220 cdi 1999 starttaa, ei käynnisty?

Katso myös W210
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Nyt tarvitaan vielä pikaisia apuja. Uusi korkeapainepumppu tuli ebaystä ja samalla uusittiin loputkin vanhat pa-putket. Silti on vuotoa on samassa paikassa kuin ennenkin. Ehkä jopa vähän pahempana. Olen melko varma että vanha pumppu vuosi kannen välistä, mutta nyt en ole varma vuotaako tuossa pumppu vai mikä? Myös tuohon sammuttimeen vaihdoin uuden vihreän o-renkaan mikä tulee siis tuohon pumppuun kiinni. Onko vinkkejä mistä voisi vielä tarkastaa vuotoa. Selkeästi tuolta alueelta jostain, mutta silmin ei paremmin tuohon näe että missä vuotopaikka olisi. Tuon letkun pidikkeen ruuvasin 10Nm kireyteen, koska mielestäni sen tarkoitus on vain pidellä letkua ja sammuttimen putkea paikallaan eikä niinkään estää vuotoa. Tiivisteet on päissä sitä varten. Ainoa osa tuolta alueelta mitä en vaihtanut on sammuttimen putken päässä oleva pölytiiviste. KL:ssä sanoivat ettei siinä ole tiivistettä, joten osaisiko joku varmistaa vaikka epc:stä pitääkö siellä tiiviste olla vai ei? Voisiko vuotaa nyt sen takia että siellä turhaan on tuo pölytiiviste?

Tässä vielä video vuodosta.
https://www.dropbox.com/s/emmfwmjjkguwu ... 1.MOV?dl=0

Edit. Löytyihän se vikapaikka. Ei ehkä se ensimmäisenä mieleen tuleva, mutta kun toisen kerran nykäisin sammutusventtiilin irti niin näinhän siinä kävi.

Kuva
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Sitten seuraava kinkkinen pulma. Kaikki näkuvät vuodot korjattu ja edelleen samassa kohtaa ennen suodatinta kertyy ilmaa sammutuksen jälkeen. Mistäs lähdetään vielä tutkimaan lisää? Eli tuossa suodattimelle menevässä letkussa tuollainen muutama sentti ilmaa päässä. Tähän mennessä uusittu kaikki kirkkaat letkut, korkeapainepumppu sekä sammuttimelta korkeapainepumpulle menevä putki. Missään ei siis ainakaan enää vanhoja o-renkaita eikä vuotavia liittimiä. Seuraavat mahdolliset vikapaikat siis sammutinventtiili, matalapainepumppu ja polttoaineen lämmitin. Voiko vielä jostain muualta vuotaa vai pitääkö nuokin kaikki nyt sitten uusia vielä... Voiko tuo imaista tankkiin tuon pienen määrän tuosta jos linjassa ei ole takaiskuja?



Kuva
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

uusitko ne painerajan (railin päässä) o-renkaat myös? Ja suuttimien vuotoletkujen renkaat, t-haarat ehjät?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellei ole ongelmia älä piittaa ilmakuplasta.
oulaistenliikenne.fi
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Railiputken päässä olevaa o-rengasta ei uusittu ja näkyviä vuotoja tosiaan en löydä. Kävin mylös tänään ajamassa koneen reilusti lämpimäksi ja parkkeerasin omaan ruutuun nokka aavistuksen ylös. Annoin 20min seistä ja kävin koittamassa käyntiin. Ei ongelmia. Tarkkaillaan siis tilannetta ja katsotaan uusiutuuko ongelmat.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Taas hieman ahdistaa mersun kanssa. Olihan noista edellisistä ongelmista jo 9kk aikaa. Tällä kertaa jätti ensimmäistä kertaa kunnolla tien päälle. Eli ajosta kaikki mittariston valot tauluun ja kone seis. Auto tien poskeen ja starttiyritys, pieni hörhdys mutta ei käyntiin. Tämän jälkeen muutamat starttiyritykset mutta ei lupaa edes. Startti pyörii kyllä. Omat epäilyt siis polttoainepuolella jälleen tai sitten jossain sähköongelmissa. Toivottavasti riihimäellä on osaava korjaamo jossa stari löytyisi.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Noniin sen verran sain korjaamolta infoa että on jo kertaalleen saatu auto käyntiin, mutta herjaa ilmeisesti kampiakselin asentotunnistimesta herjaa sekä jotain suutinherjaa. Epäilevät johtosarjassa olevan jotain häikkää. Sanoivat että ensi viikolla tietää kertoa jälleen enemmän.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Auto saatu korjaamolta setelinippua köyhempänä. Vikana kampiakselin asentoanturi rikki sekä hammaskehästä muutama hammas vääntynyt. Oli kuulemma napannut anturin kärkeen kiinni ja sen jyystänyt rikki. Mistä lienee vääntynyt sitten, mutta oikomalla sai kuulemma kuntoon. Uusi anturi 140€ ja vianetsintää sekä vaihtotöitä sitten jonkin verran päälle.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juu-zo kirjoitti:Auto saatu korjaamolta setelinippua köyhempänä. Vikana kampiakselin asentoanturi rikki sekä hammaskehästä muutama hammas vääntynyt. Oli kuulemma napannut anturin kärkeen kiinni ja sen jyystänyt rikki. Mistä lienee vääntynyt sitten, mutta oikomalla sai kuulemma kuntoon. Uusi anturi 140€ ja vianetsintää sekä vaihtotöitä sitten jonkin verran päälle.
Joku pyöritänyt turbinia niistä hampaista,

kiviä tms päässyt koteloon jos siellä ei ole tulpat ja suojat paikallaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Pitäisi melkein kurkata itsekin tuonne alle että mistä sinne voi jotain päästä. Ainakaan 90tkm aikana sieltä ei ole kukaan konetta pyörittäny kun itse olen kaikki huollot tehnyt ja missään korjaamolla ei ole käynyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”