250 tdt 2->3 vaihto luistaa

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

250 tdt 2->3 vaihto luistaa

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Kaveri osti joku päivä sitten vm98 250td farkun automaatilla, muuten toimii hyvin mutta kakkoselta kolmoselle vaihto luistaa jonkun verran, öljyt ja suodatin on vaihettu, ei muuttunu miksikään. Venttiilipöytäkö???
Once you get fat you never come back.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siihen on korjaussarja joka maksaa jotain 6-7 euroa. Samalla kun vaihtaa öljyt niin laittaa sen, pari ruuvia joutuu avaamaan vaan...
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Oli muuten raakasti kalliimpi, kun viimeks ostin :shout:


(10,70€ :oops: )
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Nyt muistankin, onko se jousisarja?
Once you get fat you never come back.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä 98 mersussa on jo 722.6 laatikko.
Eli ei ole korjaussarjaa veholta saatavissa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, väärässä olin. Tarkemmin lukematta oletin että kyse on vanhemmasta autosta, näissä laatikoissa kun ei ole tuollaista oiretta koskaan tullut vastaan.
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Lootaa tutkittu ja kylmänä pelaa on, luisto alkaa kun lämpiää, eli jossain tulee ilmeisesti ohivirtausta.
Once you get fat you never come back.
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Vanhahko aihe, mutta selviskö mikä oli vikana? Nimim. samanlaista vaivaa... :?
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Avatar
juhanimi
Viestit: 160
Liittynyt: 19.3.2013 19:46
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja juhanimi »

Omassa samanlaista ongelmaa 2-3 vaihdon kanssa, paukauttaakin välillä tosi kovaa vaihteen sisään. Löysin ulkomaan foorumilta tälläisen aiheen:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ement.html

Ja tilailinkin jo tuollaisen jousen, mutta en vielä ole vaihtanut sitä kuitenkaan..saa jopa ihan suomesta:
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... pring-7226
W212 220 CDI -14
Kuva
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Jousia hyllyssä
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

juhanimi kirjoitti:Omassa samanlaista ongelmaa 2-3 vaihdon kanssa, paukauttaakin välillä tosi kovaa vaihteen sisään. Löysin ulkomaan foorumilta tälläisen aiheen:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ement.html

Ja tilailinkin jo tuollaisen jousen, mutta en vielä ole vaihtanut sitä kuitenkaan..saa jopa ihan suomesta:
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... pring-7226
Laitoin Sonnax sleeve kit:in ilman merkittävää parannusta.

Ostin osat täältä http://www.jntrading.fi/

tämän sarjan http://www.transgo.com/products.php?prd ... ntview=Yes

jossa pitäis olla tuo sama jousi. Ei vaan ole kerennyt tuota asentamaan, niin näkis mitä tapahtuu. Kyseisessä liikkeessä uusi venttiilipöytä muistaakseni +900€.

Mulla myös välillä tökkää 3->2 vaihto ikävästi.
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Zuppox
Viestit: 23
Liittynyt: 04.10.2014 13:43

Viesti Kirjoittaja Zuppox »

Mulla on alkanut toi tekemään 3-4 vaihdossa että luistaa ja sit jysäyttää nelosen sisälle ellei kaasusta päästä vaihdossa. 2-3 vaihto luistaa vähän täyskaasulla mutta paljon parempi kuin toi 3-4 vaihto. Mistä kannattais lähteä liikkeelle? Öljyt ja suodatin vaihdettu 40tkm sitten.
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Mä laitoin tuon TransGo:n shift kit:in ja parani kyllä, mutta ei oo vieläkään täydellinen. Suurin tekijä oli se, että oli yksi jousi kymmenssä osassa ja tossa sarjassa oli uusi. Laatikon nollaus tehtiin myös.

Mä lähtisin venttiilikoneistosta liikkeelle.
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”