C200 nykii ?

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

C200 nykii ?

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

Elikkä ongelmana -95 w202 C200:nen. Matka-ajossa tasakaasulla pätkii satunnaisin väliajoin, aivan ku pätkäis bensaa tai syttöä. Ja sitte en tiedä on tämä ominaisuus vai ihan tehon puutetta mutta kun ajan 5.vaihteella 100kmh ja haluankin vauhdin 120kmh, painan kaasun pohjaan mutta kappas menee varmaan 30s ennen kuin vauhti on matelemalla kasvanut. Kulkujakaan ei oikein tunnu olevan, esim 140kmh on aika tiukassa. :shock:

A P U V A !
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

ilmamassamittari, lambda-anturi, imuilman lämpötilatunnistin nuiden tiedosta se syttyennakko ja seossuhde säätyy oikeaksi että ei ole kulkuja jos esim sytty on myöhäsellä. tarkista nuo ensin ja puhdista.
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

Ilmamassamittaria ei ole imuilmaputkessa. Pieni anturi kuitenkin löytyy imuilmaputkesta, ilmeisesti imuilmanlämpötila anturi? Noh vaihdoin taannoin tulpat ja olin unohtanut tuosta anturista koko johdon irti :lol: Laitoin johdon kiinni ja yritin auto-comilla tutkia vikakoodeja, vastauksena "auto ei vastaa diagnoosipyyntöön oikein, diagnoosi tilaa ei ehkä tueta" jotenkin noin, en ehkä sanasta sanaan muista oikein. Ihmettelin tätä koska ei koskaan aikaisemmin ole auto-com moista herjannut, autoon saa yhteyden mutta vikakoodeja ei ulos, airbag puolelta sain tiedon että ei vikakoodeja.

Sitten koeajolle, 3.vaihteella hikisesti kiersi 5000rpm asti sitte loppu kiihtyvyys, noh 4.vaihteella 4000rpm juuri ja juuri, 5.vaihde silmään ja vauhti ei juuri 135kmh korkeammalle kivunnut. Kokeilin vauhdissa kytkin pohjaan ja kaasu pohjaan useamman kerran tuloksena vaihtelevasti ja vaikeasti 5000-5500rpm tuloksia, ei siis kierrä edes 6000rpm! Vai pitääkö kiertääkään, mittaristossa alkaa punainen alue n. 6300rpm paikkeilla. 4000rpmn kohdilla alkoi kuulua ihme röpellystä, saattoi toki resonoida pakoputken suojapellistäkin. Kaiken kaikkiaan tuntuu että auto todella nuhainen jostain syystä.

Voiko tulpat olla epäsopivat, koska laitoin reikiin briskin iridiumit :?:
Bensansuodatin lähtee vaihtoon, koska näytti melko vanhalta.
Pitää vielä ihan putsata toi imuilmanlämpötila anturi ja vaikka lambdakin puhaltaa puhtaaksi. Mutta miten tässä on toteutettu toi ilmamassamittaus?

Haluttaa saada pirssi soivaksi ku on niin pirun hieno kuntoinen kohtuu kilsoilla ja ollu minuakin ennen hyvällä pidolla.

Unohtui vielä, kun lähden ympyrästä kiihdyttään vaikkapa 2.vaihteella, kiihtyvyys ei ole tasaista, välillä nytkäsee vaikka kaasu on pohjassa kokoajan.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

tuo "ilmamittaus" tapahtuu sitten ihan ecun säätämänä siellä kaasuläpällä jos ei ilmamassamittarilta etukäteistietoja tule mutta tuo imuilman lämpötunnistin näyttelee isoa roolia seoksissa ja käynnissä. ei ole rajoitettu noin alas tuota moottoria jokin vika siellä täytyy olla. putsailehan noi anturit ja kerro miten kävi :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lasinpesunestesäiliön alla on moottorin ohjainlaite ja siinä samassa imusarjan painetunnistin joka toimittaa osin samaa virkaa kuin ilmamassamittari uudemmissa.
Letkun / putken näet konetilassa imusarjalta boksille.
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

No niin, puhdistin imuilmanlämpötunnistimen joka lienee tämä:
Kuva

Ja lambdankin puhdistin, niin hyvin kuin siihen oli mahdollisuus umpinaisen rakenteensa vuoksi.
Kuva

Samalla vaihdoin bensansuodattimen, mutta vanhakaan ei äkkiseltään vaikuttanut tukkoiselta.
Samalla silmäilin konehuoneesta kaikki letkut/liitokset läpi ettei ole vuotoja, tarkistin myöskin moottorinohjausboksin ja imusarjan välisen letkun.

