keskusteluun, ettei tarvitse alkaa uutta tekemään.

Eli kyseessä on C36 AMG -94, josta pitäisi saada nostettua keulaa hitusen ylemmäksi, jottei kumit niin helposti vastaisi kaariin.

Autoon on ilmeisesti asennettu Eibachin alustasarja, mutta korkeudesta ei ole tietoa, eikä myöskään mitään dokumenttia ole säilynyt.

Mikähän olisi fiksuin tapa nostaa autoa keulasta? Uudet jouset, vai selviääkö pelkillä säätökumien vaihdoilla?
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Helpoin on kurkata mikä jousikumi siellä nyt on ja päätellä sen mukaan.
Star
Avatar
teerola
Viestit: 52
Liittynyt: 05.7.2007 7:13
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

dealer kirjoitti: Etupään säätövarat ovat hyvin pienet koska säätäessä on vaan mahdollista laittaa pultti kolmeen eri asentoon, ei niinkuin vanhemmissa että pulttia kiertämällä saa renkaan siirtymään enemmältikin.
Missä pultissa tuo säätö löytyy?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Etutukivarsi on 2 pultilla kiinni korissa. Näiden pulttien tilalle voi vaihtaa ns. säätöpultit joilla saa camberia ja casteria säädettyä hieman.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Mulla on tuollainen vehon lappu kansiossani.


Kuva
Star
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”