c250turbodieseliin EVRY!? Toimii!!

Katso myös W210
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

c250turbodieseliin EVRY!? Toimii!!

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Eli otsikon mukaseen kiesiin tuli tänään askarreltua kunnon 3" savupiippu ja nyt ku kaikki kaasu ei enää jää auton alle niin vois tuon evryn laittaa kiinni. Osat mulla on jonkun ohjeen mukaisesti hankittuna eli: Pieni rasia,On/Off-kytkin, Potikka ja Vastuksia kahden laisia 2,2kOhm ja 3,3kOhm. Nyt vaan kun sais tiedon vahvistettua siitä että minkä piuhojen väliin se tulee niin ei tuu tehtyä mitään typerää. Ja jos jollain sattuis jotain kuvaa oleen niin aina parempi. Haulla en löytäny täysosumaa niin otetaan asia sit näin puheeksi.
Viimeksi muokannut Tiikeritapaus, 13.3.2012 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Re: c250turbodieseliin EVRY!? Mihin se kuuluisa vastus tulee

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tiikeritapaus kirjoitti:Eli otsikon mukaseen kiesiin tuli tänään askarreltua kunnon 3" savupiippu ja nyt ku kaikki kaasu ei enää jää auton alle niin vois tuon evryn laittaa kiinni. Osat mulla on jonkun ohjeen mukaisesti hankittuna eli: Pieni rasia,On/Off-kytkin, Potikka ja Vastuksia kahden laisia 2,2kOhm ja 3,3kOhm. Nyt vaan kun sais tiedon vahvistettua siitä että minkä piuhojen väliin se tulee niin ei tuu tehtyä mitään typerää. Ja jos jollain sattuis jotain kuvaa oleen niin aina parempi. Haulla en löytäny täysosumaa niin otetaan asia sit näin puheeksi.
Eipä taida kukaan olla toteuttanut tuollaista viritystä foorumilla, mahtaa olla melkoset pakopaineet jo nyt jos on vakioahdin paikallaan :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Kaippa se vähä kärsii ruuvata ku vaan pitää järjen mukana ajellessa. Tänksis vaan "tiileri" noista ohjeista. sehän löyty kivuttomasti. :D pääsee huomenna kolvaileen rasian kasaan ja laittaan kiinni.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Minun autossa on joku tollanen entisen omistajan omaviritys boksi konehuoneessa, vissiin rullalla säädettävissä. Pitäs koitella jossain vaiheessa on mitään eroa missään, kun kääntelee nupikkaa.
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

pitäs olla aika vissi ero kyllä.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Liekkö tuossa jotain riskiä hajottaa jotain, tuommosilla virittelyillä?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

shrteam kirjoitti:Liekkö tuossa jotain riskiä hajottaa jotain, tuommosilla virittelyillä?
paljonkin :lol:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
roster
Viestit: 97
Liittynyt: 15.11.2010 14:11
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja roster »

Terho P kirjoitti:
shrteam kirjoitti:Liekkö tuossa jotain riskiä hajottaa jotain, tuommosilla virittelyillä?
paljonkin :lol:
Saattaakait siinä ollakki joo. :lol: Mulla oli 1Z-koneisessa passatissa tommonen. Säätöpotikka oli väännettynä täysille, napista käyttö. Oli sillä melkoinen vaikutus. Mitään ongelmaa ei kuitenkaan koskaan tullu, kai sitä vähä järjen kans käytteli. :roll:
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Juu eli nyt on sit autossa ollu perjantaista asti kii ja kokemukset on helvetin hyvät. Eli järjellä käytettynä en usko että mitään katastrofaalista ongelmaa tulee. Ei se edes iha kauheesti tuuppaa sauhua vaikka olis "nupit kaakossa".
Ja 60-100km/h kiihtyvyys ei parantunu ku vaivaset 3,5sek eli kyllä siä nyt jotain tapahtuu. :D ja kaasuunvastaavuus parani huomattavasti. kyllä sitä mielellään pitää päällä koko ajan suurinpiirtein puolivälissä. täytyy laittaa vielä youtubeen videot mitä otettiin todisteeksi jotta kaikki näkee että kuinka konkreettinen ero siinä on. Nälkä vaan kasvaa syödessä ja tuli jo käytyä katsurin juttusilla ja kyseltyä että kuinka olisi mahdollista laittaa isompi ahdin ja välijäähdytin ensisijaisesti koneen kestävyyttä ajatellen.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Tiikeritapaus kirjoitti: Nälkä vaan kasvaa syödessä ja tuli jo käytyä katsurin juttusilla ja kyseltyä että kuinka olisi mahdollista laittaa isompi ahdin ja välijäähdytin ensisijaisesti koneen kestävyyttä ajatellen.
no mitäs tuo sano asiasta?
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

että ilman muuta että haet vaan teholapun niin asia on sillä selvä.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eikös tuo mutkan vaihto isompaan vaadi vähän muutakin kuin teholapun? Vai riippuuko missä kohtaa mallisarjaa ollaan menossa?
Kein siknatuur
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