Sitten koeajolle. Noh, vetoja oli nyt enempi, mutta siltikin tuntuu nuhaiselta. 140kmh kohdilla tuntuu veto katoavan, mutta nyt kiertää 3.vaihteella n.5700rpm ja 4.vaihteella pääsee tuonne 5000rpm yli mutta kun nopeusmittari näyttää 140 ja lykkää 5.vaihteen nii siittä ei sitte vauhti kasva juurikaan. Kytkin ja kaasu pohjaan kiertää n.5900rpm, mihin kohti rajoitettu, sitä en tiedä mutta tuossa kohtaa ei ainakaan tunnu että alkais rajoitinta lykkäämään. Ja aikaisemmissa kommenteissa mainitsemani "röpellys" siirtyi korkeammille kierroksille ja aloin miettimään voisiko tuo "röpellys" johtua siittä että alkaa polttamaan pakoputken alkupäässä ?? Villi veikkaus vain ?? Ajelin n.80kmh ja kuvittelin ohituskiihdytyksen, noh jos olisi oikeasti pitänyt ohittaa niin olisi saanut olla melkoisen pitkästi latua auki.

En nyt oletakaan tämän auton olevan mikään ratatykki mutta ku tuntuu tosiaan aika nuhaiselta kokonaisuudessaan. Reippaaseen alamäkeen sain jopa 160 mittariin. Niin ja tietenkin kaikki nämä kokeilut on ajettu suljetulla autobaanalla, joka pojallahan sellainen on

Voisiko mahdollinen jakoketjun venymä aiheuttaa moista??? Autolla ajettu 262tkm ja minun tietojen mukaan ei ole kettinkiä vaihdeltu. :lol:

Seuraavaksi vaihdan tulpat takaisin "normaaleihin" ja laitan noi iridiumit takaisin rasioihin ja hyllyyn pölyttymään.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

aika paljon sen ketjun pitää olla kyllä venynyt että vaikuttaa noin paljon tehoihin mutta eihän sitä ikinä tiiä. onkos se käyntiääni muuten ihan normaalin kuulonen ettei rytkytä tai muuta vastaavaa?
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

Käyntiääni on normaali, tyhjäkäynnillä hiukan vain heittelehtii, mutta niin vähän että pitää kyllä keskittyä että sen huomaa. Pakoputki vuotaa hiukan taaemmasta liitoksesta kun laipat niin hapristunu, korjaan heti ku tulee liitosholkki varaosatukkurilta. Mielenkiintoinen on tämä probleema kyllä. Muutoin on siis todella hienossa kunnossa auto. Ja se hiukan ihmetyttää että en saanut niitä vikakoodeja luettua auto-comilla, joka muutoin on ollut kyllä todella hyvä diagnoositesteri. Pitää käydä naapuripajalla kokeileen ku niillä on joku eri testeri että onnistuisko sillä.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Useimmiten ylijännitesuojareleessä häikkää ellei testeri tunnista autoa, tai jokin sulake palanut.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

w202:n heikkous kun on nuo johdotukset moottoritilassa niin olen törmänny näissä vehkeissä siihen että nokka-akselin asentotunnistimen johdossa tai joissain muussa ecun johdoissa olivat sulaneet karvat yhteen ja sen vuoksi polttanut sulakerasiasta moottorikomponenttien sulakkeen ja siksi auto kävi päin p:tä. kannattaa tosiaan tuo sulake katsoa ja uusia jokatapauksessa.
UNO220
Viestit: 9
Liittynyt: 06.3.2013 23:42

Viesti Kirjoittaja UNO220 »

aamuna87 kirjoitti:No niin, puhdistin imuilmanlämpötunnistimen joka lienee tämä:
Kuva

Ja lambdankin puhdistin, niin hyvin kuin siihen oli mahdollisuus umpinaisen rakenteensa vuoksi.
Kuva

Samalla vaihdoin bensansuodattimen, mutta vanhakaan ei äkkiseltään vaikuttanut tukkoiselta.
Samalla silmäilin konehuoneesta kaikki letkut/liitokset läpi ettei ole vuotoja, tarkistin myöskin moottorinohjausboksin ja imusarjan välisen letkun.

