722.602 laatikon korvaaminen

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:Uuden laatikon pitää olla samalla numerolla kun edellinenkin, ei kannata kokeilla "vastaavaa" laatikkoa.

Vinkuna kuulostaa siltä että metallia on kierrossa, taitaa näissä sähkölaatikoissa porsia öljypumppu jos öljyä on liika vähän tai muusta syystä johtuen öljypumppu pääsee käymään kuivana.
Öljy pumppumpuja on hajonnut väärin tehdyn huutelun takia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

CDI203 kirjoitti:
jolle kirjoitti:Uuden laatikon pitää olla samalla numerolla kun edellinenkin, ei kannata kokeilla "vastaavaa" laatikkoa.

Vinkuna kuulostaa siltä että metallia on kierrossa, taitaa näissä sähkölaatikoissa porsia öljypumppu jos öljyä on liika vähän tai muusta syystä johtuen öljypumppu pääsee käymään kuivana.
Öljy pumppumpuja on hajonnut väärin tehdyn huutelun takia
No joo. Voi olla että on öljypunppu, ja muut vaivat lisäksi. Huoltohistoria kun on tuntematon niin kaikki on mahdollista.

Jos tuon öljypumpun vaihtaa niin kummassa päässä laatikkoa se on ja arvatenkin pitää siltikin laatikko irroittaa...

Kohtahat ne on tekosyyt loppu ja laatikko on pakko irroittaa :D

Olen laatikon räjäytys ja halkileikkauskuvia katsellut vähän ja selvästikkin laite on monimutkaisempi kuin virkkuukoukku.

Mahtaakohan tuon purkamisesta ja kasaamisesta saada muuta aikaan kun läjän osia joille ei enää löytynyt paikkaa kuten kävi n 5v ikäiselle herätyskellon purkajalle...

Toki laittee voisi purkaa mielenkiinnosta, kunhan se vaihtolaatikko on ensin paikallaan ja pelaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Öljypumppu on laatikon etupäässä niinkuin vanhemmissakin laatikoissa (722.3 ja 722.4) mutta laatikko purkautuu vähän eri päästä niin sieltä pitää purkaa kaikki ekana pois että pääsee öljypumppuun käsiksi.
Taitaa uusi öljypumppukin maksaa saman verran kun koko vaihtolaatikko? :lol:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jolle kirjoitti:Öljypumppu on laatikon etupäässä niinkuin vanhemmissakin laatikoissa (722.3 ja 722.4) mutta laatikko purkautuu vähän eri päästä niin sieltä pitää purkaa kaikki ekana pois että pääsee öljypumppuun käsiksi.
Taitaa uusi öljypumppukin maksaa saman verran kun koko vaihtolaatikko? :lol:
Jep nyt on saatu auto nosturille ja syynätty ensin laatikon numero joka on 722.602 Varaosalaatikon tyyppi taas olisi 722.603. Toisaalta wis sanoo että kyseiseen 202.182 malliin on molempia tarjolla.

Sitten löydökset. Muoveissa ja laatikon pohjassa ei selvää jälkeä että jotain olisi laatikkoon osunut. Pohjamuovit oli kyllä moottorin ja laatikon rajasta riekaleina (tuoreet murtumat).

Öljyt oli tummat ja jos sävyä pittäisi sanoa niin vihertävät :shock:

Öljypohjasta löytyi noin kymmenen neulalaakerin neulaa, osa murskana. Että sisältäpäinhän se laatikko tämän löydöksen perusteella on hajonnut. Sattumaa lienee että samaan aikaan ajoin nähtävästi purkujätekuormasta tippuneen roinan yli. Ei se laakeri voi hajota jos jotain osuu pohjaan.

Otin kardaanin takapätkän irti jotta autoa voi liikutella (purkamolle tai jonnekkin hinaamalla).

Eipä juuri taida kannattaa laittaa 750e laatikkoon josta ei tiedä pelaako ja kuinka kauan.

Muistelen kuuleeni että tuo laatikon takapään neulalaakeri hajotessaan rikkoo kaikki paikat joten laatikosta ei ole muuta kuin pura ja tutki askareeksi.

Paljonkos tuommoisesta voisi pyytää laatikkovikaisena? Kunnossa ollessaan kaiketi 2000-2500 luokassa pyöritään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”