w202 220cdi ei kierrä yli 3000

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

w202 220cdi ei kierrä yli 3000

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Tervehdys !

Benzissäni otsikon mukaista ongelmaa. Ei kierrä ajossa eikä paikallaan.
Tutkittua katti, imm, ilmanputsari, mahdolliset ahtovuodot,sulakkeet.

Egr tukittu ennestään.

Apuja kiitos!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Autosi on vikatilassa, ja siitä siis olisi hyvä etsiä syy siihen. ja sitten korjata ja nollata se.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 220cdi ei kierrä yli 3000

Viesti Kirjoittaja jolle »

mbw202cdi kirjoitti:Tervehdys !

Benzissäni otsikon mukaista ongelmaa. Ei kierrä ajossa eikä paikallaan.
Tutkittua katti, imm, ilmanputsari, mahdolliset ahtovuodot,sulakkeet.

Egr tukittu ennestään.

Apuja kiitos!
Jos egr on tukittu ja ilmamäärämittari on kunnossa nin kuuluukin tulla moottorin lämmettyä vikatila.

Jos vikatila tulee heti auton käynnistyessä niin joku anturi voisi olla rikki tai johto poikki?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w202 220cdi ei kierrä yli 3000

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mbw202cdi kirjoitti:Tervehdys !

Benzissäni otsikon mukaista ongelmaa. Ei kierrä ajossa eikä paikallaan.
Tutkittua katti, imm, ilmanputsari, mahdolliset ahtovuodot,sulakkeet.

Egr tukittu ennestään.

Apuja kiitos!
Jos egr on tukittu ilman ohjelman muutosta niin
Kuuluu tulla vikatila
Jos taas on tehty ohjelman muutos niin kannatta tarkistella näkyykö
Vuotoja letkuissa

Onkos
Automaati/manuaali
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

No niin vastauksia tullut!

Egr otettu pois entisen omistajan toimesta. Ostin auton viime elokuussa ja siitä asti toiminu kun kello ja kiertäny punarajalle asti.

Automaatti on
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Lisäyksenä että sama onko kylmä tai kuuma kone
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Tekee samaa aamukäynnistyksen jälkeen ja kun moottori on kuuma. Onko mersut miten ranttuja pakoputken vuodoille? kun jonkin verran tuntuu vuotavan. Huomenna menee roikan päähän,mutta tämä ilta ois aikaa tutkiskeluun.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

mbw202cdi kirjoitti:Tekee samaa aamukäynnistyksen jälkeen ja kun moottori on kuuma. Onko mersut miten ranttuja pakoputken vuodoille? kun jonkin verran tuntuu vuotavan. Huomenna menee roikan päähän,mutta tämä ilta ois aikaa tutkiskeluun.
Pakoputken vuodot eivät haittaa.

Ilmamäärämittari jos on kokonaan pimeä niin käynnistyy heti vikatilaan.

Imusarjasta ahtopaineensäätimelle menevä letku kannattaa tarkistaa, ei tosin aiheuta vikatilaa vasta kun ajossa.

Alipaineletkut egr venttiilille ja imusarjan läppien kääntäjälle.

Jos egr tukkiminen on toteutettu tukkimalla sille menevä alipaineletku niin koita ottaa sieltä tukko pois :idea:
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Saako tuohon imm toimivuuteen mitenkään varmistusta? imusarjasta lähtevän letkun otin irti, se imusarjan "nippa" oli töhkää täynnä joten putsasin-> ei vaikutusta, aikalailla kaikki letkut/putket oon käyny läpi.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

mbw202cdi kirjoitti:Saako tuohon imm toimivuuteen mitenkään varmistusta? imusarjasta lähtevän letkun otin irti, se imusarjan "nippa" oli töhkää täynnä joten putsasin-> ei vaikutusta, aikalailla kaikki letkut/putket oon käyny läpi.
Testerin nokassa rikkinäinen imm näkyy heti.
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Sen huomasin että se imusarjan läppien tanko ei liiku? Ennen liikku kun auton löi
käymään. :roll:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

mbw202cdi kirjoitti:Sen huomasin että se imusarjan läppien tanko ei liiku? Ennen liikku kun auton löi
käymään. :roll:
Jos auto käynnistyy suoraan vikatilaan niin jos moottorinohjaus pitää läppiä auki sen takia?
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Sehän kuulostas loogiselta!
Noh aamulla roikan päähän niin jospa jotain selvyyttä tulis.
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Antoi vikakoodit:
1sen hehkutulpasta
Sähköinen imutuuletin??
Paineenmuunnin
Ja imusarjasta
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mbw202cdi kirjoitti:Antoi vikakoodit:
1sen hehkutulpasta
Sähköinen imutuuletin??
Paineenmuunnin
Ja imusarjasta
Mikä oli testeri mistä nuo tulivat,

Noista ainakin paineen muunin ja imusarajan läppäien säädin
Jos on rikki niin riittävät kumpikin ihan yksitäinkin syyksi vikatilalle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Joku boschin testeri. Tutkin konehuonetta paremmin niin imusarjan läpät on tukittu joskus. EGR-venttiiliin "tanko" ei liiku ja se on aikasemmin liikkunu.
Tutkittu:
- alipaine letkut
- ahtoputket
- egr-putsattu
- ilmanputsari
- katit

Missä tuo paineenmuunnin sijaitsee?
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Voisikohan tukkoinen polttoaine suodatin tehdä tuollasta,kun tuli mieleen että sitä ei ole minun omistus aikana ainakaan vaihdettu? taidampa joka tapauksessa hakea uuden suotimen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei, mutta pitäähän se ajoittain vaihtaa.
Imusarjan läppämoottori tai paineenmuunnin siis vikoo :roll: vikamuisti tyhjennettiin ja mainitut viat tuli sitten koeajolla ?
wiimax.fi
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Kyllä näin tehtiin. Alkaa itellä jo konstit loppua. Taitoa olis tehä mutta kun ei tiijä mistä ja mitä rupee tekemään :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos läppämoottorista tulee vika heti uudestaan niin se on rikki. Uusi/ehjä moottori pitää vaihtaa. Hyvin harvoin sitä vikakoodia aiheuttaa johtovika tms.
Paineenmuuntimen vika voi olla alipaineissa, paineenmuuntimessa jne... ja se osa löytyy turbon hukkaportin letkun toisesta päästä.

Siis vikakoodien mukaiset viat kuntoon niin taas pelaa, se on resepti jonka voi näin netitse antaa...
wiimax.fi
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Täytyy tutkia tarkasti vielä nuo kaikki alipaine letkut. Kiitokset neuvoista. Ilmottelen jos jottain selviää.
mbw202cdi
Viestit: 22
Liittynyt: 06.2.2014 12:27
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja mbw202cdi »

Nyt toimii taas :lol:
Ilmämäärämittarin ja pääreleen vaihdolla selvittiin.

Kiitoksia vian etsinnässä auttaneille!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”