Sitten koeajolle. Noh, vetoja oli nyt enempi, mutta siltikin tuntuu nuhaiselta. 140kmh kohdilla tuntuu veto katoavan, mutta nyt kiertää 3.vaihteella n.5700rpm ja 4.vaihteella pääsee tuonne 5000rpm yli mutta kun nopeusmittari näyttää 140 ja lykkää 5.vaihteen nii siittä ei sitte vauhti kasva juurikaan. Kytkin ja kaasu pohjaan kiertää n.5900rpm, mihin kohti rajoitettu, sitä en tiedä mutta tuossa kohtaa ei ainakaan tunnu että alkais rajoitinta lykkäämään. Ja aikaisemmissa kommenteissa mainitsemani "röpellys" siirtyi korkeammille kierroksille ja aloin miettimään voisiko tuo "röpellys" johtua siittä että alkaa polttamaan pakoputken alkupäässä ?? Villi veikkaus vain ?? Ajelin n.80kmh ja kuvittelin ohituskiihdytyksen, noh jos olisi oikeasti pitänyt ohittaa niin olisi saanut olla melkoisen pitkästi latua auki.

En nyt oletakaan tämän auton olevan mikään ratatykki mutta ku tuntuu tosiaan aika nuhaiselta kokonaisuudessaan. Reippaaseen alamäkeen sain jopa 160 mittariin. Niin ja tietenkin kaikki nämä kokeilut on ajettu suljetulla autobaanalla, joka pojallahan sellainen on

Voisiko mahdollinen jakoketjun venymä aiheuttaa moista??? Autolla ajettu 262tkm ja minun tietojen mukaan ei ole kettinkiä vaihdeltu. :lol:

Seuraavaksi vaihdan tulpat takaisin "normaaleihin" ja laitan noi iridiumit takaisin rasioihin ja hyllyyn pölyttymään.
Johdot oikosulussa- vaihdettu ilmamassamittari ja paljon muuta, sitten löytyi vika > massa-anturille menevät johdot sulaneet pistokkeen juuresta ja oikosulussa- johdon suojus oli ok eikä voinut nähdä ulospäin!!
Jonssi
Viestit: 1
Liittynyt: 16.9.2013 12:00

Viesti Kirjoittaja Jonssi »

Tähän asiaan liittyen kysyisin, että mistä mihin nämä ilmamassa-anturin johdot kulkee?
Saako niitä varaosina mistään vai korjaanko vanhan kuntoon?

Oireet täsmäisi on 1,8 kanssa ja vielä tänä aamuna paikallistin sen erilaisiin kuoppiin tiessä, tärähdyksiin ja mutkiin. Näiden osuessa kohdalle katkeaa autosta sähköt pienen pieneksi hetkeksi, sekunnin sadasosiksi, mutta sen verran että sen huomaa nytkähdyksenä.

Nyt jos etukäteen saisi tietoon, että onko kuinka hankalassa paikassa nuo johdot ja saako johtonipun otettua kokonaan pois korjaamista varten?

Etukäteen kiittäen:
Jonssi
UNO220
Viestit: 9
Liittynyt: 06.3.2013 23:42

Viesti Kirjoittaja UNO220 »

Jonssi kirjoitti:Tähän asiaan liittyen kysyisin, että mistä mihin nämä ilmamassa-anturin johdot kulkee?
Saako niitä varaosina mistään vai korjaanko vanhan kuntoon?

Oireet täsmäisi on 1,8 kanssa ja vielä tänä aamuna paikallistin sen erilaisiin kuoppiin tiessä, tärähdyksiin ja mutkiin. Näiden osuessa kohdalle katkeaa autosta sähköt pienen pieneksi hetkeksi, sekunnin sadasosiksi, mutta sen verran että sen huomaa nytkähdyksenä.

Nyt jos etukäteen saisi tietoon, että onko kuinka hankalassa paikassa nuo johdot ja saako johtonipun otettua kokonaan pois korjaamista varten?

Etukäteen kiittäen:
Jonssi
Tämä massa-anturi on pakosarjan yläpuolella ilmaputkessa ja siitä lähtee johto ajotietokoneelle. vähän taaempana. Tämä ei välttämättä aiheuta nykimistä, siellä on muita johtoja sensoreille joissa myös voi olla oikosulkuja, kannattaa tutkia muutkin johdot konetilassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”