S202 250td turbon siivet solmussa

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Kilppari
Viestit: 25
Liittynyt: 04.4.2011 21:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

S202 250td turbon siivet solmussa

Viesti Kirjoittaja Kilppari »

Eilen kun ajelin autolla, niin katosi tehot yhtäkkiä ja turbo lakkassi ahtamasta.

Kone kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti ja korvakuulolla siitä ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.

Tänään kurkkasin turboon, niin sen siivet oli solmussa. Poikittais- ja pitkittäisvälyksiä siinä ei tuntunut ja siipi pyöri herkästi.

Ilmanputsari oli puhdas ja ehjä, eikä huohotinputkessa näkyny mitään epämääräistä.

Mitä lie tapahtunut ja onko vinkkejä jatkotoimenpiteisiin?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: S202 250td turbon siivet solmussa

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kilppari kirjoitti:Eilen kun ajelin autolla, niin katosi tehot yhtäkkiä ja turbo lakkassi ahtamasta.

Kone kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti ja korvakuulolla siitä ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.

Tänään kurkkasin turboon, niin sen siivet oli solmussa. Poikittais- ja pitkittäisvälyksiä siinä ei tuntunut ja siipi pyöri herkästi.

Ilmanputsari oli puhdas ja ehjä, eikä huohotinputkessa näkyny mitään epämääräistä.

Mitä lie tapahtunut ja onko vinkkejä jatkotoimenpiteisiin?
Laitas kuva niistä turpon siivistä
Kilppari
Viestit: 25
Liittynyt: 04.4.2011 21:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kilppari »

Tämmönen tapaus:

http://aijaa.com/i1i6Ld
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kyllä nyt taitaa vika olla jossain muualla kuin ahtimessa
suosittelisin vikakoodin lukua
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä :roll: eli jostain syystä vikatilassa nyt.
Kilppari
Viestit: 25
Liittynyt: 04.4.2011 21:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kilppari »

Juu, tuli hötkyiltyä diagnoosin kanssa.

Vika taitaa olla alipainekellossa, koska sen tanko ei liiku, kun painelee kaasua.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, se taas voi johtua melkein mistä tahansa että alipaine puuttuu kellolta :roll: tai jos kello on tosiaan rikki niin siinähän se vika, mutta harvemmin...
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Liikkuuko hukkaportin tanko jos alipaineletkusta imaisee?
Tarkista alipaineletkut ettei ole hankautunut mistään puhki.
Kilppari
Viestit: 25
Liittynyt: 04.4.2011 21:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kilppari »

Oli välijäähdyttimestä letkunkiristin lähtenyt pois. Taas toimii :D
650000tuttavuus
Viestit: 2131
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Samanlaisia oireita täälläkin:
Viime viikon lopulla alkoi vakkarilla ajaessa työntämään ylärinteissä lakua kuin pikkupoikien mersut.
Sitten lauantaina meno alkoi tuntua kovin hyytävälle ja pölyävillä sorataipaleilla savukin alkoi jo silmissä näyttämään harmaansiniseltä.
Hätäpäissäni tyrkkäsin jo koneeseen lisää öljyäkin vaikka maanantaille olikin jo tilattu öljynvaihto.
Tuli mieleen, että nyt alkaa sama ruljanssi kuin Möhkön alkutaipaleella. Kansipahvi rikki, öljyä männän päällä ja kohta kanki lytyssä.
Siihen ennätti jo Kurkimäessä joku auttavainen foorumilainenkin tarjoamaan apuansa, luukku pystyssä kun olin. Varmisteli vielä että pääsin 5-tietä kohti.
Jotenkin se niissä alarinteissä tuntui jopa korjaantuvan ja kun lämmötkin laski reilusti alle satasen.
Tankkasin ja ajelin vielä jopa hiljaista vuoristorata tietäkin pitkin about 200 km pihaan.
Niin ilmanputsarinkin kopistelin Syömässä käydessäni ABC:n pihalle. Uusi olikin jo kontissa, mutten vaihtanu koska oli niin paljon hyönteisiä suodattimen kotelossa.
Sunnuntaina sitten suodattimen vaihto ja ilmamäärämittarin tarkistus, ettei ole teräsnaula katkennut, millä pakotin aikoinaan läpän selälleen. Sähköpiuhat kun tuli silloin samalla nykäistyä kokonaan irti.
Sitten pamahti mieleen n. neljän vuoden takainen jokaisen reippaamman kiihdytyksen jälkeinen vikatilaan karkaaminen.
Nyt tässä vaiheessa vasta eka kerran katsoin ahtomittaria. Siinähän ei juurikaan viisari värähtänyt.
No eikös vaan ollut irti se pikku letku, minkä RJ neuvoi silloin ongelman kanssa painiessani, asentamaan rintapellissä olevalle pienelle tunnustelevalle sokeripalalle. Ongelmahan poistui sillä kertaa.
Mitäs tästä opimme :?:
No että jos haluat savustaa takanatulijoita, käy nyppäämässä se letku irti. :lol:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”