No näin se nyt vaan sano. eli jos ei tehot nouse yli 20% niin ei hätää. pelkkä lappu riittää muutoskatsastukseen
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ku ei riitä. Käytä toki tilaisuus, mikäli onnistuu. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Taitaa olla eri lakikirjat täällä, jos tuolla paikallisessa kävit :roll:

Kohta on asiakkaita jonossa :D
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Juu kyllä paikallisella kävin.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tiikeritapaus kirjoitti: Ja 60-100km/h kiihtyvyys ei parantunu ku vaivaset 3,5sek eli kyllä siä nyt jotain tapahtuu.
Btw. mites kauan tuo kiihdytys sitten oikeen kestää jos 3,5 sekunttia lähti tuolla vastuksella pois? :roll:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

jolle kirjoitti:
Tiikeritapaus kirjoitti: Ja 60-100km/h kiihtyvyys ei parantunu ku vaivaset 3,5sek eli kyllä siä nyt jotain tapahtuu.
Btw. mites kauan tuo kiihdytys sitten oikeen kestää jos 3,5 sekunttia lähti tuolla vastuksella pois? :roll:
Ota kiihdytys tasakaasulta 60-90km/h kolmosella (mikäli manuaali, muuten sitten automaatilla vapaasti sama väli), niin sitten mäkin saan hieman käsitystä tuosta kiihtyvyydestä. Jos lukema on tuolla välillä 3,5 sekunnin paikkeilla, niin siitten muutostyö ei ole epäonnistunut :lol:

Niin ja muokkaappa tuota sun topickin loppuotsikkoa vaikka siten, että EVRY TOIMII!, niin saat lisää lukijoita ja kommentteja topickiin, kun nyt siinä vaan kysellään evryn sijoituspaikkaa, niin ketään ei kiinnosta :wink:
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Se kiihdytys kestää evry päällä vähä päälle 5sek. Ja ilman n. 8,7sek niin onko nyt riittävän selvästi niin että nolompikin tajuaa? Ja ne ketä enempi kiinnostaa niin kellotelkoon itte. Ero nyt kumminki on aika suuri.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tiikeritapaus kirjoitti:Se kiihdytys kestää evry päällä vähä päälle 5sek. Ja ilman n. 8,7sek niin onko nyt riittävän selvästi niin että nolompikin tajuaa? Ja ne ketä enempi kiinnostaa niin kellotelkoon itte. Ero nyt kumminki on aika suuri.
Tuon pitäs mennä vakionakin 0-100km/h 10 sekunttia.
Eli taitaa olla osa hevosista karkuteillä jo alunperinkin.
Omalla kestää 60-90 kiihdytys n. 3,3 sek.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jotain häikkää jossain, oma lankku (136hv/210nm) 60-90 4.1sek parhaimmillaan :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

joo no kattelin tuos youtubesta noit kiihdytys videoita niin eipä tuo minun autoni noista muista "chipatuista" eroa ku siinä 5sek. maissa niissäkin 60-100 kiihdytys pyörii. Tosin varmasti on jo puolenmiljoonaa ajetussa kiesissä kaakkeja hukanteillä. mutta onneksi se nyt tuntuu taas jo ihan eri vehkeeltä.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Ite en kyllä oikein huomannu muuta muutosta kuin että tyhjäkäynti humppaa, nuppi vissiin puolessa välissä.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tiikeritapaus kirjoitti:Se kiihdytys kestää evry päällä vähä päälle 5sek. Ja ilman n. 8,7sek niin onko nyt riittävän selvästi niin että nolompikin tajuaa? Ja ne ketä enempi kiinnostaa niin kellotelkoon itte. Ero nyt kumminki on aika suuri.
Siis tämä tarkoittaa varmaankin välillä 60-100 km/h tapahtuvaa kiihtyvyyttä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se kiihdytys kestää evry päällä vähä päälle 5sek. Ja ilman n. 8,7sek
Jotain on vialla jos 60-100 ottaa 8,7 sekuntia.
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

joo kyllä vain ja noi nyt on sitte vähän sinnepäin noi sekunttimäärät mutta oleellinen se ero on.
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Avatar
Raatokärppäne
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2011 19:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raatokärppäne »

En tiedä miksi, mutta kyllä minustakin tuntuu kiihtyvän melko luumusti ilman evryä. Omani kyllä kiihtyy ripeämmin, tai ainaki siltä tuntuu. Ei tuo youtube pätkä mua repiny tähä nojatuolii kiinni :D . Mopoisuutta oli aijemmin kun pumpun ajoitus kiirehti jo 22 asteen tuntumassa. Mimmosen potikan ja vastuksen laittoit boksii muute sisälle? Ollut harkinnassa. Ollut jopa shellin kahvipöydässä keskusteluja että käytäis penkittelemässä mitä tuosta hyötyy.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Katoppa tiikeritapaus sun pumpusta ennakko ja säädä se 13 JYKK. Voi olla että huomaat kulussa melkoisen eron..tuntuu että mulla kulkee vakio samallain kun sulla evryn kanssa :shock:
C250TDT -98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”